Student zoekt zich een ongeluk voor bijbaan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.638 views sinds 30-01-2008

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
Beste mede-tweakers,

Ik ben een 19 jarige, 3e jaars student HIO aan de Hanzehogeschool in Groningen.

Ik start dit topic omdat ik jullie wil vragen of jullie ook moeite hebben om een bijbaan te vinden die niet te veel tijd in beslag neemt, flexibel is (i.v.m. bijvoobeeld roosterwijzigingen etc), niet te ver weg is van huis en daarnaast niet (alleen maar) te maken heeft met websites bouwen?

Voor ongeveer een maand ben ik nou al aan het zoeken in kranten, op internet en via kennissen om maar een beetje een aantrekkelijk baantje te vinden, maar er is altijd wel iets waardoor de vacture minder aantrekkelijk wordt (alleen fulltime, specifieke dagen, alleen maar sites maken).

// Edit: Ik zoek dus een baantje dat in het verlengde ligt van mijn studie

// Reageer a.u.b alleen als je wat zinnigs te melden heb, *knip* je hoeft het publiek niet zo toe te spreken. Tevens wil ik er op wijzen dat geen enkele vorm van werving aan zowel de aanbod- als vraagzijde toegestaan is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 14-09-2006 17:16 ]

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46
Postbode :). Heb het zelf ook 4 jaar gedaan. Prima te doen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer speciale studentenuitzendbureaux? Zoals ASA of SUSA ofzo? (Dit zijn de twee studentenuitzenbureaux hier in Leiden, maar in Groningen zullen ze er ook zijn?).

Flexibeler dan dat heb je ze niet :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 21:56
Is dat nu zo moeilijk ?

Kijk eens wat je mede studenten doen ;) en vraag of er meer vacatures zijn enz.

Horeca, postbode, in winkels enz.

[ Voor 16% gewijzigd door descon op 14-09-2006 14:45 ]

• martennis
ja.. ik heb nu ook een baantje.. vakkenvuller..
ik zoek alleen een baantje dat in het verlengde van mn opleiding ligt

en de andere studenten die ik ken hebben ook geen baan in deze richting

[ Voor 14% gewijzigd door martennis op 14-09-2006 14:56 ]

• descon
martennis schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:55:
ja.. ik heb nu ook een baantje.. vakkenvuller..
ik zoek alleen een baantje dat in het verlengde van mn opleiding ligt

en de andere studenten die ik ken hebben ook geen baan in deze richting
Met een IT opleiding zit je al snel op helpdesk werk ;)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:29

Beugelfles

I love rusty spoons

In verlengde van opleiding is mooi maar vrij moeilijk realiseerbaar lijkt me

Ik werk zelf als magazijnmedewerker twee avonddiensten van 17:30 tot 22:00, werk is saai, tijden zijn redelijk, betaling is goed. Zijn trouwens bijna allemaal studenten in de avonddienst bij ons.

Loop eens wat binnen bij uitzendbureau's, die hebben de meeste bijbaantjes, of de horeca

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 09:31
descon schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:00:
[...]

Met een IT opleiding zit je al snel op helpdesk werk ;)
Inderdaad, lokale computerboer heb ik een paar jaar naast mn studie gedaan.
maar zulke winkels vindt je vaak niet in de stad. Stap trouwens eens bij Randstad binnen hier in Groningen (naast de Albertheijn aan het zuiderdiep), weet dat hun nog wel eens wat helpdeskmedewerkers zoeken en voor op callcenters enzo.

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 14:56
Een bijbaantje zoeken in de informatica is moeilijk. Het komt meestal neer op systeem en netwerk beheer.

Je zou kunnen zoeken naar freelance opdrachten die je voor bedrijven kan doen. Je kan dan je eigen tijd indelen zolang je de opdracht maar op de afgesproken datum af hebt.

Aan alles komt een eind.

Verwijderd

Wat denk je van callcenterwerk? Flexibel, veel studenten etc.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 16:07
Tsjah, het is een kwestie van mazzel hebben en binnen je netwerk zoeken denk ik. Ik ben tijdens mijn studie aan een zelf in te delen bijbaan in de ICT gekomen voor ~ 20 uur per week via LPA.
Een andere optie is natuurlijk een eigen bedrijfje - dan kan je alles zelf plannen! Ik heb verder voornamelijk horeca werk gedaan omdat dat op onregelmatige tijden kan.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 11:54
martennis schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:15:
Voor ongeveer een maand ben ik nou al aan het zoeken in kranten, op internet en via kennissen om maar een beetje een aantrekkelijk baantje te vinden, maar er is altijd wel iets waardoor de vacture minder aantrekkelijk wordt (alleen fulltime, specifieke dagen, alleen maar sites maken).
Als je dan zo kieskeurig bent, vertel ook even wat je dan graag wilt doen ;)

edit:

Verlengde van je studie... Dat is wel erg breed als je het over HIO hebt.
Nog specifieker?

