[hardware]LAN naar WIFI

Pagina: 1
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:37
Hoi,
misschien een stomme vraag, maar ik ben net nieuw kwa wifi netwerken. Ik heb een bestaande router die perfect werkt, gewoon met kabels, een simpele trust.
Nu vroeg ik me af, bestaat er een stukje hardware, die ik in de bestaande router kan pluggen (in een vrije UTP poort) die dan die vrije poort draadloos maakt? Dus dat ik geen nieuwe draadloos router hoef te kopen, maar m'n "normale" router kan uitbreiden naar een wifi/wlan router. Ik had op diverse sites gekeken, maar ik kon niks vinden, kan iemand me hier mss mee helpen?
Alvast bedankt :)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

access point
geen dank :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 18:37 ]

• -tom-562
ik dank u vriendelijk _/-\o_ , kan geclosed worden dan denks

Vaak bu'j te bang!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Na mijn post mag het gesloten worden. :+

Je zult zien dat een 'los access point' vaak maar beperkte functionaliteit biedt én (bijna) net zo duur is als een complete router + access point in één.

Het loont dus waarschijnlijk wel de moeite om toch je complete router te vervangen. Maar lees gerust zelf nog even wat meer. ;)

Happy Blessings <3

• -tom-562
ok, ik ben er net dus ook ahcter gekomen. De gemiddelde accespoint kost net zoveel, of vaak meer, als een draadloze router, heb ik net gezien. Denk dat ik toch voor de draadloze router ga. Tnx voor het advies iig :)

Vaak bu'j te bang!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Maarrrrr....

Een los accesspoint is vaak wel beter in het beveiligen van je WiFi, biedt betere mogelijkheden tot encryptie.
Ook biedt een los AP soms instelmogelijkheden en functionaliteiten die een wifi router niet biedt.

Merken als Senao bijv. zijn de betere ap's en zijn duurder dan een cheap ass routertje.
Heb je wel even betere kwaliteit, meer mogelijkheden en een beter bereik.

Ook kunnen losse ap's meer dingen dan alleen draadloos uitzenden, bijv. repeaten, of client (bridge) spelen.

Maargoed, ik heb hier 2 WAP54G's hangen prachtige dingen, kun je alles mee en je hangt ze gewoon op een centrale plek (ja, sorry de meterkast kan echt niet, funest voor je bereik), hoog op zodat je het beste bereik hebt, en dat met maar 2 draden (of 1 in geval van PoE), ipv van die 4 van je andere pc's en die 2 van stroom en internetverbinding.
Verstoppen is ook niet echt handig bij wireless, geeft ook slecht bereik is mijn ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door Romke op 14-09-2006 21:15 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anti-XP schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:15:
Maarrrrr....

Een los accesspoint is vaak wel beter in het beveiligen van je WiFi, biedt betere mogelijkheden tot encryptie.
Zou je een paar vormen van encryptie willen noemen die wel door een access point worden ondersteund maar bv niet door de gangbare linksys wrtg serie? Ik kan er geen bedenken namelijk. Zeker niet wanneer we het hebben over access points voor de soho markt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Da's een goeie indeed. Zelfs WPA2 doen ze tegenwoordig wel allemaal. Echt cheape rommel als Sitecom uitgesloten.
Pagina: 1