Toon posts:

Probleem met Remote Desktop Web Connection na wijzigen poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik probeer Remote Desktop Web Connection aan de gang te krijgen op een windows 2003 server.
de RDP poort is gewijzigd in het register naar decimale waarde 443.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

Tevens heb ik de default.htm aangepast voor : %system root%\Web\TsWeb
Na de laatse regel met MsRdpClient.AdvancedSettings2 heb ik de volgende regel toegevoegd:

MsRdpClient.AdvancedSettings2.RDPPort = 443

Remote Desktop Connection werk prima via mstsc /v:server:443

Maar wanneer ik de Remote Desktop Web Connection will starten via:
http://server:443/tsweb
dan krijg ik een time-out.

als via de server administration web site --> maintenance --> Remote Desktop
https://server:8098
krijg ik de melding : Error connecting to server: server. You must enable Remote Desktop on the server to use this feauture.

iemand een idee waarom dit niet wilt lukken ? of mag ik weer eens niet poort 443 gebruiken ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Poort 443 is de standaard poort voor HTTPS. Probeer eens een andere poort?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:17:
Poort 443 is de standaard poort voor HTTPS. Probeer eens een andere poort?
Het is juist mijn bedoeling dat dit via poort 443 loopt i.v.m. het remote overnemen van een server over het internet. de machine waarmee de remote desktop web sessie moet worden opgezet staat in een netwerk met een firewall waar enkel poort 443 open staat. gewone remote desktop sessies via poort 443 werken wel.

Of kan ik beter een HTTP proxy gebruiken om binnenkomend verkeer op poort 443 door te sluizen na poort 3389 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 22:47 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:29:
[...]

Het is juist mijn bedoeling dat dit via poort 443 loopt i.v.m. het remote overnemen van een server over het internet. de machine waarmee de remote desktop web sessie moet worden opgezet staat in een netwerk met een firewall waar enkel poort 443 open staat. gewone remote desktop sessies via poort 443 werken wel.

Of kan ik beter een HTTP proxy gebruiken om binnenkomend verkeer op poort 443 door te sluizen na poort 3389 8)7
Ik zou met port redirection gewoon interne poort 3389 naar externe poort 443 zetten. Is een erg makkelijke oplossing.