Toon posts:

Raar probleem: Automatische boot van de PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een raar probleem. Het leek te zijn verschenen sinds ik een router gebruik (heb nu al 3 modellen geprobeerd), hiervoor gebruikte ik een USB modem. Maar waarschijnlijk is dit puur toeval.

Als ik de PC 's avonds op slaapstand / uitstand zet, en ik ben naar school geweest, zegt m'n moeder altijd dat de PC aan is gegaan. In het weekend heb ik eens liggen uit te slapen, en ja hoor, rond 11 uur ging hij vanzelf aan!

Ik heb gekeken naar de BIOS, maar boot-on LAN staat uit, en ik kan niets vinden van automatisch booten... Waar zou dit rare probleem vandaan kunnen komen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien staat bij de optie wat te doen als hij stroom krijgt wel "opstarten" ingesteld, en is er regelmatig iets mis met de elektriciteit bij jullie? (heel wilde gok)

Of je optische muis krijgt rond 11 uur een schaduw te zien of zo, en registreert daaraan beweging?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Toch niet toevallig Windows Media Center geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Home. Maar als een computer uitstaat kan Windows toch niets doen...

Optische muis die rond 11 uur schaduw krijgt? Boot on mouse-move? :+

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

"Debuggen":
Trek de LAN kabel + USB stekkers eruit, zodat je zeker weet dat het niet hierdoor veroorzaakt wordt.

Misschien Wake On Power Lose aanstaan?

[ Voor 53% gewijzigd door Facer op 14-09-2006 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
facer schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:19:
Nee... Alles wat Wake on [...] bevat staat op disabled.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
bij oudere windows 98 pc's was het de taakplanner die hier nog wel eens voor zorgde.

Misschien dat je die gebruikt? (Zit ook in XP nml).

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

facer schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:19:
"Debuggen":
Trek de LAN kabel + USB stekkers eruit, zodat je zeker weet dat het niet hierdoor veroorzaakt wordt.

Heeft dat vandaag geholpen?

Verwijderd

Topicstarter
Task sheduler staat uit. Foutzoeken in Windows heeft geen zin natuurlijk. Als de PC uitstaat (echt power-down) kan software moeilijk iets met Power Management doen. Je gaat toch niet beweren dat je vanuit Windows de BIOS kan aanpassen (dat zou me wel heel erg ziek maken :| )

Vanacht ging hij om 6 uur aan, nog niet eerder gebeurt... Ik zal toch eens de stekkertjes eruit trekken.

Verwijderd

Ik heb het al weten gebeuren dat een pc uit zichzelf leek aan te gaan omdat er storingen op de netsapnning zaten. Deze werden door de voeding niet of slecht gefiltert met als gevolg dat de voeding soms besloot van zichzelf aan te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
facer schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:34:
[...]
Heeft dat vandaag geholpen?
Vandaag geprobeerd, maar de computer ging gewoon weer aan...

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:55:
Task sheduler staat uit. Foutzoeken in Windows heeft geen zin natuurlijk. Als de PC uitstaat (echt power-down) kan software moeilijk iets met Power Management doen. Je gaat toch niet beweren dat je vanuit Windows de BIOS kan aanpassen (dat zou me wel heel erg ziek maken :| )

Vanacht ging hij om 6 uur aan, nog niet eerder gebeurt... Ik zal toch eens de stekkertjes eruit trekken.
Dat kan dus serieus, het pc'tje was voorzien van win98, acpi voeding. De Taakplanner zette een soort van RTC alarm...

Maar als je iets van vaste tijdstippen hebt wanneer de pc aanslaat, misschien kun je dan meten wat de voeding doet, misschien lekt er ergens een condo, die dan opgegeven moment ontlaadt oid.

Ik zou het eens met een andere voeding proberen...

Verwijderd

Ik wil hier graag even op reageren.

Op stage hebben we namelijk hetzelfde probleem met 2 computers soms gaan ze zomaar aan en de andere keer blijven ze netjes uit.

Er moet ergens een signaal wegkomen wel hebben wij wake on lan aan staan dus kan een computer in het netwerk hem aanzetten.

Ben wel benieuwd wat het precies is.

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:59:
Ik heb het al weten gebeuren dat een pc uit zichzelf leek aan te gaan omdat er storingen op de netsapnning zaten. Deze werden door de voeding niet of slecht gefiltert met als gevolg dat de voeding soms besloot van zichzelf aan te schakelen.
Misschien kan het daar aan liggen, misschien idd stroomvallen in het net.
Op stage hadden we dit vrij regelmatig (niet dat de pc aan ging) en hoorde UPS apparaten aan gaan en weer uitgaan.
Misschien staat in je BIOS bij de optie "wat te doen bij stroom uitval" (alleen dan in het engels) op Power on, aks je dat veranderd dan kun je het misscien oplossen ( Je pc kan in dat geval opstarten terwijl hij uit staat).

[ Voor 3% gewijzigd door Gerrit Jan op 17-09-2006 09:08 ]

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:53
Ik heb precies het zelfde probleem.
Hij start weer op na het uitzetten van de pc.
Alle boot on... (Lan mouse etc.) staan uit.

Hoe ik het nu heb opgelost , als je geen power off knop hebt op je voeding , is koop een stekkerdoos met een knop erop en zet em daar mee uit.( nadat die eerst netjes is afgesloten)

En voor de rest heb ik ook niet meer uitgezocht wat nou het preciese probleem was.

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Verwijderd

Topicstarter
Boot on power faillure, Boot on LAN, Boot on Mouse, alles staat uit...
Zo'n voeding zou goed ontstoord moeten zijn, dan zou die dus gewoon defect zijn. Dan zou de router dus uiteindelijk de storing op het net leveren. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als de router uitstaat.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:19:
Boot on power faillure, Boot on LAN, Boot on Mouse, alles staat uit...
Zo'n voeding zou goed ontstoord moeten zijn, dan zou die dus gewoon defect zijn. Dan zou de router dus uiteindelijk de storing op het net leveren. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als de router uitstaat.
Virusscanner die wil kijken voor een update of Windhoos zelf die zondig wil kijken voor een update?
Pagina: 1