Toon posts:

School-laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin heeft een nieuwe laptop nodig voor haar studies marketing en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer op het gebied van processor ;( . Ik ben al een tijdje uit de computerbranche en bij momenten als deze wordt dit pijnlijk duidelijk. We hebben een budget van ongeveer 1300 euro(mag eventueel 50 euro meer zijn. Qua processor zit ik dus vooral in de rats en als ik dan bijvoorbeeld de lijst van Acer online raadpleeg dan weet ik geen raad. Als er dus mensen zijn die me kunnen verlichten omtrent welke processor op heden de beste koop is en welk (acer?) systeem een goeie koop is, voel je dan vrij om me te helpen...
Verder zou ik graag 2gb ddrII ram geheugen en een degelijk 15 inch scherm aanwezig zien. Het is dus een pc voor non grafische educatieve doeleinden, een monsterachtige grafische kaart bijvoorbeeld is niet nodig.

Verwijderd

configureer eens wat raak op dell.nl site. daar heb je prachtige systemen voor die prijs. vorige week hadden ze een mooie actie met gratis dubbel geheugen (tot 2048 mb), maar daar ben je nu te laat voor. moet je maar ff kijken. je moet je niet vast pinnen dat je perse een acer wil hebben ofzo, want dan wordt het niks (over het algemeen zijn de acers best prijzig). als ik jou was zal ik eerst eens bij dell configureren wat je precies wilt, en dan eens gaan rondneuzen bij andere merken!!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 09:17
Als het voor school is, neem dan iig aanvullende garantie!
En bijvoorkeur geen Acer..

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Of ga naar mediamarkt. Core Duo's zijn heel goed.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Maybe de Toshiba Sattelite A100-683 die ik ook net besteld heb voor € 1029,00.
Dan heb je nog geld over voor extra memory.

Verwijderd

School = stevigheid gewenst = IBM/LENOVO THINKPAD R60

Soms wordt die standaard geleverd met 512mb dus laat er dan extra latje bijsteken.. prachtig machien..

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties. Het grote probleem is dat ik het verschil niet kan maken tussen de centrino's(zou op het systeem als geheel betrekking hebben) en de core duo's...

Verwijderd

arnoman schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:32:
Als het voor school is, neem dan iig aanvullende garantie!
En bijvoorkeur geen Acer..
ach die garantie.... het is maar hoe zuinig je op je spullen bent he... ik geloof nooit zo in die garanties (hoop geldbetalen waar je misschien na 2,5 eens 1 keertje gebruik van maakt omdat de voeding stuk is). als er es wat stuk is dan is het over het algemeen goed te vervangen in laptops, en ben je voor veel minder dan de garantiekosten uit.

Verwijderd

Ik kan je dan maar een laptop aan raden en zou echt voor een Core 2 Duo gaan:

bv deze

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4V07

Moet je alleen even geheugen uitbreiden maar dan heb je echt een super laptopje

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:35:
[...]

ach die garantie.... het is maar hoe zuinig je op je spullen bent he... ik geloof nooit zo in die garanties (hoop geldbetalen waar je misschien na 2,5 eens 1 keertje gebruik van maakt omdat de voeding stuk is). als er es wat stuk is dan is het over het algemeen goed te vervangen in laptops, en ben je voor veel minder dan de garantiekosten uit.
Daar ben ik het in grootte lijnen wel mee eens mocht de TS nu echter toch perse een Acer willen hebben via Informatique kun je NU de garantie verlengen van 1 naar 3 jaar voor maar € 59,00.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:44

bv deze

Alleen heeft die wel weer 'n mindere videokaart waardoor de prestaties om sommige gebieden toch wel achter zullen blijven ;) (Mocht de ts ook nog 3d applicaties willen gebruiken zo nu en dan)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02

bv deze

Alleen dan zitten ze al buiten het budget, ik vind die prijs niet goed in verhouding met wat ze er voor zullen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet nu niet persé een acer zijn. 'k Wou vooral eens wat uitleg omtrent de verschillende mobiele processors ;).

