k heb 2 vraagen aan jullie allemaal, of zoiezo degene die antwoord wilt geven. ik heb een asus a8v deluxe moederbord met een via en een promise sata controller de eerste vraag is welke sata controller is sneller in raid 0? en vraag 2 is ik heb 2 seagate 7200.10 320 gb schijven die ik in raid 0 wil hebben maar als ik daar 2 of drie partties van maak hou ik dan de snelheid van raid 0 er nog in?
Ze zullen qua snelheid niet veel verschillen denk ik. Ook de CPU usage zal ongeveer wel gelijk zijn en in beide gevallen is dat relatief hoog (goedkope controllers.)bounto schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:52:
k heb 2 vraagen aan jullie allemaal, of zoiezo degene die antwoord wilt geven. ik heb een asus a8v deluxe moederbord met een via en een promise sata controller de eerste vraag is welke sata controller is sneller in raid 0? en vraag 2 is ik heb 2 seagate 7200.10 320 gb schijven die ik in raid 0 wil hebben maar als ik daar 2 of drie partties van maak hou ik dan de snelheid van raid 0 er nog in?
Daarnaast kan je prima partities maken zonder je snelheid van RAID 0 te verliezen, alleen moet je wel in je achterhoofd houden dat van partitie naar partitie kopieren niet zo snel gaat als van schijf naar schijf. Ondanks RAID 0 zal dat iets trager gaan, maar dat houd je toch. Dus partities zijn geen belemmering voor RAID 0
dankje rob van der aart voor je snelle reactie, en ik had goed gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg ik zal voortaan nog beter zoeken.
hou er rekening mee dat de promise een eigen chipset heeft en de via controller geintegreerd in de southbridge, ik weet niet in hoeverre dat effect heeft op snelheid/stabiliteit, zou je moeten uitproberen. Ik heb persoonlijk mijn raid aan de promise gehangen vanwege de eigen chipset op het moederboard
sucsses ermee!
sucsses ermee!
black sheep
Welkom op GoT 
Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Helaas lijk je die niet bepaald goed gelezen te hebben:
- GoT is geen helpdesk, het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent
- in een topicstart hoor je te zetten wat je al gevonden hebt en waar je het vond (links)
- het zoeken gaat een stuk beter als je in het juiste subforum gaat kijken. Overige Hardware is geen dumpbak, als je vragen hebt over opslagmedia & I/O controllers moet je in dat subforum kijken.
- het is niet de bedoeling om een topic binnen 24u te schoppen. Heb je wat toe te voegen aan een post en nog niemand anders heeft gereageerd? Gebruik de edit-knop
Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Helaas lijk je die niet bepaald goed gelezen te hebben:
- GoT is geen helpdesk, het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent
- in een topicstart hoor je te zetten wat je al gevonden hebt en waar je het vond (links)
- het zoeken gaat een stuk beter als je in het juiste subforum gaat kijken. Overige Hardware is geen dumpbak, als je vragen hebt over opslagmedia & I/O controllers moet je in dat subforum kijken.
- het is niet de bedoeling om een topic binnen 24u te schoppen. Heb je wat toe te voegen aan een post en nog niemand anders heeft gereageerd? Gebruik de edit-knop
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()