Toon posts:

Verbinding één verdieping lager werkt niet !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maar twee verdiepingen lager werkt het als 'n tierelier !
Netwerk bestaat uit de volgende onderdelen:
Belkin wireless g router F5D7230-4 op zolder. Daarop zijn aangesloten: twee pc via ethernet kabel op zolder. Verbinding normaal, geen problemen. Een printer server van conceptronic, en één verdieping lager op de slaapkamers draadloos twee pc's wireless met belkin F5d7001 wireless kaarten.
De router staat een meter boven de vloer ongeveer twee meter van de buitenmuur af. Maar de muren zijn van kalkzandsteen ( geen beton). De antenne staat naar beneden gericht.
Op de eerste verdieping is het signaal niet goed te krijgen, hoe ik de outer ook draai of verplaats. Veel plotseling opkomend ruis en een te laag signaal (zelden onder de -65 db) waardoor bijvoorbeeld werken met Skype geen doen is. De verbinding valt namelijk steeds weg.
Beneden, dus twee verdiepingen lager, heb ik op mijn Dell 520 laptop een 'zeer goede' verbinding. Zeer goede downloadsnelheden en praktisch geen last van ruis.
Wat moet ik doen om één verdieping lager ook fatsoenlijk bereik te hebben ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:10
Weet je zeker dat het aan de 'verdieping' ligt, en niet gewoon aan de kaartjes die je in die 2 PC's op de eerste verdieping gebruikt?

Met andere woorden: Doet je laptop het op de eerste verdieping ook slecht en doen die PC's het wel goed als je ze beneden wegzet...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Kijk ook even naar klachten van Belkin produkten. Ik kan mij nog het e.e.a. herrineren dat bij Belkin de verbinding regelmatig wegvalt.

May the force be with you

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probeer inderdaad de Belkin netwerkkaartjes eerst een te vervangen door bijvoorbeeld Linksys...

Aangezien je Dell Laptop (waarschijnlijk een broadcom of een Intel mini pc kaartje?) wel functioneert met dit AP.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal volgende week de laptop meenemen ( staat nu bij de IT afdeling voor software). Ik moet toegeven dat die kaarten niet echt 'vet cool' waren. Zo kon de antenne met de kaart in zijn originele staat in de machine nieteens naar boven gedraaid worden ! Nokje wegvijlen loste het probleem op, maar het was een rare gewaarwording. Overigens, in de Belkins zitten broadcom chips, evenals in de Dell.
Volgende week kom ik erop terug. Bedankt alvast voor de reakties !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop gechecked. Maar eerst iets corrigeren. Voor het draadloze deel gebruikt de Dell een intel pro chip,en geen broadcom. Wel voor de vaste 10/100 aansluiting.
Op de verdieping onder de router is op de Dell het signaal sterker dan beneden ( 2 verdiepingen onder de router). Het signaal is goed geteld één keer slecht'' geweest, maar herstelde zich direkt. De software laat geen getalsmatige sterkte van het signaal zien maar op een schaal van 5 balken was het vrijwel continue 4 balken en soms zelfs 5. Van herhaalde pieken in ruis zie ik niks, want de software laat ook dat niet zien. Verbinding is 'uitstekend'.
Zou het dan aan die kaarten liggen ? Of is het de combi van router en kaarten van Belkin ? Gebruikt Intel andere 'filtertechnieken'v oor de draadloze verbinding ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?
Da's jammer...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dan kan je volgens mij wel concluderen dat het aan de PCI kaartjes ligt. Je vertelde ook dat je de antenne niet kon bewegen, totdat je een nipje weg had gesneden... Die nipjes zitten er niet voor niets, dit zorgt ervoor dat de antenne niet te ver draait en de kabel binnenin beschadigd. Misschien heb jij wel per ongeluk je kabel beschadigd die in je antenne zit en heb je daarom nu brak ontvangst.

Ik zou het eens proberen met een andere PCI kaart, met voorkeur linksys.

Nog even wat info over de antennes. Dit heten Omni antennes. Een omni antenne straalt om zich heen. Als je dus het beste signaal wilt recht boven je, dien je niet de antenne naar boven te laten wijzen maar naar de zijkant.

[ Voor 19% gewijzigd door Mishmash op 19-09-2006 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:32:
Dan kan je volgens mij wel concluderen dat het aan de PCI kaartjes ligt. Je vertelde ook dat je de antenne niet kon bewegen, totdat je een nipje weg had gesneden... Die nipjes zitten er niet voor niets, dit zorgt ervoor dat de antenne niet te ver draait en de kabel binnenin beschadigd. Misschien heb jij wel per ongeluk je kabel beschadigd die in je antenne zit en heb je daarom nu brak ontvangst.
De problemen met de plotselinge ruis en het zwakke ontvangstsignaal was er al voordat ik het nokje weg had gehaald. Met het beter kunnen richten van de antenne van de pci-kaart boek ik zelfs winst die ik voor het weghalen van het nokje niet haalde. Er is dus niks vernield.
Nog even wat info over de antennes. Dit heten Omni antennes. Een omni antenne straalt om zich heen. Als je dus het beste signaal wilt recht boven je, dien je niet de antenne naar boven te laten wijzen maar naar de zijkant
Daar ben ik inmiddels achter. Maar de router antenne naar opzij maakt eerlijk gezegd niet veel uit.

Het advies van je om een ander kaartje te proberen, ik zal erover nadenken. Nadeel ervan is wel dat als je daaraan begint, er kosten gemaakt gaan worden waarvan je niet zeker weet of het helpt....
Pagina: 1