Toon posts:

Crosscables ----------------> Snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Effe vraagje over Crosscables...
Wordt er veel Cat.3 verkocht en hoe duur is Cat.5?

Kunnen ze 100Mbit aan? Ik wil namenlijk een hubloos 100Mbit netwerk aanleggen met 2 10/100mbit 3Com :) kaartjes tussen 2 PC's.
Moet gewoon lekker snel zijn... Liefs 100Mbit, kabels beetje kwaliteit?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen dat de netwerkkaart(en) de beperkte factor zijn hier. Kwaliteit kabels zullen over een langere afstand wel iets ( kunnen )uitmaken denk ik.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Cat5 is toch alleen 100 Mbit ( ken ook 10 )cat 3 niet die is alleen maar voor 10 Mbit

• Agent-X
  • Niet online
hmm..ik leer wat bij :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38

ChUcKiE

Dus........

Uhmmmm, ik wete niet wat de afstand is tussen je twee PC's, maar een goede Crossed-cable (Cat5+) die zeer geschikt is voor 100MBit kan je al kopen voor een 25 gulden de 5 meter d8 ik....dussuh Cat3?? bestaat dat nog?
De huidige standaard (en zelfs op 10MBit) is gewoon Cat5 met als bijna standaard Cat5+ of Cat6/7 (tot 522MBit d8 ik).

Dus gaat ff naar je lokale PC-boer op de hoek en kop voor 2 a 3 tientjes ff een crossed cable en klaar is Kees, netwerken op 100MBit!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om 15 meter, maar is de doorsnee 100Mbit Hub met 1X1 meter en 1X14 meter gewone kabelprovider straight kabels sneller dan 15 meter Crosscable? Ik wil zo dicht mogelijk tegen 100Mbit aanzitten en moet niet te duur zijn (250 gulden..) Die crosscable moet ik kopen, straight kabel heb ik hier nog liggen ergens en die 3Com kaartjes krijg ik gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Hej. Wat is het verschil tussen een crosscable en een gewone UTP kabel? ik snap er geen zak meer van, is het alleen de aansluiting hoor ik nu weer van de een of ander dat straight en cross zelfde is, alleen andere aansluiting, hoe zit dat nou, snap er geen fuck van, moet gewoon netwerk en kan gratis aan UTP kabels komen via kabelprovider, maar die zijn toch STRAIGHT? dat hoor ik dan weer, maar nu kun je ze weer gewoon aansluitingen wisselen om CROSSED te maken? ik moet gewoon 15 meter 100mbit crosscable hebben!

• Agent-X
  • Niet online
Dus..crosslink kabeltje..verschil is simpel maar te lastig voor mij om te kunnen uitleggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar is er in de kabel zelf nou verschil tussen cross en straight?

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

de kabel is hetzelfde, er worden 4 pinnetjes gebruikt voor utp protocol. Bij een normale utp kabel zijn bij beide stekkers dezelfde pinnetjes aan dezelfde kleur draad geknepen. Bij gekruiste kabel zijn er 2 aansluitingen andersom geknepen.
Een hub doet dat intern, dus met enkel en alleen een kabel moet je dat zelf doen.
de UIT moet op de andere z'n IN aansluiting and de IN moet op de andere z'n UIT.
Dit kan alleen maar met crossen.

Moet je even op internet zoeken welke twee draadjes je om moet draaien in het stekkertje et voila!

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Normaal: alles draadjes zijn 1 op een soorverbonden. (het crossen gebeurt namelijk in de hub)

Cross: zenden is aan gesloten op ontvangen aan de andere kant en uiteraard is ontvangen aangesloten op zenden aan de andere kant. Meer niet. Twee draadjes zijn in 1 stekkertje omgewisseld.

Als je een cross en normaal hebt, moet je maar is goed naar de kabeltjes in de stekertjes kijken, dan zie je het wel.

Je hebt ook hulpstukjes die van een normale kabel een cross kabel maken. Somige netwerk kaarten kunnen ook ingesteld worden als cross (let op doe je dit, doe het dan aan 1 kant)

En voor diegenen waar dat ene knopje op je hub voor is (als die er op zit). Daarmee cross je ook.

Je kunt trouwens een hub ook uplinken door er gewoon een cross tussen te hangen. (mocht je geen hub hebben met zo'n speciaal knopje)

Ik denk dat Cat3 over 15 meter ook wel op 100mbit zal werken (als je nog aan cat3 kunt komen).

[img]"http://www.xs4all.nl/~tonstam/cross.gif"[/img]

• The - DDD
Dus welke moest je omdraaien? Ik weet het niet meer, bovenstaande schema is niet crossed. Of is hij nou wel cross?? Ik weet het ook niet meer.
http://www.whatis.com /

Kijk daar maar even.

• The - DDD
Ik heb het BINGO

kijk hier maar: http://www.homepclan.com/crcable.htm

Verwijderd

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38

ChUcKiE

Dus........

Let dus wel op....voor 100MBit alle adres kruizen!

Tsja als je straight kabel hebt liggen, zoek je gewoon een stekekrtje en een goede tang, ben je klaar voor nop! Zeg da dan :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan ook een cross cable van 1m kopen en die aan een straight van 14m koppelen met koppel stukje. Ben je een stuk goedkopen uit dan 15m cross.

Verwijderd

Topicstarter
Oh... aangezien ik die straight kabels ook maar per meter kan krijgen (zonder stekkertjes) zijn ze dus meteen cross ook, das goedkoop!
Pagina: 1