Asus P5B DLX en E6300 wil nog geen 1MHz overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Hi,

heb gisteren

-Asus p5b deluxe en 512MB PC677 Twinmos ontvangen (ik heb even geen geld voor pc6400 2gig, tijdelijk).

Ik gebruikte mn E6300 al icm dual-vsta(die slecht overklokt).
Ik denk , oh lekker overklokken die handel, nu ik een p5b dlx heb, en ik kan het 1:1 houden tot 677:2 (door mn twinmosjes).
Maar het klokt nog niet eens 1MHz, ik heb al veel dingen gedaan in bios. Voltage ietsje hoger zetten (al lijkt dat me voor 1mhz niet nodig?). Bepaalde instellingen veranderd. Maar nee.

Het rare is ook, als ik bijv. op save &exit druk, sluit ie helemaal af (power gaat ervan af), en 4 sec gaat ie weer aan (=== fan's stoppen met draaien). Betekend dit dat die het bios gedeeltelijk op defaults zet?

Ik heb nieuwste bios 0614
Hoor ik iets specifieks in te stellen in bios?

Als andere met dit bord 400+ doen, en ik nog niet eens 267, das is er iets raars aan de hand :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Kakulukia op 14-09-2006 12:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

@default werkt alles dus prima en je hebt enkel problemen met tweaking?
Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus B)

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Wat zijn je bios instellingen?
Heb je wel bijna alles gedisabled(bijv de instelling dat hij van usb kan starten moet Vooral uitstaan!!)

• Kakulukia
Ik heb als first boot device mn raid geselecteerd. Dus andere devices zoekt die niet. Maar daar ligt het probleem niet.
Want zo ver ik het zo zie blijven de instellinge zoals ik heb ingesteld, maar worden niet ''toegepast'', althans alleen de overclock instellingen (fsb). (maar ik kan mn geheugen wel op 333(667) laten draaien, wat dan wil zeggen dat die het wel opslaat :X :X

MAar is het normaal dat die bij het opnieuw opstarten volledig het stroom afhaalt en weer normaal aangaat (alsof je met powerknop afsluit en weer met powerknop aanzet)?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat uit en weer aangaan komt blijkbaar bij bijna iedereen voor die core 2 duo's overclocked, het heeft iets te maken met de chipset ofzo, kijk maar in het c2d overclock topic, en op xtremesystems....
Behoorlijk gaar als je het mij vraagt, maja...

specs

• Kakulukia
Probleem opgelost: blijkbaar wil die met een veel hogere fsb wel booten, >333. Raar.

Alleen ik houd voor nu alles op defaults, mijn geheugen wou nie verder. Ik zoek nu 2gb geheugen.

tips

-ik dacht aan

-OCZ 2K (2gig pc6400)
-Geil 2gig PC6400 HZ
-TEAM PC6400

ik hoef toch geen nieuwe topic te openen

Verwijderd

Ik zou van die OCZ afblijven, er worden te veel probs icm 975 en 965 moederborden gemeld.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:29:
Ik zou van die OCZ afblijven, er worden te veel probs icm 975 en 965 moederborden gemeld.
let ff op: er zijn 2 versies van dat OCZ geheugen, rev1 en rev2. De problemen waren met rev1, echter het nieuwste bios lost die problemen als het goed is op.

Met rev2 zijn er geen problemen voor zover ik weet.

ze zijn btw makkelijk te herkennen:
rev 1 is goedkoper en heeft als timings 4-5-4-15
rev 2 is duurder en heeft als timings 4-4-4-15

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

is dit geheugen niets?? Kun je lekker ver mee komen 8)

DDR II 7200 2GB voor minder dan 200 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Theo op 14-09-2006 19:28 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Ik heb Corsair Twinxxx 2x 1gb met cas latency 4....

Gekocht voor 260 euro! weet niet wat het nu kost maar ben echt suuuper tevreden.

Klok m op lucht zo naar 3,6 met mijn e6600!

Het mooie ervan is dat ie ten opzichte van dat ocz op 1,9 volt loopt, waar ocz op 2.1 volt loopt
Je hebt dus wat meer "speling" bij clocken!

succes met rondkijken ;)

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
1 tip
wil je gaan overclocken neem dan Team geheugen dat is toch echt de top
of je hebt nog 1 andere waar je hard mee kan gaan is geheugen met micron D9 chips er op!(dan weet je ook zeker dat je hard kan gaan ;) )
Pagina: 1