[NEC ND6500A DVD+-RW] Philips 16x media op max 2,4x

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 09:21
Ik heb in mijn laptop (Dell 510m) een NEC +-6500A brander. Deze kan op + schijven branden met een maximale snelheid van 8 speed. Deze snelheid heb ik vaker gehaald met arita +R 8x dvds.

Nu heb ik bij mijn laatste dvd bestelling philips +R 16x dvds gekocht. Deze willen in mijn laptop slechts op 2,4 speed branden. Wat doe je dan? Juist: firmware updaten. :o

De firmware was:
2.03D (originele Dell versie)
Ik heb geprobeerd:
2.03D gehackte versie RPC1 + riplock (had ik kunnen weten: zonder resultaat)
Daarna heb ik versie 2.58 geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat.
Ik kan geen andere firmware versie vinden die het probleem oplost. (volgens mij is 2.58 laatste)

Op mijn desktop pc (NEC ND2500A brander) kan ik de schijven op max 4x branden. Heb hier echter nog geen firmware geprobeerd te flashen.

Heeft iemand ervaring met de betreffende philips schijven? Of weet iemand hoe ik een fatsoenlijke snelheid uit mijn nec brander kan krijgen. Heb namelijk geen zin om op de volgende 50 dvds royaal 20 min per stuk te moeten gaan wachten.

Hoe dan ook: voor mij geen philips dvds meer in combinatie met die NEC. Had beter bij mijn vertrouwde aritas kunnen blijven.
8)7

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Volgens Liggy en Dee is er al een 4.58 uit, je zou die kunnen proberen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Nee, een brander met 2.x firmware moet je volgens diverse sites nooit naar een 4.x flashen.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 09:21
marcieking schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:34:
Volgens Liggy en Dee is er al een 4.58 uit, je zou die kunnen proberen.
Van deze site heb ik ook mijn firmwares in ieder geval. Bedankt voor je reactie. Helaas heeft rb338 gelijk met zijn antwoord....

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb namelijk een collega met exact hetzelfde probleem!