• Qilion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2025

Qilion

ICT student

Voor een procesor is Het denk slim om voor eenmerom core 2 dou T7200 deze is op 2.0ghz geclockd en heeft 64 bits ondersteuning.
En acer ja hoor daar verschillende geluiden over denk dat je beter voor.
asus,sony, toshiba kan gaan ik heb niet zo op acer gewoon veel te veel slechte verhalen.

Just be your self today ok?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52
Ik heb zelf een 12'' genomen. Niet enorm krachtig, maar heb er geen last van(terwijl ik Technische Informatica doe). Het ding is erg licht, draagbaar en de resolutie is hetzelfde als die van de meeste 15'' laptops (1280x800).

Kortom, wat moet je met een enorm snelle processor en een dure laptop voor een vriendin die marketing studeert? Mijn laptop was zo'n 800 euro(jaar geleden). Zonde van het geld zou ik zeggen.

edit:

Niet erg veel goedkoper geworden, maar wel een snellere processor.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN5N24

De meeste dames die ik ken vinden het ook een mooie laptop(wit he) en klagen over hun grotere laptops. Kleiner vinden ze vaak juist fijner dan een groot krachtig ding(niet met alles natuurlijk ;) )

[ Voor 59% gewijzigd door BarôZZa op 14-09-2006 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja 15 inch is wel het minimum(en voldoende) daar ze veel rekenbladen zal moeten gebruiken... Het is wel de bedoeling om de laptop ook na de studies te gebruiken daarom wil ik nu met ons budget een zo goed mogelijke koop doen(met het oog op de toekomst). Maar 1 gig ram is bijvoorbeeld een minimum opgelegd door de school waar ze studeert... Als acer niet zo een goeie naam heeft, kan er mij dan iemand bijvoorbeeld een ASUS voorbeeld geven binnen het budget?(asus site doet wat lastig hier:s)

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:54:
Mja 15 inch is wel het minimum(en voldoende) daar ze veel rekenbladen zal moeten gebruiken... Het is wel de bedoeling om de laptop ook na de studies te gebruiken daarom wil ik nu met ons budget een zo goed mogelijke koop doen(met het oog op de toekomst). Maar 1 gig ram is bijvoorbeeld een minimum opgelegd door de school waar ze studeert... Als acer niet zo een goeie naam heeft, kan er mij dan iemand bijvoorbeeld een ASUS voorbeeld geven binnen het budget?(asus site doet wat lastig hier:s)
ASUS A6T-AP008B kijk maar even in de Pricewatch kost +/- € 1065,00

• BarôZZa
Resolutie verschilt niet, dus past er niet meer informatie op een 15'' scherm. Alleen is alles wat groter/blokkeriger.

• BarôZZa
Processor

Benaming Intel® Core Duo T2300

Geheugen

Ingebouwd 1024 MB
Maximaal 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, waarvan 1 vrij
Type DDR2

Chipset
Mobile Intel® 945 PM Express

Display

zichtbaar beeld 14,1 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Type 14.1" TFT WXGA Color Shine

Camera
0,35 Megapixel Webcam

Grafisch

Grafische chip GeForce Go7300
Geheugen t/m 256 MB (shared)

Harddisk
100 GB

Optische drives

DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-R Double-Layer, DVD+R Double-Layer

Cardreader
Ja

Sound

Soundchip Intel® High-Definition Audio compliant audiochip
Speakers ingebouwd

LAN
10/100 Mbps

Wireless LAN
54 Mbps

Modem
56 Kbps

5 x USB 2.0
1 x FireWire
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x DVI
1 x VGA
1 x TV-out
1 x Line-in
1 x Line-out
1 x microfoon
1 x PCMCIA Type II
1 x Expresscard 34
IrDA
1,9kg
335 mm x 36 mm x 245 mm
Windows XP Home
Draadloze muis, Draagtas, ASUSDVD XP 6.0, Power Director V3.0 DE, Medi@Show V2.0 SE, Symantec Norton Internet Security 2005, Adobe Acrobat Reader 7.0, NERO Express V6.0

€1199..

