Toon posts:

Help! Terratech Phase 28, line in (sample rate probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds paar dagen een Terratech Phase 28 geluidskaart. Nu is dit mijn eerste "niet standaard geluidskaartje" en ik wordt dan ook telkens overladen met problemen, maar ik moet wel zeggen het geluid mag er zeker wezen!

Nu heb ik mijn kaart verbonden met mijn Gemini mixer, Lineout 1 en 2 naar kanaal 1 en Line out 3 en 4 naar kanaal 2. Verder heb ik de record van mn mixer verbonden met de Line In van mijn kaart.

Als ik nu wat wil opnemen krijg ik in (de bijgeleverde Wavelab Lite) de volgende error:De geluidskaart reageert niet in de opnamemodus. Weet u zeker dat de geluidskaart de opgegeven samplerate en/of bitresolutie ondersteunt? Controleer ook of de ingang van de geluidskaart in slave- of autosync-modus staat.

Als ik de ASIO samplerate in mijn Terratec Control Panel verander dan helpt dat niks. Nu neem ik aan dat het laatste over de slave of autosync modus met de jumpers van de kaart te maken hebben, en die heb ik gechecked of ze zo stonden zoals in het boekje.

Wie heeft er ervaring met een Terratec Phase 28 en weet hoe ik dit moet verhelpen?
Buiten dit probleem ervaar ik nogal wat andere problemen met deze kaart maar dat zal voornamelijk met mij ontwetendheid van de diepere stof rondom "geluid" te maken hebben. Mochten er mensen zijn die mij daar in willen helpen, uitleggen. Zodat ik bijv. ook meer snap van het Control Panel van de kaart zelf...(zodat ik niet haperend, traag of geen geluid heb als ik wat aanklik om te testen wat het is).