Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag heren,

Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO en wil zeker door met HBO (ook Master als het lukt).
Misschien is het nog een beetje vroeg, maar welke kant moet ik op?
(Ik woon in Noord Holland dus de keuze is tussen TI, BI of I)

Ik wil een beetje de "Cisco" kant op, dus het ontwikkelen van netwerken.
Ik hoop van school af te gaan met toch wel een CCNP diploma (of moet ik dit privé halen?(krijg CCNA dit jaar)).
Ook wil ik natuurlijk mijn MSCE diploma halen, (desnoods ook privé, krijg 1 MCP dit jaar).

en heeft het überhaupt veel zin om te doen aangezien ik dan rond de 25 jaar ben als ik afgestudeerd ben? (ben nu 19 jaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 00:24 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De verschillen tussen technische, bedrijfskundige en hogere informatica zijn vrij groot tussen verschillende instellingen, je kunt vaak ook zelf voor een deel je stageplaats en vakken kiezen, dus neem de tijd om het hele verloop van de verschillende opleidingen door te nemen.

Of het allemaal zin heeft dat ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen, als je alleen 'een beetje de "Cisco"' kant op wilt kan je ook een Cisco-opleinding doen, maar dat ligt er weer helemaal aan wat je verstaat onder het 'ontwikkelen van netwerken', dat gaat van UTP-kabels inpluggen (MBO-niveau) tot het onderzoeken van nieuwe communicatievormen (Master-niveau).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:32:
Of het allemaal zin heeft dat ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen, als je alleen 'een beetje de "Cisco"' kant op wilt kan je ook een Cisco-opleinding doen, maar dat ligt er weer helemaal aan wat je verstaat onder het 'ontwikkelen van netwerken', dat gaat van UTP-kabels inpluggen (MBO-niveau) tot het onderzoeken van nieuwe communicatievormen (Master-niveau).
Het is inderdaad een beetje vaag geformuleerd, mijn excuses daar voor.
Het creëren van grote netwerken? (teken?, plannen?(Wat is het juiste woord?))

en is "het onderzoeken van nieuwe communicatievormen" niet meer WO dan HBO?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Master = WO
Bachelor = HBO

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dit is niet waar,
Wat zijn de verschillen tussen hbo-master en wo-master?

Masteropleidingen in het hbo hebben een beroepsgerichte oriëntatie en wo-masters zijn wetenschappelijk georiënteerd. De meeste studenten zullen pas een hbo-masteropleiding gaan volgen nadat ze een aantal jaren werkervaring hebben opgedaan. Als regel worden deze hbo-masters niet bekostigd door de overheid. Wel kunnen studenten de studiefinancieringsrechten meenemen die ze eventueel hebben overgehouden na hun bacheloropleiding. Overigens komen bepaalde maatschappelijk relevante hbo-masteropleidingen, die van belang zijn voor een doelmatig onderwijsaanbod, wel voor bekostiging en studiefinanciering in aanmerking. De overheid bekostigt in ieder geval de huidige voortgezette hbo-opleidingen die naar masteropleidingen worden omgezet. Dat zijn bijvoorbeeld de voortgezette kunstopleidingen. Wo-masters zijn wetenschappelijk georiënteerd. Daarbinnen zijn verschillende accenten mogelijk, bijvoorbeeld: voorbereiding op het bedrijfsleven of andere maatschappelijke functies (maatschappelijke variant) voorbereiding op het beroep van leraar (educatieve variant) voorbereiding op een wetenschappelijke carrière, bijvoorbeeld een promotie (onderzoeksvariant). Er bestaan in het wo ook postinitiële masters die door de accreditatieorganisatie worden geaccrediteerd. Dit zijn masteropleidingen die niet direct aansluiten op een of meer bepaalde bacheloropleidingen. Ze zijn in principe bedoeld als voortgezette opleiding voor studenten die na een initiële hogere opleiding één of meer jaren hebben gewerkt. Post-initiële masters worden niet bekostigd. Studenten die na afronding van hun studie nog studiefinancieringsrechten hebben, kunnen deze nog gebruiken voor geaccrediteerd postinitieel onderwijs. Aan hbo-masters is de graad master verbonden. Bij wo-masters wordt daaraan de toevoeging ´of arts´ of ´of science´ verbonden.
bron: http://www.minocw.nl/factsheets/424#A1122

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:04:
[...]

Sorry maar dit is niet waar,

[...]
Er is vrijwel geen student die een master bij HBO volgt en er zijn weinig studenten die @ universiteit niet voor een Master gaan, dus voor 99% klopt het wel wat hij zegt :)

Verder, BI is vaak toch echt heel erg B en weinig I. Als je al aangeeft liever met techniek aan de slag te gaan kan je misschien beter de markt op een baas vinden die graag in cursussen voor je investeerd.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ladon schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:54:
[...]

Er is vrijwel geen student die een master bij HBO volgt en er zijn weinig studenten die @ universiteit niet voor een Master gaan, dus voor 99% klopt het wel wat hij zegt :)

Verder, BI is vaak toch echt heel erg B en weinig I. Als je al aangeeft liever met techniek aan de slag te gaan kan je misschien beter de markt op een baas vinden die graag in cursussen voor je investeerd.
Dat is maar al te waar, ik ben zelf nog geen HBO opleidingen tegengekomen waarbij je echt iets over netwerkbeheer leert. Zelf kreeg ik bij TI gewoon een basisvak computernetwerken en daar bleef het bij. Als je de Cisco kant op wilt kun je beter een werkgever zoeken die de cursussen voor je wil vergoeden.

