Crashende games en soms computer.

Pagina: 1
Acties:

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03-2025
Hallo.

Ik heb gister een nieuw systeem binnen gekregen van Alternate:

Asrock AliveNF4G-DVI
AMD Athlon 64 x2 4200+
nVidia GeForce 7900GT Sonic 512 MB
2048 MB RAM

ik heb gisteravond wat zitten Warcraften over LAN, waarna warcraft een foutmelding gaf. ik dacht: oké kan gebeuren, ik had hem namelijk over het netwerk gekopieerd van mn broer zn laptop.
Gisteravond startte hij ook opeens opnieuw op, niet warcraft maar de hele PC.
nu zit ik net NFS:MW te spelen, sluit die ook opeens af, zonder foutmelding.

wat kan hier aan de hand zijn?

Verwijderd

Kan een voedings, koeling of geheugenprobleem zijn. Ook kan de BIOS niet helemaal lekker ingesteld staan of staan je timings te strak.

Geef eens wat meer info over je systeem en over de crashes, hoe lang het duurt voor ze crashen, zie je foutmeldingen of crashed het hard naar desktop etc etc.

Wat heb je verder zelf gedaan of onderzocht eraan ? Driver updates gedaan, gekeken of er een nieuwe BIOS versie is, wat voor harde schijven gebruik je, stresstest van je geheugen gedaan.

Zoveel mogelijkheden, het word zo schieten met een 50mm kanon op een mug, die raak je ook niet :)

• appelsaus
In warcraft kreeg ik een foutmelding, de eerste keer na een half uurtje, drie kwartier.
daarna binnen een minuut na het opstarten. gaat terug naar bureaublad.

NFS MW daarentegen zeg niks, meteen het bureaublad. geen foutmelding. ook na ongeveer half uur drie kwartier, misschien n uurtje.

ik heb verder de boxed versie van de 4200+ x2 en maar één extra casefan 80mm. ik denk erover vanmiddag ofzo nog 2 van 120mm te halen, en erbij te plaatsen.

driver updates heb ik allemaal gedaan, heb een seagate barracuda 320GB, stresstest niet gedaan.

ook niks overgeclocked ofzo,

[ Voor 12% gewijzigd door appelsaus op 14-09-2006 14:16 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Je moet even bij BSOD 'automatisch de pc herstarten' uitvinken misschien helpt dat ;)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• appelsaus
Maar het PC Herstarten is tot nu toe maar één keer gebeurd, het spel afsluiten 4 of 5 keer.

Ik draai overigens als OS een nog niet geactiveerde windows versie, dus ook zonder SP2. de reden dat ie niet geactiveerd is is dat het een OEM versie is van mn vorige PC, vergeten een nieuwe te bestellen :X

[ Voor 53% gewijzigd door appelsaus op 14-09-2006 14:30 ]

• appelsaus
vanmiddag nieuwe drivers geinstalleerd, net weer even NFS gespeeld, na weer ongeveer 45 minuten stopte ie ermee.. dit keer complete computer afgesloten.
het begint me toch best te irriteren.
zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik geen SP2 heb? of dat mn windows ongeactiveerd is?
nieuwe windows komt er zowiezo. temperaturen zijn het ook niet, gecheckt in setup...
komen niet boven de 50 c.

het lijkt erop dat ie erg onstabiel is om een of andere reden, net een reboot gehad terwijl ik alleen op youtube filmpjes aan het bekijken was...

ik denk dat ik morgen Alternate eens ga opbellen.

[ Voor 14% gewijzigd door appelsaus op 14-09-2006 20:46 ]

Verwijderd

appelsaus schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:51:
vanmiddag nieuwe drivers geinstalleerd, net weer even NFS gespeeld, na weer ongeveer 45 minuten stopte ie ermee.. dit keer complete computer afgesloten.
het begint me toch best te irriteren.
zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik geen SP2 heb? of dat mn windows ongeactiveerd is?
nieuwe windows komt er zowiezo. temperaturen zijn het ook niet, gecheckt in setup...
komen niet boven de 50 c.

het lijkt erop dat ie erg onstabiel is om een of andere reden, net een reboot gehad terwijl ik alleen op youtube filmpjes aan het bekijken was...

ik denk dat ik morgen Alternate eens ga opbellen.
Waarom geen SP2 erop ? Voor hetzelfde geld lopen er nog een aantal processen mee op de achtergrond waar je geen weet van hebt, virus, trojan, malware etc. Bergijp ook niet warom ik steeds meer mensen hier zie met SP1, meestal gaat het dan om een illegale kopie, no offence, is geen direkte beschuldiging ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:54:
[...]

