Toon posts:

[XP] Nieuwe pc wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe pc gekocht van losse componenten, alles keurig geinstalleerd, de driver voor de sata-hdd geinstalleerd, en nu probeer ik windows te installeren alleen, als ik boot op de CD of hdd krijg ik de melding:NTLDR missing. press ctrl+alt+del to reboot your system.
dus toen heb ik de bootfloppys gedownload van microsoft.com, en toen ik daarop boote, kwam ik wel in de setup terecht. alleen, als ik de 4e floppy in de speler heb gestopt, krijg ik de melding: dmin.bat is corrupted. setup will be closed.
ik heb toen geprobeerd op een oude ide harde schijf (2x geformat) windows te installeren en ook dit deed hij niet. toen heb ik het nog eens geprobeerd zonder mijn sata harde schijf, wat ook nix uitmaakte.

dus, ik kan niet booten zonder floppy, ook niet zonder floppydisk, dan krijg ik nl dezelfde melding: NTLDR missing. press ctrl+alt+del to reboot your system. en als ik via de boot floppys van windows probeer setup te draaien, stuit hij op een corrupted file.
mijn vragen:

*hoe kan ik mijn pc laten booten op de cd
*dat corrupted file omzeilen/oplossen
*op een andere manier windows toch installeren?

het gaat om win xp pro sp 2.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58
Je weet zeker dat de cd, buiten origineel, ook onbeschadigd is en voorheen gewoon werkte? Anders lijkt het me een kwestie cd retourneren en nieuwe vragen :).

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
weet je ZEKER dat je boot van cd?? instellingen gecontroleerd in bios? "press any key to boot from cd" melding?? (die fout heb ik nog nooit gehad van een cd namelijk, ((iemand anders wel?)))
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:57:
ik heb een nieuwe pc gekocht van losse componenten, alles keurig geinstalleerd, de driver voor de sata-hdd geinstalleerd, en nu probeer ik windows te installeren....
en SATA driver installeren VOOR windows xp installatie?? hoe doe je dat??

[ Voor 60% gewijzigd door Japidoff op 14-09-2006 22:16 ]

gang is alles

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Verder - hoe je je BIOS instelt om te booten van CD lijkt me geen XP vraag en ies dat je gewoon in je manual van je mainboard moet terug kunnen vinden? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:50:
Verder - hoe je je BIOS instelt om te booten van CD lijkt me geen XP vraag en ies dat je gewoon in je manual van je mainboard moet terug kunnen vinden? :)
klopt, alleen doet hij het bij mij ook niet met de juiste instellingen en daarnaast het gaat om het installeren van xp en niet het booten van een cd. als het via de floppys lukt vind ik het ook goed, het lukt me gewoon niet xp te installeren omdat de setup of niet wil starten of bij de initialisatie vastloopt.
weet je ZEKER dat je boot van cd?? instellingen gecontroleerd in bios? "press any key to boot from cd" melding?? (die fout heb ik nog nooit gehad van een cd namelijk, ((iemand anders wel?)))

[...]

ik kreeg die melding ook niet, en over die sata drivers; gewoon op de officiele site een programmatje downloaden waarmee je de driver floppys kunt maken, en daar dan op booten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Japidoff schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:07:

ik kreeg die melding ook niet, en over die sata drivers; gewoon op de officiele site een programmatje downloaden waarmee je de driver floppys kunt maken, en daar dan op booten
srry ging even iets fout(bedoeld als herstel, even vergeten dat er maar 1 post achter mekaar mag :/ )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 11:53 ]

Pagina: 1