Win 98 - Fout bij het laden user.exe

Pagina: 1
Acties:

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 18:14
Een neef van mij heeft een computer geïnstalleerd met Windows 98, hij moet deze nog een half jaar gebruiken, dan koopt hij om persoonlijke redenen pas een nieuwe.

Na het opstartschermpje vaqn Windows 98 Second Edition (blauwe scherm) krijgt hij de volgende foutmelding: Fout bij het laden van user.exe. U moet Windows opnieuw installeren. De computer schakelt zichzelf vervolgens meteen uit.

Met scandisk in dos zijn een aantal fouten opgespoord en verholpen, daar worden nu geen fouten meer gevonden, maar de melding blijft echter nog komen.

Nu heb ik dus geprobeerd om m.b.v. de Windows 98 SE cd-rom windows opnieuw te installeren. Deze geeft echter al vrij in het begin de foutmelding dat er al een besturingsysteem is geinstalleerd en dat de installatie derhalve niet kon worden vervolgd. Nu word ik uit de installatie-procedure gegooid. Met de gewone Windows 98 cd krijg ik dezelfde melding.

Iemand een idee hoe ik bovenstaande melding kan verhelpen of hoe ik Windows 98 SE toch opnieuw kan installeren (overschrijven) zonder te hoeven formatteren en dus met behoud van alle documenten?

Bij voorbaat dank.

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02:30
Probeer eens naar dos te booten, en dan SCANREG(W) uitvoeren.
Wellich kun je dan wat registry settings e.d. terugzetten.

• michealmcdermot
Ik kan inderdaad wel gewoon in Dos opstarten. Met dat scanreg, worden daarmee automatisch fouten opgespoord? Hoe weet ik anders wat ik moet aanpassen?

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Hoyden
michealmcdermot schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:55:
Ik kan inderdaad wel gewoon in Dos opstarten. Met dat scanreg, worden daarmee automatisch fouten opgespoord? Hoe weet ik anders wat ik moet aanpassen?
Met scanreg kun je backups van je registry e.d. restoren, naar backups die die automatisch recent heeft gemaakt.

Start het programma maar ff, dan zul je het wel zien.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Was het niet scanreg/restore ?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Hoyden
Met scanreg zelf start je toch gewoon het programma op ?
Daarin kun je kiezen voor backup of restore.. Bij restore zie je dan een aantal restorepunten, die recent gemaakt zijn (tenzij dit is uitgeschakeld)

Zoiets dacht ik :)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n pc ooit in handen gehad, user.exe kon niet worden gestart / gevonden.

HD in m'n eigen pc geschoven en bij het maken van backups kwam er namelijk een popup van gevonden virus. (was overigens een Zip file in een outlook attachment met een password, die nauwelijks door norton heen kwam). Mensen hadden 'm ook geopend.

anyway. Die restore functie gaat niet lukken want dat is alleen het Register van windows 98. pas vanaf Windows ME was er sprake van letterlijke Systeemherstel ;)

Kijk of je User.exe van de CD-Rom nog uit de cabs kan halen anders maar een plain reinstall :)

• marquis
SandeR schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:02:

Met scanreg zelf start je toch gewoon het programma op ?
Daarin kun je kiezen voor backup of restore.. Bij restore zie je dan een aantal restorepunten, die recent gemaakt zijn (tenzij dit is uitgeschakeld)

Zoiets dacht ik :)
Bij Windows 98 wordt standaard een backup van het register gemaakt van elke goede start maar je heb maar 5 mogenlijkheden. Zover ik weet kun je deze niet uit of aan zetten. Zover ik ook weet kun je het programma scanreg zelf niet starten, je moet een switch meegegeven (backup of restore)

• michealmcdermot
ok, dank je zal morgen wel eens kijken of het lukt met dat herstel of anders de user.exe te vervangen. Maar is user.exe niet afhankelijk van het gehele profiel dat win98 heeft aangemaakt?

• marquis
Nee, het is een niet editable bestand. Hier nog wat meer info en waar je hem kunt vinden.

Pagina: 1