ik heb dus een functie dat je bestanden kan uploaden. is het een jpg bestand dan kan je deze resizen. nu heb ik de optie imagecopyresize / imagecopyresampled gevonden.. dit werkt volgensmij deels..
geeft terug
files/jpg/Afbeelding 069.jpg
Resource id #12 | Resource id #11
ÿØÿàJFIFÿþ;CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 85
en dan geeft ie nog een hoop shit mee..
probleem is dus imagecopyresize of imagecopyresampled werkt bij mij niet. ik heb ook gekeken naar imagedestroy() maar dat was geen geldige functie oid kreeg ik terug..
de header heb ik geuncommand omdat hij een melding geeft van header is al gezet.
* ReseTTim zit zijn baard haren uit zijn gezicht aan het trekken
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| if(move_uploaded_file($_FILES['bestandsnaam']['tmp_name'], "files/jpg/{$_FILES['bestandsnaam']['name']}")){ $filename = "files/jpg/".$_FILES['bestandsnaam']['name']; // Set a maximum height and width $width = 125; $height = 167; // Content type //header('Content-type: image/jpeg'); // Get new dimensions list($width_orig, $height_orig) = getimagesize($filename); $ratio_orig = $width_orig/$height_orig; if ($width/$height > $ratio_orig) { $width = $height*$ratio_orig; } else { $height = $width/$ratio_orig; } // Resample $image = imagecreatefromjpeg($filename); $image_p = imagecreatetruecolor($width, $height); imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $width_orig, $height_orig); // debug stukje echo $filename ."<br />" ; echo $image_p . " | ". $image ."<br />"; // Output imagejpeg($image_p, null, 85); echo "bestand is geupload en geresized."; } else { echo "kan niet uploaden"; } |
geeft terug
files/jpg/Afbeelding 069.jpg
Resource id #12 | Resource id #11
ÿØÿàJFIFÿþ;CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 85
en dan geeft ie nog een hoop shit mee..
probleem is dus imagecopyresize of imagecopyresampled werkt bij mij niet. ik heb ook gekeken naar imagedestroy() maar dat was geen geldige functie oid kreeg ik terug..
de header heb ik geuncommand omdat hij een melding geeft van header is al gezet.
* ReseTTim zit zijn baard haren uit zijn gezicht aan het trekken
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..