Probleem met draadloze netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:44
Thuis hebben wij XS4ALL internet met zo'n draadloos modem erbij. Nu is mijn PC gewood aangesloten via de kabel maar een van onze andere PC's hebben wij het liefst draadloos. Nu kregen wij er een Speedtouch 121G USB adapter bij om het draadloze signaal op te vangen. Nu heb ik het volgende probleem, als ik de drivers installeer en onze WEP sleutel en het netwerk heb gevonden via de bijbehorende software, geeft het programma aan dat ik genoeg signaal heb etc. Dan komt opeens onderin de taakbalk een icoontje van windows draadloos netwerk dat hij bezig is met het netwerk adres te verkrijgen. Dit lukt niet en uiteindelijk krijg ik een foutmelding. Terwijl in dat wolkje wel de naam van het netwerk staat en er staat ook dat het signaal goed is. Mijn vraag, wat kan ik er aan doen zodat ik wel kan internetten (draadloos) met die USB adapter zodat windows wel een netwerk adres kan toewijzen? Alvast bedankt!

PS: We hebben standaard ook al een draadloze netwerkkaart in de PC, deze werkt echt wel zonder problemen maar door alle muren die tussen de PC en het modem staan is de signaal sterkte erg zwak en gaat internetten ontzettend sloom. Daarom hebben we die Speedtouch 121G maar gepakt die we bij onze modem kregen.

Verwijderd

Wat voor modem heb je?(merk / type)

Heb je ook is geprobeerd om draadloos te internetten ZONDER WEP key.
Andere / nieuwere drivers geinstaleerd?

Probeer om eens vebinding te maken met het Windows tooltje.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:20 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:44
De modem is van speedtouch type nummer weet ik zo ff niet. Ik kan niet connecten met het windows tooltje omdat hij dan in de lijst met beschikbare draadloze netwerken zoiets zegt dat er al een ander programma geinstalleerd is en dat je daarmee moet connecten. Andere drives, lijkt me niet dat dat het probleem is, ik heb gewoon de nieuwste van de site gedownload...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je wel verbinding krijgt, maar geen netwerkadres, dan is dat meestal een kwestie van problemen met de beveiligings instellingen. Dus check ff of je je WEP settings goed hebt staan, en je geen fout hebt gemaakt in de key :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

VeeGee schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:26:
De modem is van speedtouch type nummer weet ik zo ff niet. Ik kan niet connecten met het windows tooltje omdat hij dan in de lijst met beschikbare draadloze netwerken zoiets zegt dat er al een ander programma geinstalleerd is en dat je daarmee moet connecten. Andere drives, lijkt me niet dat dat het probleem is, ik heb gewoon de nieuwste van de site gedownload...
Jah dat klopt, omdat je al het programmaatje gebruikt van je draadloze adpater.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:37
Ik heb dan wel niet dezelfde wireless onderdelen dan jij maar ik heb wel hetzelfde probleem gehad met mijn door wep-beveiligde verbinding.

Wat ik heb gedaan is Wireless Zero configuratie gestart onder XP door
=> Configuratiescherm => Systeembeheer => Services => Rechtermuisklik Wireless Zero Configuration => Eigenschappen op automatisch zetten.

Daarna de wep-key invullen wanneer de Wireless van Windows erom vraagt bij de handmatige verbinding en toen werkte het bij mij.

Het is dubbelop (2 wireless programma's; 1 van USR en 1 van XP) en niet aan te raden maar het werkte anders voor geen meter bij mij, en ik heb het geprobeerd.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

de ST121g (geleverd icm met de ST716, en heel even met de ST580), geeft enkel geen IP als de beveiliging niet goed staat.

kijk even onderop het modem of je de goede code hebt. Twijfel je tussen de letter O en het cijfer 0 (nul) dan is het altijd het cijfer 0 (nul). De code is hex nl.

@Sasjee: de 121g client is zo gemaakt dat je windows draadloze verbinding ook een IP adres krijgt als je de client gebruikt.

@TS: onder op je modem vind je ook het typenr, er staat dan Speedtouch 580 of Speedtouch 716 (evt met v5 WL erachter). Een eventuele i krijg je bij een isdn lijn, die maakt verder niet uit.
Pagina: 1