Thuis hebben wij XS4ALL internet met zo'n draadloos modem erbij. Nu is mijn PC gewood aangesloten via de kabel maar een van onze andere PC's hebben wij het liefst draadloos. Nu kregen wij er een Speedtouch 121G USB adapter bij om het draadloze signaal op te vangen. Nu heb ik het volgende probleem, als ik de drivers installeer en onze WEP sleutel en het netwerk heb gevonden via de bijbehorende software, geeft het programma aan dat ik genoeg signaal heb etc. Dan komt opeens onderin de taakbalk een icoontje van windows draadloos netwerk dat hij bezig is met het netwerk adres te verkrijgen. Dit lukt niet en uiteindelijk krijg ik een foutmelding. Terwijl in dat wolkje wel de naam van het netwerk staat en er staat ook dat het signaal goed is. Mijn vraag, wat kan ik er aan doen zodat ik wel kan internetten (draadloos) met die USB adapter zodat windows wel een netwerk adres kan toewijzen? Alvast bedankt!
PS: We hebben standaard ook al een draadloze netwerkkaart in de PC, deze werkt echt wel zonder problemen maar door alle muren die tussen de PC en het modem staan is de signaal sterkte erg zwak en gaat internetten ontzettend sloom. Daarom hebben we die Speedtouch 121G maar gepakt die we bij onze modem kregen.
PS: We hebben standaard ook al een draadloze netwerkkaart in de PC, deze werkt echt wel zonder problemen maar door alle muren die tussen de PC en het modem staan is de signaal sterkte erg zwak en gaat internetten ontzettend sloom. Daarom hebben we die Speedtouch 121G maar gepakt die we bij onze modem kregen.