Toon posts:

[Probleem] Nieuw systeem + veel blauwe schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh tweakers :)

Nou kheb eegister dus een nieuwe mobo, proc, videokaart en geheugen gekocht. Allemaal leuk en aardig.. lekker ingebouwd enzo..

Bios instellingen checken, boot devices zetten en Windows CD erin en booten maar..
Dit gaat allemaal goed totdat hij de lijst gaat maken voor te kopieren bestanden.

In het begin kreeg ik direct blauwe schermen, en iets later krijg ik de melding pas rond 14% van het kopieren. Ik heb nou al verschillende blauwe schermen gehad:

0x0000001A (MEMORY_MANAGEMENT)
0x0000008e / 0x00000050 (Page_Fault_In_Non-paged_Area)
0x0000000A (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)

Ik heb al zoveel mogelijk apparaten weggelaten, ik heb al een andere harde schijf geprobeerd, een andere cd-rom speler.. mocht allemaal niet baten. Geheugen opnieuw erin gepropt, tig Windows versies geprobeerd maar wilt allemaal niet baten :'(

Zelfs bios gerest.. iemand nog enig idee wat het kan zijn?

Thanks!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Gezien de STOP-codes die je krijgt lijkt het me verstandig eens Memtest te draaien.
Deze kunnen namelijk goed een gevolg zijn van defect of incompatibel geheugen.

Wat zijn je volledige specs?

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 14-09-2006 17:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:36:
Gezien de STOP-codes die je krijgt lijkt het me verstandig eens Memtest te draaien.
Deze kunnen namelijk goed een gevolg zijn van defect of incompatibel geheugen.

Wat zijn je volledige specs?
AMD Athlon64 3800+ AM2
Gigabyte GA-M57SLI-S4 moederbord
DDR II 512 MB (533 MHz)
Gigabyte NX76G256-RH (videokaart)
420W voeding
80 GB IBM schijfje

Ik ga zo eten, dus zal na het eten even memtest proberen en de resultaten posten, bedankt :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Blauwe schermen tijdens het kopieren van Windows setup bestanden, duidt 9 van de 10 keer op defect geheugen of harde schijf.

Zie ook deze FAQ:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Die harde schijf is niet toevallig een Deskstar GXP? Daarvan is het bekend dat die veel uitvallen.

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 14-09-2006 17:43 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Probeer het anders eerst eens met 1 membankje. En laat je specs inderdaad eerst eens achter.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:41:
Blauwe schermen tijdens het kopieren van Windows setup bestanden, duidt 9 van de 10 keer op defect geheugen of harde schijf.

Zie ook deze FAQ:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Harde schijf kan het niet zijn, dus zal zo eens memtest proberen, en morgen geheugen te ruilen op het werk (als hij er nog heeft liggen)

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Gezien je foutmelding heb je een kapot reepje geheugen. ff Memtest draaien dus.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

jogiebeer schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:45:
Gezien je foutmelding heb je een kapot reepje geheugen. ff Memtest draaien dus.
Ze blijven leuk die topics :)

Aangezien het een nieuw product betreft en nog binnen de 8 dagen oud is zijn er maar 2 opties:

1 Terug en geld terugeisen
2 Garantie claimen en er op staan dat je het in nieuwstaat terugwilt (geen 2e hands onderdelen ofzo)

Life is easy :)

PS: Geheugenkwestie!

0x0000008e / 0x00000050 (Page_Fault_In_Non-paged_Area): Denk eens na, waar zou die zich bevinden :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zal hij geen probleem over maken :) zal alsnog de test proberen zometeen, I'll keep you updated !

Bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:51 ]

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
100 procent zeker een slecht geheugen. Heb vorige week identiek zelfde probleem gehad als u.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het op mn stage nog gecheckt, en het is inderdaad het geheugen, bedankt voor de reacties, moet nu alleen wachten totdat de leverancier het geheugen ruilt :)
Pagina: 1