Toon posts:

Beeldscherm 'opeens' uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Drie dagen geleden was ik bezig met het spel Oblivion, aangezien ik even wat ging eten heb ik het spel op pauze gezet. Na ongeveer een half uur kruip ik weer achter de computer. Zoals gewoonlijk stond het schermbeveiliging weer aan, tenminste dat dacht ik. Met de muis kreeg ik geen beeld, ook met een paar drukken op het toetsenbord lukte het me niet om weer beeld te krijgen. Het beeldscherm en de computer stonden allebei nog wel aan. Alleen krijgt het beeldscherm opeens van het ene op het andere moment geen signaal meer. Het beeldscherm heb ik uitgeprobeerd op een andere computer en dan werkt het gewoon. Aan de andere kant; als ik een ander beeldscherm op de computer aansluit krijg ik nog steeds geen beeld. Het ligt dus aan de computer... In de tussentijd heeft niemand de computer aangeraakt, alle kabels heb ik nog eens stevig aangedrukt, maar niets helpt. Mijn vraag is hoe dit mogelijk is en hoe dit kan worden opgelost.

Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Videokaart oververhit en nu kapot?

Je moet trouwens nog wel wat meer informatie geven over je PC want zo kunnen we er niet zo heel veel mee :/

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens van mijn PC:
Moederbord: Gigabyte K8nf-9 s939
Processor: AMD Athlon 64 3000 S939 512kb
Geheugen: 2× Kingston DDR 512 mb / 400
Videokaart: XFX FX 6600 GT 128mb tv/dvi pci-e
Harde schijf: Maxtor 160GB Sata 150 7200 rpm 8 mb
Behuizing: Antec Solution SLK2650BQE

Overige informatie: Mijn videokaart was niet overgeklokt, wel had ik 'modified' drivers draaien van guru3d.com, ook wordt bij het spel Oblivion een automatische configuratie gemaakt voor je videokaart zodat het goed draait. Bij mij dus ook, alleen ik had het grafisch nog iets opgeschroefd. Misschien dat mijn videokaart hierdoor defect is geraakt...

[ Voor 0% gewijzigd door Ultraman op 14-09-2006 19:30 . Reden: cpu? PC ! ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:21:
Beste mensen,

Drie dagen geleden was ik bezig met het spel Oblivion, aangezien ik even wat ging eten heb ik het spel op pauze gezet. Na ongeveer een half uur kruip ik weer achter de computer. Zoals gewoonlijk stond het schermbeveiliging weer aan, tenminste dat dacht ik. Met de muis kreeg ik geen beeld, ook met een paar drukken op het toetsenbord lukte het me niet om weer beeld te krijgen. Het beeldscherm en de computer stonden allebei nog wel aan. Alleen krijgt het beeldscherm opeens van het ene op het andere moment geen signaal meer. Het beeldscherm heb ik uitgeprobeerd op een andere computer en dan werkt het gewoon. Aan de andere kant; als ik een ander beeldscherm op de computer aansluit krijg ik nog steeds geen beeld. Het ligt dus aan de computer... In de tussentijd heeft niemand de computer aangeraakt, alle kabels heb ik nog eens stevig aangedrukt, maar niets helpt. Mijn vraag is hoe dit mogelijk is en hoe dit kan worden opgelost.

Alvast bedankt!
Iemand...

Verwijderd

Je pc staat op dit moment nog steeds aan en geeft geen beeld?

Als dat zo is zou ik hem maar eens hard uitzetten (paar seconden de knop indrukken). Waarschijnlijk hangt je pc en geeft ie weer beeld bij het aanzetten.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19
Andere videokaart gebruiken en kijken of het dan wel werkt? Je 6600GT in een andere PC stoppen? Pruts er maar wat aan, dan merk je vanzelf wat het is.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Videokaart oververhit en nu kapot?
Lijkt me nogal overdreven. Trouwens de nVidia kaarten hebben vaak een sensor en als de temps te hoog worden valt de kaart simpelweg uit.

Je verhaal is ook een beetje vaag. Als ik het zo lees staat je PC nu nog steeds aan te sluimeren?!
Reboot je PC eens, kijken wat er dan gebeurt. Aan je verhaal af te lezen heb je dit nog niet gedaan terwijl dit zowat het eerste is wat je zou kunnen doen. Je kan natuurlijk ook op je toetsenbord en muis blijven rammen maar zoals je zelf al hebt gemerkt heeft dit geen effect.

Na een reboot zal het wel weer ok zijn denk ik. Windows heeft vast een scherbeveiliging van start laten gaan die nu niet meer reageert.

Kijk eens bij je schermbeveiliging en bij de energie standen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC had ik uiteraard allang een aantal keer herstart, maar dat hielp helaas niet. Ik ga mijn videokaart wel even proberen op een ander systeem. Dan kan ik idd zien of het aan de videokaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn videokaart bekeken en je hebt gelijk! Er zit een brandplek op de videokaart.
Hoe is dit mogelijk? Wordt de videokaart dan niet genoeg gekoeld? Ik ben niet wezen overklokken.
Wat raden jullie me aan voor als ik een nieuw videokaart haal. Moet ik zorgen voor betere koeling?
Pagina: 1