Toon posts:

LaCie 500GB Big Disk externe Harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat voor een interface de interne HD van de LaCie 500 GB Big Disk Porsche Design heeft?

Is dit een PATA of een SATA, ik wil namelijk de HD eruit halen om deze om te wisselen met de HD in mijn PC.

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 00:50

Fixer

FP ProMod
Hier kun je wellicht je antwoord vinden

Had je dit niet zelf kunnen vinden? :|

[ Voor 3% gewijzigd door Fixer op 15-09-2006 10:09 ]

Verwijderd

Je wil dus iets kopen, direct opendoen zodat je geen garantie hebt? Lijkt me niet slim.

Heb je wel de lacie site zelf bekeken?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarom zou je dit willen doen?

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 00:50

Fixer

FP ProMod
Dan kop ik hem er maar in:

Klik hier

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

EXX

EXtended eXchange

Waarom zo moeilijk doen? Koop dan direct een losse 500 GB Drive, dat is goedkoper.

Overigens zit in mijn 500 GB Lacie drive een Hitachi Deskstar 7K500.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Een losse HD van 500GB kost €195,53 ex. verzendkosten
Een LaCie 500GB met Externe USB2.0 doos kost €199,- (Computerland)

Ik krijg dus een USB 2.0 doos erbij om mijn oude HD erin te stoppen en de 500GB in de PC voor €3,47 :)

Weet iemand of het een PATA of SATA is, op de site van LaCie staat dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:26:
Waarom zo moeilijk doen? Koop dan direct een losse 500 GB Drive, dat is goedkoper.

Overigens zit in mijn 500 GB Lacie drive een Hitachi Deskstar 7K500.
Oke, maar wat is de aansluiting van de Hitachi PATA (40 pins brede stekker) of SATA (klein 7 pins stekkertje)

P.S. een losse 500GB Hitachi HD kost € 202,- PATA of € 214,- SATA. Hoe bedoel je goedkoper?

Even of topic

Een nieuwe auto in losse onderdelen kopen is bijna 3x zo duur dan dezelfde nieuwe auto reeds gemonteerd. Vreemd maar waar.

Verwijderd

Voor €4 kan je inderdaad niet echt sukkelen. Echter die lacie krengen openkrijgen is niet simpel (en ze nadien dichtkrijgen dat alles werkt). Het zou me ook niet verbazen dat lacie alles zo in elkaar steekt dat enkel de meegeleverde schijf zal werken.

Ik zou zeggen koop de externe schijf en post het op dit forum :p

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed mogelijk.

Ooit hebben ze in Singapore een Creative MP3 speler met een Microdrive van 4GB open gemaakt en Microdrive was gewoon te gebruiken in een fotocamera. Later heeft Creative dit veranderd dat dit niet meer mogelijk is. Het verschil in prijs was zodanig dat dit de moeite waard was. De MP3 speler kon weer worden voorzien van een goedkope compact flash card zodat je hem ook nog kon gebruiken.

Soms blijkt dat er in veel apparaten dure onderdelen zitten die los even duur of zelfs duurder zijn dan het apparaat zelf. Ook is het bij sommige apparaten mogelijk om onderdelen te vervangen of andere firmware te flashen zodat je andere mogelijkheden krijgt. (Liteon, LG)

Stel: je hebt twee defecte dvd spelers van het zelfde merk met verschillende defecten, soms is het goedkoper om een nieuwe of een andere defecte dvd speler te kopen en hiervan de onderdelen te gebruiken dan de twee defecte dvd spelers te repareren met nieuwe onderdelen.

Van bepaalde merken zijn soms geen onderdelen te koop, deze kan je alleen laten repareren tegen de hoofdprijs.(HTC, QTEK, IMATE) :'(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben hier ook benieuwd naar, stond namelijk met dezelfde vraag laatst in de mediamarkt waar ze ook voor 199 euro stonden.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

EXX

EXtended eXchange

In mijn 500GB LaCie drive van de MediaMarkt zit volgens AIDA32 een Hitachi HDS72505 0KLAT80 . Geen idee of dat PATA of SATA is. De website van Hitachi geeft ook geen uitsluitsel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb gevonden:

Deskstar
Parallel-ATA Electrical interface specifications

Models: (Parallel) HDS725050KLAT80

Serial ATA:

Deskstar
Serial-ATA electrical interface specifications
Models: (Serial) HDS725050KLA360

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 18:33

zaadstra

Überprutser

Hou ons svp op de hoogte hoe en of je het kastje openkrijgt,
ik wil eens kijken of er een kleine fan in kan maar heb niet zo'n zin om de
kast te mollen om te zien dat het toch niet kan.
Zo'n oudere Maxtor heb ik voorzien van een getemperde fan en het hielp
wel in de warmte. Die LaCie is wellicht stiekum warmer dan je denkt
omdat de behuizing van plastic is :-( .

Over jouw vraag: denk voor 99% dat het PATA is, heb nog nooit een SATA
usb kastje gezien (zal ooit wel komen als pata uitsterft). Maar voorlopig
zijn het allemaal standaard interface chipjes.
Pagina: 1