Toon posts:

6100 Overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb een Asus A8N-VM mobo met een onboard 6100. Omdat deze een beetje warm werd af en toe heb ik er een ander koelertje opgezet, zo'n standaard Zalman blokje. Nu blijft hij lekker koel, maar mist hij net dat beetje extra performance. Dus nu mijn vraag, is het mogelijk om hem over te clocken? Hij hoeft maar een klein beetje meer te hebben ~25mhz.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Diverse progs zoals Powerstrip, Rivatuner enz.
- nTune van nVidia zelf
- Met bios instellingen rotzooien

Ik begin zo'n idee te krijgen dat hij geunlocked zal moeten worden of dat het onmogelijk is. Daarom vraag ik het aan jullie :)

Alvast Bedankt _/-\o_

Verwijderd

je kan misschien riva tuner proberen..

waarom je wilt overklokken is mij een raadsel toch..
zal geen of heel weinig nut hebben..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:20:
- Diverse progs zoals Powerstrip, Rivatuner enz.
- nTune van nVidia zelf
- Met bios instellingen rotzooien
Rivatuner heeft hij dus al geprobeert :z

Ik denk zelf ook dat je bar weinig performence extra zult halen. Een normale grafische kaart halen is gewoon de beste oplossing als je meer speed wilt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Soms zoals bij een Nforce2 van epox met geintergreerde IGP, zat een overclock functie in de bios.

Verder is het niet echt een aparte grafische kaart dus nogal erg lastig...

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=41235

Hier staat iets over Nforce 2 IGP overclocking. (Subsectie D) maar daar hebben ze het ook over powerstrip en rivatuner en voltage veranderingen in de bios.

http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=661811
En hier staat iets over het overclocken van de 6100 IGP. Het mobo van gigabyte ondersteunt het wel.

succes
(dus, mogelijke bios updates doen en misschien asus probe proberen, daar had je ook wat overclock features geloof ik, ik weet niet of je IGP daar dan bij staat)

[ Voor 12% gewijzigd door kahm-jai op 15-09-2006 10:45 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
thx,

Ik ga binnenkort een dx10 kaart halen, dus ik vind het jammer om er nu al een te halen. Ik zal eens ddor de forums gaan bladeren. De laatste BIOS heb ik (0901 geloof ik).