🖥️ | 🚗

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:22:
Goeden dag heren,

Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO en wil zeker door met HBO (ook Master als het lukt).
Misschien is het nog een beetje vroeg, maar welke kant moet ik op?
(Ik woon in Noord Holland dus de keuze is tussen TI, BI of I)

Ik wil een beetje de "Cisco" kant op, dus het ontwikkelen van netwerken.
Ik hoop van school af te gaan met toch wel een CCNP diploma (of moet ik dit privé halen?(krijg CCNA dit jaar)).
Ook wil ik natuurlijk mijn MSCE diploma halen, (desnoods ook privé, krijg 1 MCP dit jaar).

en heeft het überhaupt veel zin om te doen aangezien ik dan rond de 25 jaar ben als ik afgestudeerd ben? (ben nu 19 jaar)
verspil je kostbare HBO tijd niet aan vluchtige kennis als een Cisco of MS certificaat. Dit haal je in de praktijk wel. Kijk naar de opleiding die het beste past bij jouw profiel, BI richt zich meer op consultancy, I meer op programmeren en TI meer op technische automatisering.

Opleidinging waar (veel) studiepunten te halen zijn met certificaten zou ik vel links laten liggen.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 08:04
misschien is dit wat voor je:
Netwerk Infrastructuur Design
Zoals bij veel opleidingen geldt ook voor de informatica dat er een rijk geschakeerd beroepenveld bestaat, dat gekenmerkt wordt door tal van functiebenamingen. Het functieprofiel, waarvoor de opleiding Netwerk Infrastructuur Design opleidt, is het best te omschrijven als 'Netwerk Design Engineer': een informaticus die belast wordt met adviserende en uitvoerende taken op het gebied van het ontwerp, de realisatie en het gebruik van netwerk infrastructuren.
Als adviseur is de informaticus betrokken bij de aanpak en planning van een informatiseringstraject en de selectie van infrastructuur componenten, netwerk besturingsystemen, protocollen, hardware-IOS en Tools. Als uitvoerder beheerst hij de gangbare methoden en technieken van netwerk design engineering. Uiteraard heeft hij zelf ruime ervaring opgedaan met geavanceerde netwerk infrastructuren. Bij zijn bijdrage aan planmatige informatisering heeft hij ook oog voor een harmonieus evenwicht tussen maakbaarheid, bruikbaarheid, onderhoudbaarheid, kwaliteit en kosten. Niet in de laatste plaats is hij sterk communicatief ingesteld en in staat projectmatig en met andere disciplines samen te werken.

http://www.hszuyd.nl/view_education.jsp?content=14934

[ Voor 4% gewijzigd door bokkie11 op 15-09-2006 10:50 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
overhyped schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:27:
[...]

verspil je kostbare HBO tijd niet aan vluchtige kennis als een Cisco of MS certificaat. Dit haal je in de praktijk wel. Kijk naar de opleiding die het beste past bij jouw profiel, BI richt zich meer op consultancy, I meer op programmeren en TI meer op technische automatisering.

Opleidinging waar (veel) studiepunten te halen zijn met certificaten zou ik vel links laten liggen.
Ik vind inderdaad een HBO opleiding belangrijker. en na nog wat op school nagevraagd te hebben denk ik dat ik BI ga doen, (maar het jaar is nog lang).

bedankt allemaal voor de info!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Met jouw technische achtergrond vermoed ik dat BI niet direct jouw ding zal zijn. Bij BI richt je je heel erg op hoe het reilt en zeilt in grotere en kleinere bedrijven en met deze kennis + kennis over moderne ICT-toepassingen en -trends adviseer je bedrijven hoe ze hun bedrijfsvoering kunnen verbeteren. Procesanalyse en redesign speelt hierbij een belangrijke rol.
Met deze opleiding ben je op zich echter wel breed inzetbaar. Typische beroepen zouden bijvoorbeeld SAP-consultant of business consultant kunnen zijn, maar je kan ook bijvoorbeeld test of requirements engineer worden.

Misschien heb ik het wel mis though en lijkt je dit heel leuk. Er is een vrij grote vraag naar mensen die zowel met technici als met de business overweg kunnen, en je hebt een brede basis voor de ICT (voor echt technische richtingen zul je je natuurlijk wel moeten om- of bijscholen), dus kansen zullen er zeker voor je zijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door fraQ op 15-09-2006 14:39 ]

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 13:43

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Die opleiding doe ik nu, laatste jaar.
Ja, je krijgt les in MCSE vakken. Nee, docenten weten niet waar ze het over hebben, met uitzondering van de docent Exchange en Security. Dat is de enigste van de MCSE vak docenten die er verstand van heeft.
CCNA/CCNP/CCDA/CCDP zijn hetzelfde. Je neemt het boek door, maakt wat toetsjes en presto. Inhoudelijke vragen aan de docent? Forget het, hij weet er niks van.
Ook qua directie is het afschuwelijk. Er is net een nieuw NID curriculum ingevoerd, met als resultaat dat er van de 70 eindexamenstudenten er opeens geen enkel meer is die de propedeuse heeft gehaald of een van de jaren erna.
Daarnaast, als je hier een MCSE of Cisco vak haalt, krijg je geen certificaat, dat moet je zelf nog eens gaan halen.
Als je serieus een opleiding in deze richting wilt gaan doen, kan je beter zelf van al deze vakken een officieel certificaat halen, terwijl je een opleiding in een managementrichting oid doet. Nid is waardeloos.
Pagina: 1