64 bit versie fedora wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik heb op dit moment 2 versies gedownload van fedoracore in de 64 bit versie welke geschikt is voor mijn pc.
Allebij zijn het DVD-iso's en ik praat over fedoracore 5 en 6 beta 2

Het opstarten gaat perfect maar tijdens de installatie geeft hij een debugerror in beide versies.
Dit is mijn eerste 64 bit cpu (AMD X2 4400+) en ik zou graag dan ook gebruik willen maken van een 64 bit os.

op mijn vorige pc een p4 installeerde iedere fedoradistro probleemloos maar dit is een ramp op het moment.

Heeft iemand suggesties?
zou het namenlijk zonde vinden om alsnog een 32 bit versie te installeren.

computer voor alle werkzaamheden

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Welke debugerror krijg je precies? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Zubzub
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12-2023
wil je zuiver dualcore 64-bit installeer gentoo, als je een out of the box installatie wil, dld dan de sabayon live dvd en install die :+ ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zubzub schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:53:
wil je zuiver dualcore 64-bit installeer gentoo, als je een out of the box installatie wil, dld dan de sabayon live dvd en install die :+ ;)
Dat lost zijn probleem met fedora core niet op, en dat vind ik wat belangrijker dan mijn eigen distro voorkeur(Debian! Debian!) er doorheen duwen, zou je ook eens kunnen proberen, puur een andere distro adviseren heeft Edwin weinig aan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik ben even aan het uitzoeken gegaan waar de fout zat.
Ik installeer mijn linuxdistro altijd met anaconda met de grafische interface.
Ik gebruik linux voor desktopmogelijkheden en aangezien ik in het verleden ben begonnen met redhead 6.1 ben ik eigenlijk bij fedora blijven hangen en beviel mij tot vooralsnog prima.

Het probleem van mijn install komt neer dat hij een error vind in mijn silicon raid adapter welke uberhaubt in mijn bios disabled is omdat ik geen raidconfig draai momenteel op mijn systeem.
Anaconda breekt de installatie af en kan ik via debug achterhalen dat het om een raidconfig gaat die niet bestaat.
Ik wil net als op mijn oude systeem met een bootmanager als lilo op iedere harde schijf 1 os hebben en ik heb er 4 inzitten waarvan 1 windows en 1 als backup van files.
Wanneer ik de 32 bit versie pak heb ik geen enkel probleem vreemd genoeg en gaat de instalatie perfect.
ik heb deze ook op mijn oude systeem draaien maar de rede is zoals eerder vermeld dat ik deze keer gezien de capaciteiten van mijn nieuwe pc dat ik dan ook een 64 bit os wil draaien.
Het systeem is niet bedoeld voor serverdoeleinden maar puur om goed te kunnen werken als desktopsysteem en mijn kennis verder verbreden.

als ik niet zo afhankelijk was van games was dit overigens het enigste systeem wat bij mij op de pc zou komen.

Verder is het zo dat wanneer ik de beta 2 van fedora 6 installeer dat mijn grafische kaart wel goed herkend word en bij versie 5 geeft hij aan dat hij een onbekende Gforcekaart heeft gevonden met code 0290.

Vergeten te vermelden is dat beiden een probleem geven met mijn silicon raidadapter.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Edwin van Cleef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:19:
... Anaconda breekt de installatie af en kan ik via debug achterhalen dat het om een raidconfig gaat die niet bestaat. ...
Het lijkt me handiger als je de exacte foutmeldingen geeft. Hoe ver ben je met de installatie? Was de installer al aan het zoeken naar bestaande installaties om te upgraden? (er waren wat berichten dat hier fouten optraden icm met reiser-partities. maar dit zou niet 64-bit specifiek moeten zijn dacht ik)
Ik wil net als op mijn oude systeem met een bootmanager als lilo op iedere harde schijf 1 os hebben en ik heb er 4 inzitten waarvan 1 windows en 1 als backup van files.
Wanneer ik de 32 bit versie pak heb ik geen enkel probleem vreemd genoeg en gaat de instalatie perfect.
Misschien kun je testen of het in fc6-test3 ook niet werkt. Dan zou je het als bug kunnen submitten op redhat's bugzilla. (er van uitgaande dat het geen bestaande bug is)
Maar dan moet je wel weten tegen welk component. Ik denk de kernel of anaconda. Dit kun je evt. vragen op de fedora-test-list.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
A_L schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:59:
[...]
Het lijkt me handiger als je de exacte foutmeldingen geeft. Hoe ver ben je met de installatie? Was de installer al aan het zoeken naar bestaande installaties om te upgraden? (er waren wat berichten dat hier fouten optraden icm met reiser-partities. maar dit zou niet 64-bit specifiek moeten zijn dacht ik)

[...]

Misschien kun je testen of het in fc6-test3 ook niet werkt. Dan zou je het als bug kunnen submitten op redhat's bugzilla. (er van uitgaande dat het geen bestaande bug is)
Maar dan moet je wel weten tegen welk component. Ik denk de kernel of anaconda. Dit kun je evt. vragen op de fedora-test-list.
Bij de installatie kom ik niet verder dan het selecteren van de taal en het gebruikte toetsenbord.
Heb wel enige kennis over het installeren van linux maar dit gaat mij momenteel de pet even te boven.

Dan geeft hij een foutmelding waarbij ik als enige optie heb op debug te drukken en vervolgens kom ik in de tekstconsole uit.
Het is een hele reeks van foutmeldingen die er in voorkomen ik ga de installatie herhalen en even kijken of ik wat kan realiseren.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Hij noemt het 'een unexpected bug' zonder dit aan te geven in de foutcode.
De installatie gaat als volgt:
Nadat ik opgestart heb vanaf DVD kies ik voor de installatie met de grafische interface en anaconda word opgestart.

Vervolgens kan ik de taal ingeven (Nederlands) en het gebruikte toetsenbord (US)

Dan word X server opgestart en kom ik in het grafische gedeelte welke mij normaliter verder moet leiden naar de installatie.
Zodra de grafische interface opgestart is krijg ik deze foutmelding.
Ik kan op Debug drukken of op Ok wat beiden toe het zelfde resultaat leidt

Met beide opties kom ik weer in het dosscherm uit en zie ik dat X-server terminated is.

In de laatste regels van de debugger kan ik als fout er alleen uit opmaken dat hij een raidconfig op wil starten en dat staat omschreven als 'warning'

Ik ben totaal niet in de gelegenheid geweest om uberhaubt een raidcontroller te selecteren of niet eens een harde schijf waar ik op wil installeren.

Pagina: 1