Toon posts:

[PHP] SMTP werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.169 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb me al een slag in de rondte gezocht, maar kan geen oplossing vinden.

Via easyphp wil ik mail verzenden, hiervoor moet je in php.ini een smtp server instellen. Daar heb ik nu relay.versatel.net staan. Deze werkt wel via outlook, maar via easyphp krijg ik de volgende error:
Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "relay.versatel.net" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in c:\program files\easyphp1-8\www\vacature\functions.php on line 47

Ik heb geprobeerd zelf smtp-servers op te zetten, maar easyphp lijkt niets te willen pakken. Ik heb het ook nog geprobeerd met de phpmailer-class, maar die krijgt ook niets voor elkaar:
Warning: fsockopen(): unable to connect to relay.versatel.net:25 in c:\program files\easyphp1-8\www\vacature\class.smtp.php on line 105
Message was not sent

Iemand een idee?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Allereerst is het feit dat je EasyPHP gebruikt weinig relevant; dat zegt alleen iets over je basisinstellingen en die probeer je juist te wijzigen. ;)

Er zijn een paar dingen die mis kunnen zijn. Om te beginnen de poort. Draait de SMTP-server die je wil bereiken wel op poort 25? Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat er meerdere php.ini's op je systeem aanwezig zijn en je per ongeluk de verkeerde aan het editen bent. Als laatste: als PHP geconfigureerd is als module voor Apache, vergeet dan niet na een wijziging in php.ini Apache opnieuw op te starten. :)

Daarnaast: Waar hoort mijn topic? Configuratievragen horen niet hier maar in Development Tools & Environments. :)

PRG>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PHP.ini

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Module Settings ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = relay.versatel.net
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = TEST

[ Voor 13% gewijzigd door Bartoz op 14-09-2006 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lalala, mcafee virusscanner met portblokkering.... :o
portblokkering op port 25 uit en het werkt.... }:O

Misschien een hint voor iemand anders die hier ooit nog tegenaan loopt... :+

slotje!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topics gaan niet dicht als ze opgelost zijn, hooguit als ze niet aan de policy voldoen. Dat valt hier wel mee hoor. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:57:
Topics gaan niet dicht als ze opgelost zijn, hooguit als ze niet aan de policy voldoen. Dat valt hier wel mee hoor. ;)
Owkeej, misschien dat er dan nog meer mensen zijn die met dit soort problemen zitten. Ik weet zo onderhand behoorlijk wat oplossingen :P

Verwijderd

Bij mij werkt SMTP en smpt_port wel, Apache onder W32
Maar dan moet er nog authenticatie worden opgegeven voor de smtp.xs4all.nl

Iemand een voorbeeld?
In php.ini neem ik aan?

Dank

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:17:
Bij mij werkt SMTP en smpt_port wel, Apache onder W32
Maar dan moet er nog authenticatie worden opgegeven voor de smtp.xs4all.nl

Iemand een voorbeeld?
In php.ini neem ik aan?

Dank
Nope, gebruik PHP smtp mailer class...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Iemand een voorbeeld? Dat ruikt nogal naar een scriptrequest. En die staan we hier niet toe. Daarnaast vragen we hier van je dat je aangeeft welke zaken je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar nu niet mee lukte. Dit mist in je vraag totaal.

Mocht je er echt niet uitkomen, dan kan je een nieuw topic openen. Let dan wel op het beleidstopic zodat je weet wat we van een startpost verwachten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.