Welk draadloos toetsenbord werkt goed op 3-6 meter.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:17
Wie helpt mij opweg, ik zoek een draadloos toetsenbord met wat extra functies die ook nog goed op tenminste 6 meter afstand functioneert i.c.m Linux en Windows.

De ontvanger moet via PS/2 aangesloten worden op een KVM met 4 PC's waarvan slechts 1 Win XP heeft en de andere draaien op Linux OS.
Op de VGA uitgang van de KVM zit nog een VGA switch voor welke display (21" of 100-150") ik wil gebruiken. De VGA switch hoeft niet specifiek met een hotkey aangestuurd te worden, de KVM switch wel met 'scroll lock' & 1-4 of S.
6 meter is de maximale werkafstand vanaf de ontvanger, door met verlengkabels te werken naar de KVM switch.

Welke techniek kan deze afstand aan.

IR werkt niet goed, daar de ontvanger maar een beperkte openingshoek heeft en ik benodig tenminste 270 graden openingshoek i.v.m. ruimte 11x9 meter met aparte computer werkplek direct naast een home cinema wand van 3 meter (zoals deze van de Microsoft remote keyboard voor MCE).

27 Mhz toestenborden die ik tot nu toe heb gehad halen maar hooguit 3-4 meter. (bv Logitech Cordless Internet Pro Desktop, de Microsoft Multimedia 1.1 haalt bijna 4 meter)

Bluetooth, welk setje heeft een ontvanger die niet via USB wordt aangesloten, maar via PS/2?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Verwijderd

Bleutooth gaat alleen maar via USB. Maar KVM heeft tegenwoordig ook switches met USB, is ook een optie.

Misschien is dit wat voor je ?

http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=10709

6 meter hangt ook van de omgeving af en waar je je zender/ontvanger plaatst, is altijd verschillend. Maar vind het wel veel, 6 meter, adapters en mobiele telefoons kunnen altijd storen in een mate van minder bereik.

Succes

• Domba
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:40:Bleutooth gaat alleen maar via USB. Maar KVM heeft tegenwoordig ook switches met USB, is ook een optie.
Overstappen naar een USB KVM zou ik op een later tijdstip kunnen overwegen, want mijn ervaring met PS/2 KVM switches is dat niet elke combinatie van toestenbord, KVM, PC of OS goed werkt.
De goedkope (ca € 80) Sweex 4 poort USB KVM heeft gewoon PS/2 voor het toestenbord de clients zijn USB of voor de wat duurdere (ca € 180) OmniView™ PRO2 KVM-switch (F1DA104Tea) roept de omschrijving al een bepaald tweak gehalte op "Met deze switch kunt u met één PS/2 console tot vier multi-platform computers besturen. Het PRO2-programma ondersteunt zowel PS/2 als USB en biedt geavanceerde mogelijkheden als het benoemen en kiezen van computers via een beeldschermmenu (OSD) en het overschakelen d.m.v. sneltoetsen en flash-upgrading." en in de algemene omschrijving van de PRO2"Dankzij de PS/2-connectiviteit is de Pro2 PS/2 geschikt voor meer dan 70% van de servermarkt, voor een prijs die binnen elk budget past"

Ik gebruik nu een heel simpele 4 poort KVM van het merk König van Nedis, zonder software of firmware update mogelijkheid en OSD menu.
Misschien is dit wat voor je ?
http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=10709
6 meter hangt ook van de omgeving af en waar je je zender/ontvanger plaatst, is altijd verschillend. Maar vind het wel veel, 6 meter, adapters en mobiele telefoons kunnen altijd storen in een mate van minder bereik.

Succes
Ik dacht dat ik de hele logitech site door gespit had, eens kijken of er één te pakken krijg om te testen.
Iemand ervaring met de afstand die deze combinatie haalt via PS/2 -> USB verloop ?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Nijn
  • Laatst online: 15-02 11:50
let op!

Een usb KVM switch gaat alleen werken met apperatuur dat zich ook daadwerkelijk gedraagt als een standaard HID. (dus geen bluetooth dongle, wel apperatuur die zich gedraagd als een normaal USB keyboard. )!

De KVM switch ontvangt en interpeteerd het signaal van het toetsenbord namelijk, om het vervolgens weer (gesimuleerd of echt) uit te zenden naar de gekozen pc. Een KVM switch weet hoe die moet omgaan met een normaal HID, verder niet.