[ Voor 10% gewijzigd door El_BingO op 14-09-2006 15:13 ]

• martennis
klopt, beetje dom :X

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Heb je toevallig (langer dan 1 jaar) een rijbewijs ? Vind je het leuk om te rijden ? Misschien kun je dan als taxi chauffeur wat bijverdienen ? Dat zijn redelijk flexibele werktijden... Wat ook kan is om bij een chauffeurscentrale te beginnen... Wil verder niet adverteren hoor, maar bv Easyway (werkt heel veel met studenten) of chauffeursdienst Het verdient redelijk en je rijdt in dikke auto's ?

• martennis
helaas.. heb em ong een half jaar nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook 19 jaar en ik heb een nul uren contract kunnen krijgen bij mijn vorige stage bedrijf,
een zorg instelling op de helpdesk.

het was de laatste plaats om te zoeken naar ICT een bejaarde tehuis, maar het heeft me goed geholpen!

Mijn tip is, loop gewoon een bejaarde tehuis binnen en vraag de receptie om de nummer van de automatisering, en vraag of ze nog iemand nodig hebben zo nu en dan.

klink cru, maar werkt perfect.

P.S.
hoeft geen bejaarde tehuis te zijn, maar ik denk dat het beter werkt bij non-profit bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Waarom moet het iets in het verlengde van je studie zijn? Er zijn toch wel meer dingen leuk dan alleen IT-gerelateerde zaken? Ik studeer Civiele Techniek maar heb ruim 2 jaar met veel plezier op de commerciële afdeling van een financieel dienstverlener gewerkt, erg veel geleerd, dingen die later wellicht nog van pas kunnen komen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niet per direct iets moet zijn wat met HIO te maken heeft. Probeer het dan eens bij een fastfood bedrijf dat eten bezorgd ;) Je werkt dan wel in een team verband.. Maar het leert je wel goed samen te werken. Waarschijnlijk kom je dat toch ook nog eens tegen in de HIO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:58:
Als het niet per direct iets moet zijn wat met HIO te maken heeft. Probeer het dan eens bij een fastfood bedrijf dat eten bezorgd ;) Je werkt dan wel in een team verband.. Maar het leert je wel goed samen te werken. Waarschijnlijk kom je dat toch ook nog eens tegen in de HIO :P
Als ik de HIO studenten goed kan herinneren kunnen die wel een stukje sociaal samenwerken gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je in groningen als student geen bijbaan kunt vinden dan ben je, of te kieskeurig, of gewoon te lui. Dat je nu 3e HIO bent betekent niet automatisch dat je daarom met open armen bij elk willekeurig IT bedrijf ontvangen wordt. Sterker nog, ik denk eerder dat het slecht voor je ontwikkeling is dat je je enkel op dat soort dingen gaat richten. Zorg nu iig voor wat verbreding. Dat staat een stuk beter op je CV en je kunt er ook dingen leren die je niet op je studie leert.

Er zijn in groningen sowieso al 3 grote callcenters waar het stikt van de studenten. Verder zijn er vele studenten uitzendbureaus waar je je in kunt schrijven. Een beetje ervaring in een commnunicatieve functie is voor een IT-CV veel meer waard dan het systeembeheer van het eerste de beste bejaardenhuis.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dit is m.i. gewoon onzin. In vrijwel elke functie moet je communiceren. Ik durf zelfs wel te stellen dat je als programmeur of systeembeheerder op een hoger plan moet communiceren dan in een call center vaste scripts af te werken, ook al is in dat laatste geval de hoeveelheid communicatie wel groter.

Juist aan het begin van je carriere is het goed om goed te zijn in je kerncompetenties en als HIO-er betekent dat bijvoorbeeld programmeren. Je ziet dat ook direct terug in je (start)salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Janoz schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:24:
Een beetje ervaring is veel meer waardt
Een beetje taalkennis ook ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rukapul schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:49:
[...]

Dit is m.i. gewoon onzin. In vrijwel elke functie moet je communiceren. Ik durf zelfs wel te stellen dat je als programmeur of systeembeheerder op een hoger plan moet communiceren dan in een call center vaste scripts af te werken, ook al is in dat laatste geval de hoeveelheid communicatie wel groter.
Ik geef het als voorbeeld. Wat ik bedoel te zeggen is dat je je niet zo moet focussen op je eigen vakgebied wanneer je nog student bent. Nu is de tijd dat je je, ook in werk ervaring, nog een beetje kunt verbreden. Daarnaast bestaat callcenter werk vaak uit meer dan enkel wat belscriptjes afwerken, zeker wanneer je outbound werkt.

