Toon posts:

MOBO doorloopt BIOS niet

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie:

Moederbord: Intel® Desktop Board D865GBF
Processor: Intel Pentium 2.8 GHZ

Als ik de PC aan druk dan gaan netjes alle fans draaien, de HD spint rustig up maar daarna gebeurt er niets. De monitor blijft aangeven dat er geen signaal is en zelf de lampjes op het toestenbord doen niets.

Ik heb het vermoeden dat mijn mobo de bios niet meer doorloopt. Weet iemand hoe dit te fixen is.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:17

Beugelfles

I love rusty spoons

Kijk eens naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder verwachten ze hier dat je iets meer specs geeft, iets meer zelf probeert en iets meer zoekt.

Probeer eens een andere grafische kaart, desnoods een PCI kaartje

Ik had toevallig deze week ongeveer hetzelfde met de pc van mijn moeder/zusje, pc deed niks meer (behalve ventilators die draaiden), vermoeden was dat graka kapot was, heb hem bij iemand anders getest, niks aan de hand met grake.

Intussen heeft mijn zusje zich moeten behelpen met een pci kaartjes. Heb in de bios ingesteld dat hij van AGP moest opstarten, agp kaart erin, hij doet het nou weer prima, waar het nu in eerste instantie aan lag weet ik niet maar hij draait weer

[ Voor 50% gewijzigd door Beugelfles op 14-09-2006 14:12 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

blijft je HD/FDD lampje branden ? zo ja je ide kabel(s) zitten verkeerd om

Beste film ooit

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:17

Beugelfles

I love rusty spoons

soepkip schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:55:
blijft je HD/FDD lampje branden ? zo ja je ide kabel(s) zitten verkeerd om
Hij zou in elk geval een post moeten krijgen en toegang tot zijn bios moeten kunnen krijgen

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

grolschbeugel schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:58:
[...]

Hij zou in elk geval een post moeten krijgen en toegang tot zijn bios moeten kunnen krijgen
Nope, bij Mobo's t/m socket A in ieder geval niet, geen post, ook geen error codes, en geen signaal naar je scherm

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
HD/FDD lampje blijft idd branden maar je kan de IDE kabels maar op 1 manier aansluiten.

Verder heb ik de FAQ doorgelezen en gezocht op Tweakers / Intel site maar niets gevonden relaterend aan dit probleem.

Verder is het een onboard video kaart die het altijd goed heeft gedaan. Ik heb geen PCI of AGP kaartje hier liggen om te testen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Eerst bovenstaande (volledig) doornemen, op basis van zo weinig info kunnen wij ook niets zeggen (tenzij je een betrouwbare glazen bol weet). Heb je al alles doorgenomen? Dan hoort die info (met exacte uitkomsten) in je topicstart :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.