Toon posts:

Asus WL-138g en Vista RC1?

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een Asus WL-138g met Windows Vista RC1 aan de praat te krijgen, maar telkens geeft 'hij' de melding dat het netwerk niet compatible is, omdat de kaart niet aan bepaalde netwerkspecificaties voldoet.. Als driver heb ik de laatste XP (32-bit) driver van Asus gebruikt (64-bit installeert niet). Asus heeft nog geen specifieke Vista-driver beschikbaar.

Het gekke is dat de kaart onder Beta 2 gewoon perfect werkte.. Google heeft me nog geen uitkomst geboden, alleen wat fora waar meer mensen zaten met dit probleem!

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 16:35
Hallo

Ik heb precies hetzelfde probleem

onder xp werkt het perfect maar onder vsta helaas niet.

wie o wie weet een oplossing.

asus tool werkt ook niet.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 22:05
ernieek: je hebt zeker niet hetzelfde probleem: bij de topicstarten werkte het onder Vista beta2 nog wel, over XP wordt helemaal niet gesproken.

Voor de topicstarter: Kijk eens in de logboeken welke foutmelding gegeven wordt?

-

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

SysRq: dit is 100% zeker wél precies hetzelfde probleem!

Bij mij werkte deze kaart namelijk ook perfect onder windows XP
Bij mij werkte deze kaart óók als een trein onder ALLE vista-builds tot en met beta 2

En bij alle builds later dan Beta2 incl de huidige RC2 werkt de kaart niet meer.

ook ik kom er niet uit :S

heb inmiddels ook al verschillende routers geprobeerd om mee te connecten (4 in het totaal, waaronder een linksys wrt54gl, een E-tech een sweex en een sitecom) en dezen werken allen niet :S

* Jgsvuden geeft de hoop enigsinds op :S

UPDATE: heb de kaart eindelijk werkend in RC2; je moet eerst een wired inet verbinding hebben, en dan de driver online updaten vanuit de device manager. dan werkt ie onder RC2 goed :D RC2 is geniaal!

[ Voor 15% gewijzigd door Jgsvuden op 11-10-2006 15:17 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<