Waarom geen SP2 erop ? Voor hetzelfde geld lopen er nog een aantal processen mee op de achtergrond waar je geen weet van hebt, virus, trojan, malware etc. Bergijp ook niet warom ik steeds meer mensen hier zie met SP1, meestal gaat het dan om een illegale kopie, no offence, is geen direkte beschuldiging ;)
Omdat SP2 gewoon niet nodig is. Traag, teveel overbodige functies e.d. SP1 is goed zat met een goede virusscanner/antispyware/firewall prog erlangs. Zijn probleem heeft dus ook geen zak te maken met SP1 of SP2. Ik denk dat de TS meer in de richting van voeding (voltages) / temperaturen moet gaan kijken. Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 15-09-2006 13:04 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• appelsaus
Temperaturen zijn onder/rond 50 granden celcius. ik ga nu alternate bellen om te vragen hoe het zit.

-edit:

Alternate zegt dat het aan het geheugen kan liggen. moet de hele computer opsturen, om alle hardware te checken. hier heb ik niet echt zin in omdat ik dan waarschijnlijk weer 2 weken zonder computer zit.

ik krijg overigens ook trojan meldingen van mn virusscanner. steeds een <path>\dialer.<extensie>. soms .gen soms .ALWJ ofzo. nooit eerder gehad.

Heb een geheugen stresstest gevonden, hoelang behoort zoiets te draaien? geen ervaringen mee...

[ Voor 69% gewijzigd door appelsaus op 16-09-2006 00:34 ]

• appelsaus
waarschijnlijke oorzaak gevonden.

ik heb dus een 350Watt voeding, en volgens vrienden is dat te weinig. veel te weinig. 200Watt-achtig te weinig. Dus ga ik maar een nieuwe bestellen, en meteen 2 extra fans erbij om temperaturen beter onder controle te houden. Ze vonden 50 graden namelijk ook wat aan de warme kant.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

350 watt te weinig? Wat een bullshit. Zolang het een goed merk is is dat meer dan voldoende. En volgens je vrienden dus 200 watt te weinig? Dus moet minimaal 550 watt zijn? Wat heb je dan op het oog? Een Sweex van 600 watt die evenveel levert als een goede voeding die "maar" 350 watt is? :X

Post liever je voltages

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 18-09-2006 15:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• appelsaus
ik heb geen idee wat voor merk het is, zat al in de kast toen ik m kocht.
Alternate zegt dat ik eerst een legale windows moet kopen, eerder helpen ze niet, en mn pa word helemaal gestoord als ik het niet doe want hij denkt dat je dan een heel groot risico loopt.
Nou was ik toch al van plan een legale te kopen, de week dat ik illegaal draai niks dan problemen gehad. ik weet alleen niet wat ik moet, een OEM kopen of niet. stel over een paar maanden verander ik wat hardware, krijg ik dan weer problemen met windows of niet?

en hoe kom ik aan mn voltages? geen ervaring met dit soort zooi.
ook ga ik vanmiddag ofzo met een vriend die voeding doormeten, hij heeft van die leuke metertjes daarvoor :)

resultaten komen nog wel

- edit: Het is een Pmax switching power supply. 230V. 350W. meer staat er niet op. |:(
- edit: Nee, Sweex is kut. ik dacht meer aan Silverstone ST56F van 560W.

[ Voor 9% gewijzigd door appelsaus op 20-09-2006 10:24 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Gewoon Windows activeren via een tooltje, SP2 downloaden en erop gooien, en een betere voeding kopen denk ik, want ik heb nog nooit van dat merk gehoord dus dan zal het wel goedkope troep zijn :) En OEM kopen, kan je net zo goed dat geld steken in een nieuwe voeding....Voor een merk zoals Antec, Tagan etc. Antec TruePower is er voor nog geen 80 eurie.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• appelsaus
windows heb ik idd geactiveerd met zon handig tooltje. had ik nog op mn usb stick staan, was dat vergeten, dus had eerst wat gedownload waardoor mn antivirussoftware beschadigd is, dus ik moet zowiezo een clean install doen, want er zijn wel meer dingen die niet meer willen installeren. ik ben van plan die Silverstone ST56F 560W te kopen á €99 bij alternate, 2x 120mm scythe koelers met blauw ledje erin en een OEM windows. hop dat ze geen problemen maken met het verschaffen van een OEM windows, want er staat dattie alleen verkocht word bij interne hardware. als ze t niet doen bel ik ze wel en zeg ik "sorry, ik was 2 weken geleden in mn enthousiasme windows vergeten..." :*)
Pagina: 1