Toon posts:

Advies mbt upgrade / DDR-setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok topic is misschien wat vaag gezet, maar wist et ff niet beter.

Ik heb nu een Abit BE6-II + Celeron-II 566 @ 884, dit met 256 MB PC133 (naja 1x 128 PC133 en 2x 64 PC100 ECC (7ns) dat 153 FSB trekt).
Nu zit ik te kijken om een keer de GHz te gaan passeren, maar ik heb ook de DDR in mn achterhoofd. Wie heeft er wat info over wanneer beschikbaar wordt, wat je allemaal nieuw moet aanschaffen (kan je ook nog SDR DIMMs gebruiken als overgang?) en wat de kosten ongeveer zijn in verhouding tot de huidige technieken ?? Ik denk dat mn config ongeveer een P3-750 evenaard qua prestaties dus het is nog wel een poosje vol te houden, maar ik wil dus sneller. Daarom graag wat info zodat ik kan kijken of ik voor een andere Intel CPU ga (P3-800E ofzo) of dan toch een AMD setup kies (Duronnetje 800 ofzo) of gewoon een paar maandjes afwacht en dan door ga voor de DDR.

TNX!!

Verwijderd

Het advies is natuurlijk wachten, maar dan koop je nooit iets, want het advies is altijd : wachten.

Ikzelf heb een systeem waar ik goed mee uit de voeten kan, ik upgrade constant DATgene wat echt veroudert is.
Wachten op DDR is een goede mogelijkheid, maar wacht dan ook meteen totdat alle bugs eruit zijn gehaald.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

ik dacht dat de ali magik 1 chip ook sdr ondersteunt dus je zou kunnen wachten op
moeder bordjes die gebaseert zijn op die chipset en beide type dimm sloten heeft dus 2 ddr en 2 sdr sloten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K