Toon posts:

Hoe ver bereik I-SCSI.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand mij vertellen hoe ver I-SCSI kan gaan? Ik heb op internet daarover niets gevonden enkel dat het meer dan 10Km was omdat het verder ging dan fibre-channel.

Maar ik vond de lengte die het maximaal zou kunnen? Of is het onbeperkt?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:21:
Kan er iemand mij vertellen hoe ver I-SCSI kan gaan? Ik heb op internet daarover niets gevonden enkel dat het meer dan 10Km was omdat het verder ging dan fibre-channel.

Maar ik vond de lengte die het maximaal zou kunnen? Of is het onbeperkt?
iSCSI is volgens mij SCSI over UTP.. dus afhankelijk van de kwaliteit van je kabels.

Fibre komt ook wel zo ver, maar dat is niet te betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-09-2006 17:26 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

SCSI Fiber Channel
Fibre Channel was designed as a campus-wide network, not to exceed 100 miles,

iSCSI
Because it is a native Internet protocol, iSCSI has no distance limitations, can utilize existing network infrastructure, does not require specialized operator or administrator training, and can leverage the vast economies of scale of the enormous Ethernet market.

http://www.force10networks.com/products/iSCSI_10GE.asp

[ Voor 7% gewijzigd door John2B op 14-09-2006 17:30 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 10:56

doc

iSCSI werkt op basis van tcp/ip dus is de afstand redelijk onbeperkt. Je zit natuurlijk wel met zaken als bandbreedte en latency waar je rekening mee moet houden. Via een ISDN verbinding zal je geen performance hebben ;)

Me Tarzan, U nix!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 22:08
dokkie schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:31:
iSCSI werkt op basis van tcp/ip dus is de afstand redelijk onbeperkt.
Wat heeft het protocol met het signaalsoverdracht te maken ?

Verwijderd

Topicstarter
I-SCSI werkt over IP-Netwerken en ja is wel 10GbE Per 1GbE Switch mara wat is GbE? "leek hier" :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

BCC

SHuisman schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:33:
[...]
Wat heeft het protocol met het signaalsoverdracht te maken ?
Omdat het protocol een reactie verwacht binnen x miliseconden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
I-scsi werkt dus gewoon over ethernet (tegenwoordige standaard voor netwerken) en maakt dus gebruik van standaard hardware. Het is net zo snel als de langzaamste schakel in je verbinding. Je kan dus met i-scsi de hele wereld rond.
GbE zal voor gigabit ethernet staan. Een redelijke standaard netwerkkaart voor een recente server zal deze gebruiken, langzamer kan ook, maar ook sneller.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

Verwijderd

Over GbE, dat wordt gebruikt bij verbindingen groter dan 1Gbps, ik weet niet waarom, maar het is nou eenmaal zo... kzal het even voor je wiki-en

Maar, iSCSI is ook niet necessarily limited tot 10Gbps, als jij een snel genoeg SAN hebt en een 2.56Tbps verbinding, zal (in theorie) je iSCSI wsl ook 2.56 Tbps gaan...

Alleen overhead zal het dan nog vertragen... of er is een limiet waar ik niks van weet...

Voor de rest heeft iedereen gelijk, als jij de link (een TCP/IP internetverbinding) zou kunnen leggen zou je zelfs in andromeda (volgend sterrenstelsel) of in het delta quadrant (star trek anyone?) met je laptopje in je SAN kunnen komen.

edit:

zoals hierboven verteld betekent het idd letterlijk "Gigabit Ethernet" en is wsl gebruikt om het korter te kunnen opschrijven aangezien Base-100000T iets minder lekker bekt/schrijft dan 100GbE...

Wikipedia over GbE

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 18:33 ]

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

TGEN

Hmmmx_

100000baseT bedoel je dan, maar dat acht ik redelijk onwaarschijnlijk, tenzij men kabels gaat gebruiken met 40 serdes paren ;). Leuke kabels en connectoren zullen dat worden...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Pagina: 1