Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 08:49
In juni studeer ik hoogstwaarschijnlijk af aan het IVA in Driebergen (nabij Utrecht). Dit is een bedrijfs/commercieel economische HBO. (de meeste kennen het misschien van de "autoschool waar je verkopertje wordt, wat absoluut niet mijn ambities zijn)

Maar dan begint het dilemma. Ik wil eigenlijk meteen beginnen met werken, maar tegelijk een MBA of MSc doen. (deeltijds of avondstudie) Misschien bij een bank, accountancy kantoor, of iets wat met de financiële kant van de wereld te maken heeft. En dan als consultant (advies geven, probleem oplossend bezig zijn) oid. Ik zat eerst te denken om een MSc te gaan doen. Accountancy aan Nivra/Nyenrode. Dat is part-time, wat op zich niet erg is, maar ik ben dan wel weer (ten minste) 5 jaar verder voor ik die opleiding heb afgerond. (Heb ik wel mijn RA-titel op zak) Dat is misschien toch iets te lang denk ik.... (ben nu 22jr) 2 jaar of iets langer over een master doen lijkt me voldoende

Mijn vraag: Heeft iemand al eerder ervaring gehad met dit soort dingen ? Ik wil én werken én binnen afzienbare tijd nog een master halen. Kan iemand mij hier wat advies over geven ? Welke werkgever geeft je de kans om een master te halen ? Of zou ik beter eerst een traineeship doen ergens om mijn kennis te verdiepen (ik doe een vrij algemene opleiding) en dan een master doen, of, of, of ?

Wel nog 1 kanttekening: De master moet betaald worden door mijn werkegever ;) (Die ik (onrechtstreeks) door een tijd voor hem/haar te werken natuurlijk terug betaal)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
volgens mij zijn er weinig werkgevers die in een heuse officiele MBA cursus willen investeren... dat zal pas mogelijk zijn nadat je een jaartje of wat hebt gewerkt bij een organisatie.

Ik weet het niet precies natuurlijk, maar ik schat de kans zeer klein in. Succes met zoeken.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Sp00n
meelmark schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:51:
volgens mij zijn er weinig werkgevers die in een heuse officiele MBA cursus willen investeren... dat zal pas mogelijk zijn nadat je een jaartje of wat hebt gewerkt bij een organisatie.

Ik weet het niet precies natuurlijk, maar ik schat de kans zeer klein in. Succes met zoeken.
Dank je wel :) Ik kan je iig vertellen dat de Big 4 accountancy bureaus en verschillende kleinere zoals Mazars etc. GRAAG investeren in zo'n opleiding, omdat de vraag naar accountants immens is... Kost ze 5.000 p/j en je krijgt ook nog eens een heel net startloon. (Tussen de 2000,- en de 2500,-) Maar ik weet niet of ik zoveel met cijfertjes wil bezig zijn. Ik wil geen kantoorbaan, wat ik nu tijdens mij stage merk. Ik wil iedere dag een andere klant en een nieuwe uitdaging ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zit half automotive branche, en bent economisch en commercieel? Probeer Pon eens. Een van de grootste importeurs van NL, hebben behoorlijk wat vacatures, en als je zelf aangeeft dat je een master zou willen gaan halen (al dan niet op kosten van de zaak, gewoon aangeven dat je wel wilt maar er de financien niet voor hebt, zet ze aan het denken ;) ) zien ze misschien ook wel wat in je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sp00n
The_Eagle schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:01:
Je zit half automotive branche, en bent economisch en commercieel? Probeer Pon eens. Een van de grootste importeurs van NL, hebben behoorlijk wat vacatures, en als je zelf aangeeft dat je een master zou willen gaan halen (al dan niet op kosten van de zaak, gewoon aangeven dat je wel wilt maar er de financien niet voor hebt, zet ze aan het denken ;) ) zien ze misschien ook wel wat in je :)
De link naar Pon doet het niet, maar ik weet wie je bedoelt ja... (Importeur van VW, Audi, etc etc) Mjah weet je wat het probleem is... Ik heb deze opleiding niet gekozen vanwege het auto-minded zijn, maar vanwege het feit dat het een goede opleiding is. Ik wil liever niet in de auto-branche te werken. Daar doe ik nu mijn stage ook, meer uit gemak dan wat anders. Ik hoef dus niet specifiek in de auto-branche verder :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
meelmark schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:51:
MBA is IMHO echt geen cursus hoor, dat is een volwaardige masteropleiding. Of je moet de administratieve opleiding bedoelen met dezelfde naam, maar daar ga ik niet van uit. Ik vind het eigenlijk ook vrij loos om een MBA te gaan doen terwijl je nog geen werkervaring hebt, juist omdat een MBA zoveel mogelijkheden biedt tot directe integratie met je huidige werk en het bespreken van casuïstiek uit de praktijk.
Sp00n schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:58:
[...]

