Sinds een aantal weken ben ik naast de standaard Struts libs ook bezig met JSTL, maar ik kom toch een paar mindboggling dingen tegen:
Ik probeer uit een bean een string waarde te plukken, en te testen of de waarde hiervan W of Z (weekdag of zondag is)
Dit doe ik d.m.v. de volgende code:
bij het aanroepen van deze code kom ik op de volgende foutmelding:
dan krijg ik netjes een W of een Z in beeld.
Ik heb al overlegd met m'n collegae of zij iets kunnen ontdekken wat ik fout zou kunnen doen, maar op andere pagina's werkt soortgelijke code wel, in de bean is werkZonfeest gevuld en zeker weten string, er zit geen whitespace omheen en ga zo maar door.
Heeft iemand een idee waarom hij deze string om probeert te zetten naar een Long?
[update]Platform is Jdeveloper 10.1.3[/update]
Ik probeer uit een bean een string waarde te plukken, en te testen of de waarde hiervan W of Z (weekdag of zondag is)
Dit doe ik d.m.v. de volgende code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <%@ taglib uri="http://java.sun.com/jstl/core" prefix="c"%> <%@ page isELIgnored="true" %> // snip <c:forEach var="currentEtmaalPatroon" items="${requestScope.contract.biedingsetmaalpatronen.biedingsetmaalpatroon}" > // snip <c:if test="${lastStartDate == null || (lastStartDate != null && lastStartDate != currentEtmaalPatroon.begindatum)}"> <td> <c:out value="${currentEtmaalPatroon.begindatum}" /></td> <td> <c:out value="${currentEtmaalPatroon.einddatum}"/></td> </c:if> // tot hier gaat het goed // snip <c:if test="${currentEtmaalPatroon.werkZonfeest == 'W'}" > <c:set var="werkzon" value="Werkdag"/> </c:if> <c:if test="${currentEtmaalPatroon.werkZonfeest == 'Z'}"> <c:set var="werkzon" value="Zondag"/> </c:if> <c:out value="${werkzon}"/> |
bij het aanroepen van deze code kom ik op de volgende foutmelding:
Als ik deze parameter op het scherm probeer te zetten d.m.v een simpele[ServletException in:/WEB-INF/jsp/content_biedperiodes_piekdal.jsp] javax.servlet.jsp.JspException: An error occurred while evaluating custom action attribute "test" with value "${currentEtmaalPatroon.werkZonfeest == 'W'}": An exception occured trying to convert String "W" to type "java.lang.Long" (null)'
Java:
1
| <c:out value="${currentEtmaalPatroon.werkZonfeest}" /> |
dan krijg ik netjes een W of een Z in beeld.
Ik heb al overlegd met m'n collegae of zij iets kunnen ontdekken wat ik fout zou kunnen doen, maar op andere pagina's werkt soortgelijke code wel, in de bean is werkZonfeest gevuld en zeker weten string, er zit geen whitespace omheen en ga zo maar door.
Heeft iemand een idee waarom hij deze string om probeert te zetten naar een Long?
[update]Platform is Jdeveloper 10.1.3[/update]
[ Voor 8% gewijzigd door SchizoDuckie op 14-09-2006 13:45 ]