Problemen met wireless router op adsl modem

Pagina: 1
Acties:

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-03 20:03
Beste forumlezers,

Voor een collega ben ik op mijn tijdelijke werkomgeving (helaas Aruba) zijn adsl verbinding ook wireless te maken. Normaal gesproken voor mij geen probleem maar nu loop ik toch tegen een vreemde kwestie aan. Helaas hadden ze voordat ik het wist de hardware al aangeschaft. De lokale internet aanbieder (www.setarnet.aw) gebruikt de starbridge modem. Nu heeft mijn collega al een wireless router de d-link di 624 aangeschaft. Na een uurtje de manual lezen en instellen de zaak aan de praat gekregen alleen nog niet wireless. De router werkt goed uit alle 4 de poorten maar zend geen wireless signaal uit. Op het tabblad wireless heb ik ook de ssid ingesteld die ik als de zaak werkt uiteraard verberg. Heeft iemand enig idee hoe het wireless uitzenden van de router aan de praat te krijgen?.

Hartelijk bedankt voor de moeite en tropische groeten.

Leonardus

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

staat onder het kopje wireless de radio wel on? :P en zoja, welk channel heb je daar staan? hoger dan 11 zou ik niet gaan, dat kan problemen geven omdat niet alle nic's dat kennen. Je kunt gewoon het beste een vast kanaal pakken, en even testen welke het beste werkt.

Daarnaast even onder wireless het super g with dynamic turbo uitzetten (disabled zetten, dus ook niet enkel super g). Das een sort of d-link specifiek verhaal, en het kan best zijn dat je wireless nic daar niet mee om kan gaan.

Verder extended range en 802.11g only allebei op disabled.

sowieso, dit apparaat is gewoon een us-robotics kloon als ik naar de firmware kijk. 2 tips:
-- GEEN mac-authentication gebruiken
-- geen security hoger dan 128 bits

Beiden werken echt niet lekker met die firmware, ik ben er avonden mee bezig geweest, met verschillende pc's, netwerkkaarten, firmwares en drivers. gewoon niet doen :P

btw, welke revisie heb je daar staan? voor de revisie kun je kijken op:
http://www.dlink.com/prod...rt.asp?pid=6&sec=0#manual

[ Voor 30% gewijzigd door _Mystikal_ op 15-09-2006 11:13 ]

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-03 20:03
Opgelost, FN-F1 op de medion laptop en instelingen van jou erin gezet. Alles werkt nu, perfect, hartelijk bedankt.

Leonardus

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

geen punt,blij dat het opgelost is :)