Toon posts:

Nagios, Whoops! Could not read object configuration data!

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Voor een projectje van school ben ik bezig met het opzetten van een Nagios server monitoring systeem.

Nu ben ik klaar met de installatie van Nagios en ben aan het configureren gegaan. :) Daarbij heb ik veel gebruik gemaakt van de SAMPLE configuratie bestanden. Er zijn verder nog geen plug-ins geïnstalleerd.

Ondanks het feit dat ik de manual letterlijk gevolgd heb is het volgende probleem ontstaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Whoops!

Error: Could not read object configuration data!

Here are some things you should check in order to resolve this error:

1. Verify configuration options using the -v command-line option to check for errors.
   2. Check the Nagios log file for messages relating to startup or status data errors.
   3. Make sure you've compiled the main program and the CGIs to use the same object data storage options (i.e. default text file or template-based file). 

Make sure you read the documentation on installing, configuring and running Nagios thoroughly before continuing. If all else fails, try sending a message to one of the mailing lists. More information can be found at http://www.nagios.org.

Volgens de resultaten van Google is dit een veel voorkomende melding. Na de 3 aangedragen mogelijkheden geprobeerd te hebben heb ik helaas het gewenste resultaat nog niet berijkt.

Wellicht dat mede Tweakers me er snel kunnen helpen.

Bij voorbaat mijn dank,
Ivo Kox

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Onder welke gebruiker draait nagios, en kan die gebruiker wel bij die configfile komen? Verder heeft bij mij de -v optie altijd geholpen, weet je 100% zeker dat daar geen errors of warnings uit komen rollen? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heel erg bedankt voor de snelle reactie.

Nagios draait, zoals de handleiding me adviseerde op een account genaamd nagios. Het account kan bij de benodigde config files.

Nogmaals heb ik het -v commando uitgevoerd: /usr/local/nagios/bin/nagios -v /usr/local/nagios/etc/nagios.cfg

...en de kreeg daarbij de volgende output:
code:
1
2
3
4
Reading configuration data...

Error: Command 'check-host-alive' has already been defined
Error: Could not register command (config file '/usr/local/nagios/etc/minimal.cfg', starting on line 76)

Hopend dat jullie me verder kunnen helpen.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

krietjur

Where am I?

Command 'check-host-alive' has already been defined
Lijkt me vrij duidelijk, het commando check-host-alive wordt meerdere keren gedefinieerd in je configuratiebestanden. Even je config doorlopen dus, en de dubbele definitie eruit slopen

[ Voor 15% gewijzigd door krietjur op 14-09-2006 14:19 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Misschien je hele config is online zetten ?

Toevallig dit al gelezen ?

http://www.clarkson.edu/p...p2005/longca/install.html

Vanaf -> Sample Config Files

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"