Toon posts:

Probleempje met html site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een site die ik heb gemaakt

http://home.student.uva.nl/vikash.autar/Home.html

Ik heb onder ' mail mij' een gigantisch wit vlak dit had ik niet voordat ik het javascript invoerde die voor de random picture zorgt.

Weet iemand hoe ik dit vlak verwijder tot onder 'mail mij' ?

Alvast Bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen idee. Je code is wel een rommeltje. Zo kan ik er niks mee, en ik denk anderen hier ook niet. Als ik jou was, zou ik eerst eens knappe html en css gaan leren.

• Tim-B
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
<div style="height: 569px; line-height: 569px; " class="tinyText"> </div>
dit eruit halen

[ Voor 7% gewijzigd door Tim-B op 14-09-2006 21:31 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik dan eens gaan zoeken naar regels waarin de hoogte van regels, divjes, etc wordt aangegeven. Waarschijnlijk zit hem daar in.
Welke applicatie heb je dit ingebakken? Probeer eens iets als Dreamweaver ofzo.

Overigens nog een tip: het is niet handig om je e-mail adres in plain text op een site neer te planten, tenzij je veel spam wil natuurlijk. Ik zou even zoeken naar een PHP e-mail formulier ofzo.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Noork schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:28:
Geen idee. Je code is wel een rommeltje. Zo kan ik er niks mee, en ik denk anderen hier ook niet. Als ik jou was, zou ik eerst eens knappe html en css gaan leren.
Een zooitje is het zeker.... Maar kun je niet iets met height instellen?

Hoi!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat witte vlak is slechts een deel van je probleem. Het grote probleem is je in een dusdanig wazig oerwoud van div's gewoon niet kan werken.
Precies. Tip voor als je firefox gebruikt (en dat is en browser die je sowieso moet testen ;) ): Webdeveloper Toolbar Extension > CSS > View Style Information, vlak aanwijzen en presto, gevonden.

{signature}

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overigens is een mailto hyperlink ook niet zo'n goed idee, aangezien spam crawlers dan super gemakkelijk je email adres kunnen vinden en je daarop gaan spammen... ;)

Het beste kan je hiervoor een PHP script gebruiken, soort van contact.php zeg maar, waardoor je jouw email adres geheim houdt als het ware, maar er wel voor zorgt dat jij de email krijgt. Plus dat het professioneler staat vind ik... :)

• Tim-B
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
GJ-tje schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:38:
Overigens is een mailto hyperlink ook niet zo'n goed idee, aangezien spam crawlers dan super gemakkelijk je email adres kunnen vinden en je daarop gaan spammen... ;)

Het beste kan je hiervoor een PHP script gebruiken, soort van contact.php zeg maar, waardoor je jouw email adres geheim houdt als het ware, maar er wel voor zorgt dat jij de email krijgt. Plus dat het professioneler staat vind ik... :)
ik denk alleen niet dat de uva-server php ondersteunt. ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tim-B schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:40:
ik denk alleen niet dat de uva-server php ondersteunt. ;)
Ik heb zelf op HU (HvU voorheen) gezeten en volgens mij ondersteunde deze wel PHP?
Ik ben daar alleen niet 100% zeker van, maar dacht van wel :)

En anders is het toch gewoon een goede tip 'voor later'? :+

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2006 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle replies. Ik heb een tijd geleden veel gehtmled maar ben het nu een beetje kwijt. Ik heb deze site gebakken in iWeb dus vandaar het zootje :). Ik ga even jullie tips proberen.

Als ik die ene regel eruit haal verdwijnt de hele site behalve het logo.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 21:52 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Er bestaan ook nog andere elementen dan divs, die in veel zaken veel relevanter zijn dan divs. Divs zijn een hulpmiddel om je site in secties onder te verdelen of kunnen dienen als "haakje" om je css styling aan op te hangen. Jij hebt duidelijk een beetje leesvoer over semantiek nodig.

Edit: als het aan iWeb ligt, soit! Dan nog is het misschien leuk om te lezen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Rowanov op 14-09-2006 22:15 ]

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 18:38
<div style="height: 569px; line-height: 569px; " class="tinyText">
veranderen in:
<div style="height: 370px; line-height: 569px; " class="tinyText">

hoewel dat niet een solid oplossing is, want als je meer of minder text hebt, moet je dat ook weer aan gaan passen, je mot je html anders opbouwen

edit: wat moet die line-height uberhaupt daar .. 8)7

edit2: als jem jat, jat m dan goed: http://home.student.uva.nl/vikash.autar/Welkom.html O-)
* dapinododiadeal vind templates maar niets.. bouwt liever z'n eigen zooi *

[ Voor 28% gewijzigd door sjhgvr op 14-09-2006 22:35 ]

oisd.nl

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hahaha, dat is best een mooi design :')

Verwijderd

Topicstarter
Het is een template die ik heb aangepast dus gejat is het zoiezo niet. Thanks je tip werkte :). Ik denk dat ik maar gewoon steeds die regel moet gaan aanpassen want de hele code gaan herschrijven kan ik niet :p.

Okay ik denk alles werkt goed (doet het nu ook) maar in IE blijf ik de witte balk houden, terwijl hij in Safari, Firefox en opera nu weg is.

En de About me link, linkt in IE door naar Home terwijl het in elke andere browser gewoon goed werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 01:18 ]

Pagina: 1