Dank je wel :) Ik kan je iig vertellen dat de Big 4 accountancy bureaus en verschillende kleinere zoals Mazars etc. GRAAG investeren in zo'n opleiding, omdat de vraag naar accountants immens is... Kost ze 5.000 p/j en je krijgt ook nog eens een heel net startloon. (Tussen de 2000,- en de 2500,-) Maar ik weet niet of ik zoveel met cijfertjes wil bezig zijn. Ik wil geen kantoorbaan, wat ik nu tijdens mij stage merk. Ik wil iedere dag een andere klant en een nieuwe uitdaging ;)
Misschien lees ik te veel Amerikaanse literatuur, maar een MBA met een startloon tussen de 2k en 2.5k is erg weinig to be honest, maar ik geloof dat je het hier ook hebt over RA, dus dat valt weer mee :) .

• Sp00n
Dat startloon is het loon voor iemand die alleen zn bachelor heeft, maar begint aan zn master (MBA of MSc) en die ook nog eens betaald wordt door het werk ;)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
laat ons je bevindingen weten in ieder geval !

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Sp00n schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:58:
[...]

Maar ik weet niet of ik zoveel met cijfertjes wil bezig zijn. Ik wil geen kantoorbaan, wat ik nu tijdens mij stage merk. Ik wil iedere dag een andere klant en een nieuwe uitdaging ;)
Kun je beter de stragegische of marketingconsultancy ingaan, daar heb je veel verschillende klanten waar je veel gedetacheerd en op projectbasis werkt. Houd er dan echter wel rekening mee dat je vaak moet reizen (je wordt dus snel zo'n standaard filezombie) en wel een WO-opleiding moet hebben om bij de echte nichekantoren aan de slag te komen.

• Sp00n
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:15:
[...]

Kun je beter de stragegische of marketingconsultancy ingaan, daar heb je veel verschillende klanten waar je veel gedetacheerd en op projectbasis werkt. Houd er dan echter wel rekening mee dat je vaak moet reizen (je wordt dus snel zo'n standaard filezombie) en wel een WO-opleiding moet hebben om bij de echte nichekantoren aan de slag te komen.
Hmm das geen slecht plan ja. Ik heb net het NIMA B1 examen gehaald, nu nog B2 en dan ben ik NIMA B gecertificeerd... Betekent ook wel "iets" in de marketing wereld...
Ik heb dus alleen geen WO-opleiding, maar mijn opleiding staat wel erg hoog aangeschreven. (zeker in de autobranche) Het is een particuliere opleiding, die een stuk meer van je verlangt en verwacht dan een "normale" HBO-opleiding.

Dat reizen vind ik gelukkig niet zo'n ramp... Heb afgelopen 3 jaar bijna iedere dag 130 km met de auto afgelegd om op school te komen.

Maar welke nichekantoren bedoel jij?

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 13:43
sorry verkeerde topic

[ Voor 81% gewijzigd door the_master op 17-09-2006 21:28 ]

Pagina: 1