Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaring werken bij Avanade?

Pagina: 1
Acties:
  • 984 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag, zijn er Got'ters die bij Avanade werken?

Wat doe je daar precies en hoe bevalt je werk en het bedrijf?

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:20:

Avanade is ATS toch ? Of werken ze echt apart? ze zitten in ieder geval in het zelfde pand

[ Voor 8% gewijzigd door descon op 14-09-2006 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
descon schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:12:
[...]

Avanade is ATS toch ? Of werken ze echt apart? ze zitten in ieder geval in het zelfde pand
Zoals ik het begrepen heb is Avanade een joint venture van Microsoft en Accenture. Avanade wordt ook als apart bedrijf naar buiten gepresenteerd. Maar als ATS == Avanade, dan ook ATS medewerkers die voor/bij/op/langs/in Avanade werken

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
Ik onttag en herformuleer de titel even

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:20:

Philip, ik ben werkzaam als programmeur/consultant bij Avanade. Het werk wat we doen bij Avanade zijn voornamelijk Enterprise implementaties ondersteund door Microsoft technologie.

Binnen het bedrijf zijn er een aantal disciplines zoals Software Development en System Engineering. We doen dus zowel software development als infrastructuur oplossingen.

Het werken bij Avanade is zeer interessant, je hebt veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en je bent altijd bezig met de nieuwste technologien. Vaak zijn deze producten/technologien nog niet eens op de markt.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:43:
[...]

Zoals ik het begrepen heb is Avanade een joint venture van Microsoft en Accenture. Avanade wordt ook als apart bedrijf naar buiten gepresenteerd. Maar als ATS == Avanade, dan ook ATS medewerkers die voor/bij/op/langs/in Avanade werken
Avanade is idd een joing venture tussen Microsoft en Accenture. Avanade is echter niet hetzelfde als ATS. Avanade is een wereldwijd bedrijf met ongeveer 4800 medewerkers en is daarmee de grootste System Integrator die zich puur op Microsoft technologie richt.

Zie http://www.avanade.com voor meer informatie.

[ Voor 17% gewijzigd door hiostu op 15-09-2006 12:28 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik ben de tweede die dan bij avanade werkt. Enkele onduidelijkheden even uit de weg helpend; Avanade is geen ATS en ATS is geen Avanade.
ATS is de java, sap, erp gerichte kant vanuit Accenture.
Avanade is DE joint venture tussen accenture en Microsoft.
Wat we doen is eigenlijk alles wat met microsoft te maken heeft.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld CRM, Biztalk, Sharepoint, Web en Application Development in C# en asp.net, infrasturen aanleggen, consulting...
Eigenlijk alles waar microsoft pakketten en technologie om de hoek komt kijken, zijn wij bij betrokken.

Ik ben nu ruim 2 jaar geleden bij Avanade begonnen, en werk momenteel als senior programmer.
Ik was destijds net afgestudeerd en zocht direct een uitdaging.
Een baan waarbij ik elke dag met nieuwe, afwisselende zaken bezig ben.
Ik werd door Avanade benaderd en ze konden mij zeer interessante mogelijkheden mbt studie, certificering en natuurlijk werk aanbieden.
Zodoende heb ik destijds besloten om bij de Ava club te gaan werken.

Nu ruim 2 jaar later, besef ik me dat ik zo enorm veel geleerd heb in een kleine 2 jaar tijd, eigenlijk zo veel meer dan dat ik op de gehele hbo studie die ik gedaan heb!

De variatie in projecten, de MS techniek en mogelijkheden waarmee je in aanraking komt is gewoon fantastisch.
Diversiteit en Afwisseling in de projecten die je doet houdt het werk echt heel erg leuk.
De ene dag ben je bezig met middleware toepassingen, de week erna bouw je webservices, of richt je sharepoint in.
Een andere keer ben je weer bezig met het implementeren van een hele keten van microsoft gerichte oplossingen, waarmee je belangrijke bedrijfsprocessen versterkt en vervangt.
Custom applicaties en weboplossingen zijn ook zaken waar we dagelijks mee bezig zijn.
Dit doen we in bijvoorbeeld c#/vb.net/asp.net

De mensen en de teams waarin je werkt bestaat uit zowel jongere als oudere programmeurs en system engineers.
het zijn mensen waarmee je ten alle tijd goed door een deur kan en we zijn dan ook erg free minded.

