Toon posts:

[xp] fout bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort had ik een probleem dat XP niet meer wou booten. Het bleeft gewoon een zwart scherm. Als ik m'n laptop dan een tijdje afkoppel van het stroomnet en dit zonder batterij, en nadien boot lukt het wel! Maar als ik eens windows opgestart heb wil rebooten krijg ik terug het zwarte scherm.

Na een nieuwe installatie van XP blijft het probleem zich voordoen.

Het gaat over een
Acer Aspire 1800
2.93 ghz - 512 mb ram

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ligt het aan Windows of aan je hardware. Je roept wel [xp], maar komt je laptop wel door de POST heen. En probeer het anders even met een Live Linux cd'tje

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem contact op met Acer? Als dit het gevolg is van een defect zul je dat toch wel moeten doen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer wordt het scherm dan zwart? Na het Windows laadscherm, of gaat het scherm helemaal nooit aan?

Heb je met je drivers lopen klooien waardoor het beeld misschien alleen op de externe poort gezet wordt, en niet op je scherm?

Wat meer informatie zou wenselijk zijn...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik begin idd te twijfelen of het wel aan m'n xp ligt, zeker omdat het probleem zich blijft voordoen na een fresh instal. Hij laadt volledig m'n bios, dus ik betwijfel of het daar aan ligt...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht heb je iets aan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, al is die wat lastiger toe te passen op een laptop. In ieder geval kun je er enkele oorzaken mee elimineren :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat kunnen wij ook niet zo ruiken!

Wat heb je geprobeerd, veilige modus? Resolutie? Geheugen gecontroleerd? Acer al gebeld?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
veilig modus werkt ook alleen maar als pc tijdje zonder stroom heeft gestaan. Aan resolutie en geheugen twijfel ik ook, wegens het soms wel werkt en soms niet.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:26:
ik begin idd te twijfelen of het wel aan m'n xp ligt, zeker omdat het probleem zich blijft voordoen na een fresh instal. Hij laadt volledig m'n bios, dus ik betwijfel of het daar aan ligt...
Is de spanning wel goed naar je laptop. Ik had vorige week ook een domfoutje, een van de schuifjes van de laptop batterij zat in de unlock stand daardoor viel windows uit als er geen adapter (meer) in zat. En het bios had geen problemen. Dit zal niet van toepassing zijn, maar volgens mij zit het spannings deel met het softwaredeel energie beheer niet helemaal goed.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt perfect é! maar als ik reboot krijg ik een zwart scherm net na het laden van de bios
Pagina: 1