Ikzelf heb redelijk wat ervaring in de recruitment. Als ik een cv voor mijn neus heb kijk ik wel degelijk naar dergelijke dingen. Iemand met een wat breder CV heeft wel een streepje voor. Daarnaast, je kunt beter iets doen dan niets en als ik naar de topicstart kijk is het op dit moment vooral niets.
Juist aan het begin van je carriere is het goed om goed te zijn in je kerncompetenties en als HIO-er betekent dat bijvoorbeeld programmeren. Je ziet dat ook direct terug in je (start)salaris.
Voor het ontwikkelen van je kerncompetenties heb je je studie zelf, je practica en vervolgens de komende 40 arbeidsjaren.

@Wook: Tja, ondanks het tijdstip ben ik deze maandagochtend nog niet zo heel vlot op gang gekomen. Ook heerlijk om vers op het werk gelijk geconfronteerd te worden met een 45min durende presentatie. Is over het algemeen ook niet echt bevordelijk voor het op gang komen :D.

[ Voor 8% gewijzigd door Janoz op 18-09-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Rukapul schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:49:
[...]

Een paar maand helpdesken is juist heel goed voor een beginnende programmeur. Merk je gelijk hoe de gemiddelde persoon reageerd op veranderingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

descon schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:26:
[...]

Als ik de HIO studenten goed kan herinneren kunnen die wel een stukje sociaal samenwerken gebruiken :D
Wie zegt dat die mensen niet sociaal zijn :? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar kan me wel indenken als je zelf sociaal bent dat de gemiddelde mens sociaal terug doet :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:12:
[...]

Wie zegt dat die mensen niet sociaal zijn :? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar kan me wel indenken als je zelf sociaal bent dat de gemiddelde mens sociaal terug doet :) :P
Heb zelf ook op de Hanze gezeten. Verschil tussen de BI-ers en de HIO-ers was vanaf een afstand te zien. Kwa gedrag en uiterlijk vaak ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
descon schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:49:
[...]

Heb zelf ook op de Hanze gezeten. Verschil tussen de BI-ers en de HIO-ers was vanaf een afstand te zien. Kwa gedrag en uiterlijk vaak ook nog.
En boeit dat? Nee. Zogauw je mensen uit hun omgeving trekt (een informatica faculteit oid) en in een bedrijfsomgeving plaatst dan past het merendeel zich in no time aan de daar geldende norm aan. Ik ken maar heel weinig informatica studenten die daadwerkelijk sociaal te onbeholpen blijken na hun studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, als je als werkgever kunt kiezen tussen iemand die al wat meer sociaal ontwikkeld is (als in beter communicatief) en een die dat wat minder is dan wist ik eht wel. Waarom zou je moeten wachten met het ontwikkelen van die skills als je al aan het werk bent?

Dat jij nauwelijks sociaal onbeholpen mensen kent wil nog niks zeggen over dat het dan wel nooit zo zou zijn. In principe is het gewoon een feit dat er een verschil is tussen die hard informatici en de meer aan informatica gerelateerde studies zoals BI. Dat is helemaal niet vreemd aangezien BI-ers ook meer communicatief gerichte vakken krijgen terwijl informatici juist meer puur op informatica gerichte vakken krijgen. Je zult echter altijd goed communiserende informatici tegen blijven komen. Er zijn immers ook wel BI-ers die wel kunnen programmeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Het is makkelijker om iemand een programeertaal te leren dan sociaal te worden ;)

Maar goed, we gaan lekker offtopic zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

descon schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:07:
Het is makkelijker om iemand een programeertaal te leren dan sociaal te worden ;)

Maar goed, we gaan lekker offtopic zo.
idd, al moet ik toegeven dat er precies het zelfde wordt gezegt over MBO-ers en HBO-ers.. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn :P kijk mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 22:43

djidee

Mr. Slungel

terug ontopic:

Kelly en Randstad, kijk daar ff voor callcenter jobs,outbound is er genoeg, maar daar moet je van houden/dat moet je kunnen, inbound en dan vooral helpdesken zijn er dacht ik nog wel, volgens mij zoekt men nog steeds mensen voor de IPB helpdesk, kun je het beste voor naar Randstad gaan, maar men is wel aardig selectief kwa uren momenteel (avonduurtjes vooral, weekenden zou mooi zijn...)
Heb mezelf in mn studententijd vooral bezig gehouden met wat hand en span diensten betreffende ict (mensen in de omgeving helpen/bestellen van een pc, virusvrij maken etc, en ooit eens voor een klein bedrijfje een paar pc's en server mogen leveren, kun je weer even op teren)