Als je meer wilt weten, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 10:14 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik werk sinds 1 september bij Avanade, bij application management. Daar houden we ons bezig met maintenance van opgeleverde projecten. Ik zit niet bij een klant, maar op het kantoor in Almere.
Het werk is heel afwisselend omdat we veel projecten naast elkaar hebben, waarbij verschillende systemen worden gebruikt: MS SQL Server, Sharepoint en CMS. Alles bij elkaar heel leerzaam en leuk.

Toen ik op zoek was naar een baan na mijn opleiding kon ik op veel plaatsen aan de slag, maar ik heb voor Avanade gekozen om verschillende redenen.

Ten eerste en vooral vanwege de directe band met Microsoft. Het is erg leuk om vooraan te staan bij de introductie van nieuwe technologieën en producten. Mijn ervaring bij andere bedrijven is dat het heel frustrerend is als je met verouderde versies van software moet werken, terwijl in de nieuwe versie features zitten die je goed kunt toepassen, maar waar de policy van het bedrijf geen upgrade mogelijk maakt.

Ten tweede omdat het een (nog) klein bedrijf is, op dit moment werken er ongeveer 80 mensen. Ik vond dat een groot voordeel ten opzichte van de grote detacheerders, waar het al snel onpersoonlijk wordt. Hier staat bijna iedereen bij elkaar in de Windows Live Messenger contacts, voor de snelle communicatie.

Het is dan wel een relatief klein bedrijf, maar met de voordelen van een groot bedrijf (de directe band met Accenture en Microsoft), zoals grote bekende bedrijven onder de klanten.
En het feit dat Avanade in heel veel landen een vestiging heeft, zorgt weer voor de goede mogelijkheden om wereldwijd kennis te delen.

Wat ik zelf een leuke opmerking vond die ik ergens in de eerste week hoorde van een collega, was dat bij alle bedrijven de clichéverhalen worden verteld aan nieuwe medewerkers: dat er hard moet worden gewerkt maar dat er ook veel tegenover staat, dat medewerkers echt worden gewaardeerd als een belangrijke schakel. Wat allemaal goed klinkt maar in de praktijk niet altijd blijkt... maar dat het bij Avanade ook echt zo is!

Oja, we lopen hier echt niet allemaal blindelings achter Microsoft aan ;)
Een kritische blik en kennis van de alternatieven is ook handig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• descon
en kwa bedrijfscultuur ?

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
Hierbij de derde Avanade persoon..

Ik werk nu 1.5 jaar bij Avanade en op gelijk op je vraag te komen.. Avanade is heel open.. zoals eerder vermeld maken we gretig gebruik van MSN.. en als ik een vraag heb kan ik die gelijk stellen aan online engineers waar ook ter wereld.. Als er niemand op de MSN is (wat bijna nooit voorkomt) hebben we ook nog interne communities waar je met al je vragen (van IT tot HR etc etc) terecht kunt..

Denk je erover om te solliciteren..?

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Verwijderd

ik denk dat je qua bedrijfscultuur bedoelt of het amerikaans is of niet? Dat alles om prestaties draait?

Een eerlijk antwoord ga ik je geven.

Ja er wordt van je verwacht dat je kennis opdoet, en ook bijvoorbeeld oefent, leert en ontdekt hoe bepaalde systemen werken van MS werken, of hoe je bepaalde programmeer technieken onder de knie krijgt.
Echter krijg je hier de ruimte voor, in dat opzicht is het echt heel relexed.
Als jij aangeeft, ik heb kennis van dit en dit nodig, omdat je de stof nog niet beheerst, dan kan je een zelfstudie doen met bijvoorbeeld avanade materiaal wat daar speciaal voor is samengesteld.

