[XP Pro] Online filmpjes laten pc crashen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 22:14
Als ik bijvoorbeeld op ww.rtl5.nl de filmpjes van Jensen wil bekijken crashed mijn PC. Hij laat het filmpje wel in en ik hoor ook het geluid maar alles bevriest volkomen. Enkele tellen later reset de PC zich.

Ik heb gewoon Windows Mediaplayer 9 geinstalleerd.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb de laatste Nederlandands talige autopatcher erop gezet. Op een andere PC met exact dezelfde systeem specs werkt het wel gewoon namelijk. Deze is ook op precies dezelfde manier geinstalleerd.

Systeem specs:

AMD 64 3000+
1GB intern (kingston)
Asus A8N-SLI SE
XFX GeForce 7300GT
Maxtor 80GB HDD

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je de link van het filmpje ff uitzoekt, daarna WMP opstart (niet in browser) en de link van daaruit opent (Bestand > URL), gaat het dan wel goed?

Zo niet, als je het filmpje met MPC of VLC ofzo afspeelt, gaat het dan wel goed?

En check ff of je automatisch rebooten bij fouten uit hebt staan in Windows XP :)

[ Voor 15% gewijzigd door roelio op 14-09-2006 19:19 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De PC zal zich vermoedelijk niet resetten maar zal een BSOD geven, kan je eens uitzetten in je XP dat je PC automatisch reboot bij een BSOD? :)

• Jeroennl
In windows mediaplayer standalone doen de filmpjes het wel gewoon. Het automatisch reboten staat ook gewoon uit. Een BSOD krijg ik niet eens de PC hangt zichzelf volledig op. Kan alleen maar zelf resetten dan.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Heb eerder het idee dat het aan brakke codecs ligt icm je browser. Probeer het anders is met WMP 10. Mocht dat niet helpen, download dan ff een K-lite codecpack.

[ Voor 4% gewijzigd door Xadeon op 14-09-2006 23:53 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Jeroennl
Ook WMP 10 en een K-Lite codecpack lossen het probleem helaas niet op.

• Jeroennl
Heb het nu zover dat hij in ieder geval niet meer crashed. Maar als ik nu een filmpje bekijkt stopt hij het direct. Dit doet hij ook als ik het in WMP10 bekijk.
Pagina: 1