"Mekker, blaat"

• QuaQu
  • Laatst online: 18-08-2021
Zelf heb ik de ervaring, die in de startpost, absoluut niet. In Delft zijn erg veel baantjes via het studentenuitzendburea te vinden. Voordeeltje is dat veel TU-helpdesken voor een deel door studenten wordt gedaan, om zo kosten te drukken. Ik moet eerder af en toe zeggen dat ik iets niet wil of kan, dan dat er te weinig banen zijn.
Maar om een stukje uit je openingspost te quoten:
een bijbaan te vinden die niet te veel tijd in beslag neemt, flexibel is (i.v.m. bijvoobeeld roosterwijzigingen etc), niet te ver weg is van huis en daarnaast niet (alleen maar) te maken heeft met websites bouwen?
Dat vind ik een beetje onrealistisch. Je zal een beetje water bij de wijn moeten doen. Ikzelf zit in een pool voor een aantal helpdesken waarmee we zelf regelen wie er wanneer werkt. Dit zorgt voor een grote mate van flexibilieteit. Maar als je dat standaard verwacht, dan kan het wel eens zo zijn dat je niet zoveel vindt.
maar er is altijd wel iets waardoor de vacture minder aantrekkelijk wordt (alleen fulltime, specifieke dagen, alleen maar sites maken).
Veel bijbaantejs zijn bijbaantjes, omdat er wat mee is, zoals lastige tijden, eenvoudig of saai werk. Dat moet je denk ik als bijbaantje voor tijdelijk maar voor lief nemen.
Over ASA heb ik trouwens niet zulke goede verhalen gehoord, lopende band e.d. Ze noemen zichzelf een studente-uitzendbureau, maar ik zie ook wel eens gasten ergens schoffelen met een ASA-shirt aan, niet echt aantrekkelijk dus of enigzins gerelateerd aan studenten. Ik zit dus bij een uitzendbureau voor en door studenten, ideaal dus.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de avond zelf knutselen met je pc en op koopavond/zaterdag/zondag werken in een winkel ofzo. Zo werk je en aan je inhoudelijke competenties en aan je persoonlijke vaardigheden (communiceren, onderhandelen, mensenkennis, presentatie, etc).

Zo heb ik het gedaan tenminste ;)

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
KPN(kcc) is druk op zoek naar medewerkers. Ga maar bij Manpower/olympia oid langs en vraag naar KPN Contact Center. Technische helpdesk voor internetplusbellen, minimaal 16 uur per week van 8 tot 10, verdien er zo'n 7,25 per uur. Wel veel regels trouwens en de eerste week is een opleiding van zo'n 40 uur dus dat moet je vrijplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Ik denk dat de TS 11 jaar naar dato niet meer op zoek is naar een bijbaan? Waarom zou je in hemelsnaam zo'n oud topic nog een schop geven..?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 16:11 ]

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 22:30
Je zou kunnen solliciteren bij Student aan Huis, deze bieden het opzetten van websites als een dienst. Daarnaast is het IT werk leuk, flexibel en overal uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:36

Typhone

Who Dares Wins

Grappig om te zien hoe irreëel die eisen toen al waren:
Ik start dit topic omdat ik jullie wil vragen of jullie ook moeite hebben om een bijbaan te vinden die niet te veel tijd in beslag neemt, flexibel is (i.v.m. bijvoobeeld roosterwijzigingen etc), niet te ver weg is van huis en daarnaast niet (alleen maar) te maken heeft met websites bouwen?
Alles moet positief zijn aan mijn kant en ik wil nul komma nul effort erin steken maar ik kan niks vinden. En iedereen die wel bereid is om moeite te doen maar praten op feestjes hoe leuk hun bijbaan wel niet is ondanks dat ze maar aan 3 van de 4 eisen voldoen die de TS ooit stelde... :D

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 23-06-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:51
Heb je toevallig al een stage gehad? Heb destijds bij elk stagebedrijf wel een periode door kunnen werken na mijn stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jongens... dit topic is 11 jaar oud. Zullen we stoppen met reageren zodat het lekker snel zakt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 09:53
Callcenter binnen 1 week werk je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40

defiant

Moderator General Chat
Ik denk niet dat TS 11 jaar na dato nog opzoek is naar advies over z'n studenten bijbaantje, hier gaat dus een slot op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]