Op die wijze kan je het op je gemak tot je nemen.

Verder qua werk is het ook erg relaxed.
Net zoals alle andere banen moet je soms een keertje overwerken, omdat er iets af moet komen (deadline principe).
Andere keren, heb je het dan weer lekker rustig.

Soms kan het een keertje voorkomen dat je in het diepe gegooid wordt om iets te doen of uit te zoeken.

En wellicht kom je er dan niet uit. Ik ken genoeg andere bedrijven die je aan de hand daarvan laten stikken. Been there done that!

Wat mij persoonlijk is gaan aanspreken dat je wel 80 andere mensen om je heen hebt, die ten alle tijde bereid zijn om samen met jou naar iets te kijken waar je niet uitkomt, zodat je hetgeen begrijpt en verder kan met je taken.
De mensen hier zijn in feite de zwembandjes die je meekrijgt als je voor het eerst gaat zwemmen.
Een team, Een taak.

Ow en we hebben onze eigen communities, waar avanade worldwide op post.
Jij hebt een vraag?
5000 andere mensen hebben een mogelijk antwoord.
Zo komen we er altijd samen uit.

Verwijderd

Topicstarter
En de arbeidsvoorwaarden/leaseregelingen?

Wat ik erg positief vindt is het kennisdelen wat hier boven genoemd wordt.

Verwijderd

Ik zou graag een vergelijking willen hebben van Avanade tov andere grote ict dienst verleners/integraters.

Avanade is zeker sterk op het microsoft gebied, want dat doen ze alleen, en 20% zijn ze van microsoft. Zoals ik op deze forum heb gelezen, is het kwa cultuur echt op mijn americaans. Ik heb geen probleem om hard te werken, maar als je in vergelijking tot andere ict diensverleners een paar honder minder ontvangt, maar het dubbele zweet, is het toch wat minder :/

dus hoe zit het daarmee, is het echt hard werken? Veel over uren? Week-ends ook?
En daar tegenover, hoe is de vergoeding dan? voor een starter?

Soms heb je ook, dat een bedrijf je iets goeds aanbied, maar naarmate je groeit, je loon ect echt blijft hangen.

Lease of geen lease? Mobiliteits vergoeding?

Ik denk wel dat als je echt de beste van de beste wilt hebben op microsoft geboed, je bij Avanade goed zit.

Graag wat reacties van Avanaders ( of hoe jullie je zelf noemen :*) )

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:41:
Ik zou graag een vergelijking willen hebben van Avanade tov andere grote ict dienst verleners/integraters.

Avanade is zeker sterk op het microsoft gebied, want dat doen ze alleen, en 20% zijn ze van microsoft. Zoals ik op deze forum heb gelezen, is het kwa cultuur echt op mijn americaans. Ik heb geen probleem om hard te werken, maar als je in vergelijking tot andere ict diensverleners een paar honder minder ontvangt, maar het dubbele zweet, is het toch wat minder :/

dus hoe zit het daarmee, is het echt hard werken? Veel over uren? Week-ends ook?
En daar tegenover, hoe is de vergoeding dan? voor een starter?
Ik heb geen ervaring met andere bedrijven, alleen van verhalen van vrienden. Wat ik kan zeggen is dat overal hard moet worden gewerkt en Avanade is geen uitzondering. Wel is het een kleiner en vooral jong bedrijf en dat zorgt ook voor meer ruimte en vrijheid in de groei. Er zijn geen gebaande wegen en er is geen standaardontwikkelingsplan.

Het startsalaris is prima.

