Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Is het niet simpel een kwestie van symbolic links aanmaken?
/dev/cdrom is bij mij in elk geval gewoon een symbolic link..
Dat is overigens bij mij ook weer een symbolic link:
/dev/cdrom is bij mij in elk geval gewoon een symbolic link..
code:
1
2
| # file /dev/cdrom /dev/cdrom: symbolic link to `cdroms/cdrom0' |
Dat is overigens bij mij ook weer een symbolic link:
code:
1
2
| # file /dev/cdroms/cdrom0 /dev/cdroms/cdrom0: symbolic link to `../ide/host0/bus0/target1/lun0/cd' |
ik wil best zelf de links aanmaken.
maar ik weet niet of het dan voor het hele systeem/ linux duidelijk is...
als ik nu bijvoorbeeld eject intik, dan zegt hij, kan /dev/cdrom niet openen.....
en volgens mij moet een rescan toch wel mogelijk zijn?
maar ik weet niet of het dan voor het hele systeem/ linux duidelijk is...
als ik nu bijvoorbeeld eject intik, dan zegt hij, kan /dev/cdrom niet openen.....
en volgens mij moet een rescan toch wel mogelijk zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door jpm.lensen op 14-09-2006 18:33 ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Als ik mijn yast open in mijn suse 10.0, hardware selecteer dan zie ik een ikoontje genaamd cdrom drives.
dat is dus ook het probleem, als ik mijn yast open, op de box met het probleem zie ik geen cdrom. als ik het op een ander systeempje doe, zie ik ook de optie cdrom drives?
maar er is toch wel een andere methode als yast, met commando's?
maar er is toch wel een andere methode als yast, met commando's?