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

-------------------------

Overigens is dit wel een behoorlijke google thread... Lijkt me niet moeilijk iets geschikts te vinden voor 1200 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 14-09-2006 23:05 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik weet niet wat voor programma's er allemaal moeten draaien op die laptop. Als dat alleen maar wat office is, zou ik lekker de goedkoopste nemen ;). Waarom 1300 uitgeven als 600 genoeg is? (ok, extra geheugen, 700 dan :P)

edit:

Dual core is echt klinkklare onzin voor normale hedendaagse toepassingen (of je doet videobewerking oid)

[ Voor 21% gewijzigd door stefan001 op 14-09-2006 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Programma's voor dit schooljaar hebben we nog niet doorgekregen... Wat zijn eigenlijk de klachten over acer? (qua prijs zitten ze toch niet zo extreem hoog)

• stefan001
Maar system specs heb je wel doorgekregen, gezien je geheugen eis. Wat zijn de rest van de eisen?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
Programma's voor dit schooljaar hebben we nog niet doorgekregen... Wat zijn eigenlijk de klachten over acer? (qua prijs zitten ze toch niet zo extreem hoog)
Ik heb een acer en heb eigenlijk geen klachten..dus ben ook wel benieuwd!

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Eisen:

# Processor voor de opleiding Architect-Assistentie: Intel Pentium 4 630 processor of Intel Pentium-M 735 processor of AMD Athlon 64 3200+ of AMD Mobile Athlon64 3000+ of AMD Mobile Turion 64 ML-32
# Grafische kaart: minimum 128 MB RAM-geheugen voor de opleiding Architect-Assistentie
# Scherm: 15” XGA TFT kleurenscherm (dus minimaal 1024 x 768 pixels)
# Harde schijf: 60 GB
# Intern geheugen: 1GB RAM
# DVD/CD-RW combo-drive
# Geïntegreerde draadloze netwerkkaart die voldoet aan de 802.11g standaard (54 Mbps), Wi-Fi gecertificeerd is (zie www.wi-fi.org) en die WPA-RADIUS ondersteunt, of een vrij PCMCIA-slot waar een draadloos netwerkkaartje in kan dat voldoet aan die standaarden

Maar nogmaals we willen heus 1300 euro uitgeven als we maar een paar jaar 'verder' raken.

• Bebob_NL
  • Laatst online: 26-01 20:23
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:30:
configureer eens wat raak op dell.nl site. daar heb je prachtige systemen voor die prijs. vorige week hadden ze een mooie actie met gratis dubbel geheugen (tot 2048 mb), maar daar ben je nu te laat voor. moet je maar ff kijken. je moet je niet vast pinnen dat je perse een acer wil hebben ofzo, want dan wordt het niks (over het algemeen zijn de acers best prijzig). als ik jou was zal ik eerst eens bij dell configureren wat je precies wilt, en dan eens gaan rondneuzen bij andere merken!!
Delll adverteert al jaaaaaaaaren om de paar weken met "Gratis dubbel geheugen!". Twee weken wachten en de actie begint weer:) Ik kan een Dell trouwens zeker aanraden, maar voor een laptop in het algemeen geldt: bezuinig niet op garantie! Minimaal 3 jaar!
[edit]
Persoonlijk vind ik breedbeeld notebooks ontzettend ruimte-inefficient en zeer vervelend werken. Ik zou voor een 1400x1050 scherm gaan, of de 1680xXXXX variant gaan. Kan je veel meer mee. Enige voordeel van breedbeeld beeldschermen is dat het kijken van een DVD/DivX toch wel erg fijn is in dat geval. Verder ben ik persoonlijk groot voorstander van het hele centrino platvorm. Mijn zusje heeft een AMD Mobile gebasseerde laptop, maar die doet niet langer dan 2h met een batterij, terwijl een vergelijkbaar centrino systeem aanzienlijk langere werktijden neerzet.