De Amerikaanse cultuur wordt verder sterk beïnvloed door het feit dat Avanade NL in Nederland is gevestigd (in Almere zelfs, hoe Nederlands wil je het hebben :+ ), met Nederlandse medewerkers en doorgaans Nederlandse klanten. Er is wereldwijd natuurlijk een gemeenschappelijke basis, in dit geval vooral de technologie, verder heeft elke vestiging z'n eigen cultuur.
Soms heb je ook, dat een bedrijf je iets goeds aanbied, maar naarmate je groeit, je loon ect echt blijft hangen.
Als je zelf groeit, waar je uiteraard wel wat voor moet doen, dan wordt dat zeker beloond. Zo wordt wel van je verwacht dat je als developer binnen 2 jaar MCSD (of in het nieuwe programma: MCPD) gecertificeerd bent. Dat kan niet allemaal onder werktijd, je moet er ook wat avonduren in steken, maar het is de investering waard. Er zijn ook genoeg bedrijven waar je de kans al helemaal niet krijgt.
Lease of geen lease? Mobiliteits vergoeding?
Je krijgt als starter op je eerste werkdag een VW Polo en een tankpas. Hiervoor geldt geen eigen bijdrage en 15.000 privékilometers zijn inbegrepen.
Ik denk wel dat als je echt de beste van de beste wilt hebben op microsoft geboed, je bij Avanade goed zit.
Dat klopt helemaal :)
Graag wat reacties van Avanaders ( of hoe jullie je zelf noemen :*) )
Avanadi ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

haha, bedankt Canaria.

dat maakt de zaak een beetje duidelijker voor mij

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:09:
Ik ben nu ruim 2 jaar geleden bij Avanade begonnen, en werk momenteel als senior programmer.
Ik was destijds net afgestudeerd
als je twee jaar geleden net begonnen bent met werken en nu al senior bent, maak je wel heel snel promotie binnen dit bedrijf ;).

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• descon
Il Ljama schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:41:
[...]

als je twee jaar geleden net begonnen bent met werken en nu al senior bent, maak je wel heel snel promotie binnen dit bedrijf ;).
Tis maar net wat voor naam het beestje heeft ;)

Anders was ik nu ook al manager ;)

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Het is zelfs al reeël mogelijk om na 1 jaar al te promoveren tot senior programmer, althans zo is dat bij ATS... :)

Verwijderd

kan iemand van avanade de volgende vragen beantwoorden?

1: kan je beschrijven hoe een normale werkdag eruit ziet voor een solution developer?
2: wat voor soorten projecten kan je aan gaan werken? is het alleen puur software ontwikkelen of
krijg je ook te maken met andere zaken als share point etc.
3: wordt je weleens gedetacheerd in het buitenland. of ergens in nederland waar je meer dan 2 uur
moet reizen?
4. je hebt 15 cursus dagen. zit hier een budget aan verbonden? dus bijvoorbeeld een cursus kost
3000 euro en duurt 5 dagen. Mag je daarna dan nog cursussen volgen?
5 hoeveel procent is het puur programeren als je een solution developer bent?

• descon
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:27:
kan iemand van avanade de volgende vragen beantwoorden?

1: kan je beschrijven hoe een normale werkdag eruit ziet voor een solution developer?
2: wat voor soorten projecten kan je aan gaan werken? is het alleen puur software ontwikkelen of
krijg je ook te maken met andere zaken als share point etc.
3: wordt je weleens gedetacheerd in het buitenland. of ergens in nederland waar je meer dan 2 uur
moet reizen?
4. je hebt 15 cursus dagen. zit hier een budget aan verbonden? dus bijvoorbeeld een cursus kost
3000 euro en duurt 5 dagen. Mag je daarna dan nog cursussen volgen?
5 hoeveel procent is het puur programeren als je een solution developer bent?
Ff vanuit een ATS oogpunt ( zal waarschijnlijk niet veel verschillen met Avanade)

2) Afhankelijk van je rol

3) Goed mogelijk (afhankelijk waarvan je woont), als je trouwens elke dag om 5 uur thuis wil zijn zou ik een andere bedrijfstak zoeken als ik jouw was.

4) Afhankelijk van de vraag, ik ben wel eens 4 * over mijn trainingsbudget gegaan.

5) Afhankelijk van je rol.

[ Voor 4% gewijzigd door descon op 19-04-2007 10:26 ]

Verwijderd

descon schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:25:
[...]

Ff vanuit een ATS oogpunt ( zal waarschijnlijk niet veel verschillen met Avanade)

2) