Toon posts:

[XP all updates] remote desktop werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem, ik wil remote desktop gebruiken en dat lukt niet terwijl andere mensen het wel voor elkaar krijgen en de settings gelijk staat, vanaf de PC waarvan ik mijn PC thuis wil overnemen kan ik wel andere PCs overnemen dus het probleem ligt bij mijn PC of router/modem (Livebox) ik heb van alles geprobeerd maar het werkt niet :'(

2 plaatjes van mijn services
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5007/kleinservices1zy6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/7943/kleinservices2ro8.jpg

ik heb XP service pack 2 + alle updates
XP firewall aan maar remote desktop heeft toegang (via uitzonderingen aangevinkt)
remote desktop is aangevinkt
gebruiker is toegevoegd bij remote desktop users
poort 3389 TCP is geforward en deze heb ik via https://www.grc.com getest en die staat inderdaad open.

belangrijkste vind ik dat ik de PC inkan op afstand echter krijg ik nieteens een login scherm :?
helemaal top zou het zijn als ik mijn PC op afstand kan aanzetten en dan overnemen vanuit inlog scherm (aanzetten via internet is me al gelukt) overnemen niet. (zowel als ik de PC op inlogscherm laat staan als dat ik ingelogt ben in beide gevallen weigert het te werken)

help

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 23:03 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je wel lokaal (dus op je thuisnetwerk) je pc overnemen?

Doe eens: start -> uitvoeren -> cmd [enter] -> netstat /a /n [enter]
Dan zou er bovenaan "TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren" moeten staan. Zoja, dan weet ik het niet, zonee, dan draait de remote desktop service nee, maar heb ik ook geen idee hoe dat te fixen :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
SlinkingAnt schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:58:
Kun je wel lokaal (dus op je thuisnetwerk) je pc overnemen?

Doe eens: start -> uitvoeren -> cmd [enter] -> netstat /a /n [enter]
Dan zou er bovenaan "TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren" moeten staan. Zoja, dan weet ik het niet, zonee, dan draait de remote desktop service nee, maar heb ik ook geen idee hoe dat te fixen :P
heb maar 1 PC dus dat gaat helaas niet...

netstat klopt inderdaad ik zie dus TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren

ps plaatjes gefixt :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je als je met mstsc probeert te connecten dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:52:
Welke melding krijg je als je met mstsc probeert te connecten dan? :)
time out en 1 keer een andere melding gehad maar die ben ik vergeten 8)7

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je ook daadwerkelijk andere PCs overnemen vanaf het internet of probeer je dat puur op je lan? Misschien is dit wel geblokkeerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:58:
Kan je ook daadwerkelijk andere PCs overnemen vanaf het internet of probeer je dat puur op je lan? Misschien is dit wel geblokkeerd ;)
vanaf mijn PC thuis heb ik nog geen PC overgenomen (ook nooit geprobeerd) vanaf de PC van waar ik MIJN pc wil overnemen kan ik wel andere overnemen (via internet) maar de mijne niet :'(

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-03 10:11
Heb je je eigen gebruikersnaam van je (admin)account nog eens toegevoegd bij de externre gebruikers?
Er staat namelijk "Deze user heeft al toegang: *gebruikersnaam*", maar je moet die user alsnog toevoegen.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Verwijderd

Topicstarter
Ezechiel schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:04:
Heb je je eigen gebruikersnaam van je (admin)account nog eens toegevoegd bij de externre gebruikers?
Er staat namelijk "Deze user heeft al toegang: *gebruikersnaam*", maar je moet die user alsnog toevoegen.
zoals in de OP staat vermeld kan ik dit met een ja beantwoorden

Verwijderd

Topicstarter
ok ik stond ingelogt in windows voor ik van huis wegging, nu kan ik mijn PC dus wel overnemen. gisteren was ik ook aangemeld maar toen ik thuis kwam stond hij op aanmeld scherm...

ik kan nu dus de PC overnemen als ik ingelogt ben maar NIET als ik in het inlogscherm zit. dit is wel noodzakelijk omdat anders wake on lan vrij zinloos is.

gedeeltelijk dus opgelost maar zoek nog naar de complete oplossing, misschien toch iets in de services ? je kan al mijn services zien in de OP

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-03 10:11
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:40:
[...]

zoals in de OP staat vermeld kan ik dit met een ja beantwoorden
Sorry, overheen gelezen |:(

| PoE | iPhone 13 Pro |

Verwijderd

Topicstarter
ik vergeef het je ;)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet wat de oplossing is (of zou kunnen zijn) ? of denkt iedereen dat het opgelost is :D

hulp wordt nog steeds gewaardeerd (8>

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je moet er in iedewr geval voor zorgen dat het account waarop je wil inloggen een wachtwoord heeft. Geen wachtwoord = geen remote desktop.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
UltimateB schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:44:
Je moet er in iedewr geval voor zorgen dat het account waarop je wil inloggen een wachtwoord heeft. Geen wachtwoord = geen remote desktop.
dat had ik al aan het begin gedaan. inmiddels werkt het ook al. maar alleen als ik aangemeld ben in windows. aangezien ik het ook met wake on lan wil gebruiken wil ik het ook vanuit aanmeldt scherm.

dus stel PC staat uit... ik zet hem aan vanaf een andere locatie via internet en vervolgens log ik in met remote desktop. en dat werkt dus niet. het aanzetten via internet via wake on lan lukt wel maar het overnemen niet

edit:

http://8help.osu.edu/2063.html

heb dit uitgevoerd maar nog niet gecontroleerd. als het werkt post ik dat nog altijd handig voor andere users die erop zoeken in de toekomst of die het nu volgen en denken hee dat wil ik ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 02:10 . Reden: mogelijke oplossing ]

Verwijderd

Topicstarter
alles werkt naar behoren. topic kan dicht

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat heeft een autologin functie met je remote desktop te maken? :P

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:02:
Wat heeft een autologin functie met je remote desktop te maken? :P
zodat ik mijn PC via wake on lan kan aanzetten waar ik ook ben. auto login zorgt ervoor dat ik mijn bak dan ook nog kan overnemen ;)
Pagina: 1