[ Voor 24% gewijzigd door Bebob_NL op 14-09-2006 23:27 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• BarôZZa
Acer zijn gewoon leuke consumentenlaptops voor een scherpe kwaliteit. De bouwkwaliteit is niet altijd top, maar zeker redelijk. Punt is alleen dat iedereen zo'n laptop heeft waardoor je er ook meer klachten over hoort(je hoort mensen vrijwel alleen over een product wanneer ze iets te klagen hebben, positieve dingen vermelden ze niet snel uit zichzelf).

Maar staar je ook niet blind op de specs. Vraag aan je vriendin welke ze mooi vindt enz. Op internet is het sowieso moeilijker beoordelen. Misschien heb je wel goede specs, maar valt het scherm weer erg tegen in real life(kleuren, refreshrate, wil je een reflecterend scherm etc). Dat is bovendien het onderdeel dat vrijwel niet te vervangen is.

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core Duo Processor T2250: 1,73 GHz, 533Mhz FSB bij deze processor bijvoorbeeld staat geen dual core bij de specificaties :s. Wat moet ik me dan bij dergelijke processor voorstellen? 8)7

Verwijderd

Klachten over acer vallen voor mij best mee!

Opzich naar hoeveelheid die er verkocht worden gaan er niet meer of minder stuk

en voor 150 euro koop je er een 3 jarige schade verzekering bij die alles dekt en reperatie geeft binnen een week. Op papier maar in praktijk word dit niet altijd gehaald

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 23:38 ]

Verwijderd

Als je 'm alleen voor school nodig bent, lijkt t mij helemaal niks uit te maken wat je voor je budget koopt. Elke laptop van ongeveer 1300 euro voldoet qua specs makkelijk aan je verwachtingen! 90% van de studenten doet t met een laptop die ongeveer de helft kost, en ook die studenten kunnen alles wat ze op school moeten doen.

• stefan001
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:16:
Eisen:

# Processor voor de opleiding Architect-Assistentie: Intel Pentium 4 630 processor of Intel Pentium-M 735 processor of AMD Athlon 64 3200+ of AMD Mobile Athlon64 3000+ of AMD Mobile Turion 64 ML-32
# Grafische kaart: minimum 128 MB RAM-geheugen voor de opleiding Architect-Assistentie
# Scherm: 15” XGA TFT kleurenscherm (dus minimaal 1024 x 768 pixels)
# Harde schijf: 60 GB
# Intern geheugen: 1GB RAM
# DVD/CD-RW combo-drive
# Geïntegreerde draadloze netwerkkaart die voldoet aan de 802.11g standaard (54 Mbps), Wi-Fi gecertificeerd is (zie www.wi-fi.org) en die WPA-RADIUS ondersteunt, of een vrij PCMCIA-slot waar een draadloos netwerkkaartje in kan dat voldoet aan die standaarden

Maar nogmaals we willen heus 1300 euro uitgeven als we maar een paar jaar 'verder' raken.
Dan zou ik de goedkoopste laptop zoeken die daar aan voldoet, of verder kijken (als het budget dat toelaat) naar dezelfde laptop met meer geheugen of een snellere proc (in die volgorde ;)). Nogmaals, dual core lijkt me onzin, zelfs voor enkele jaren, minstens.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:36:
Klachten over acer vallen voor mij best mee!

Opzich naar hoeveelheid die er verkocht worden gaan er niet meer of minder stuk

en voor 150 euro koop je er een 3 jarige schade verzekering bij die alles dekt en reperatie geeft binnen een week. Op papier maar in praktijk word dit niet altijd gehaald
Dit type verzekering+garantie hoeft zelfs voor een Acer maar € 135,00 te kosten ( informatique.nl )
Dat is maar € 0,12 per dag gedurende 3 jaar....
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:30:
Intel Core Duo Processor T2250: 1,73 GHz, 533Mhz FSB bij deze processor bijvoorbeeld staat geen dual core bij de specificaties :s. Wat moet ik me dan bij dergelijke processor voorstellen? 8)7
Core Duo = dual core ;)

[ Voor 46% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-09-2006 08:39 ]

• Turkish
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Bakman95, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.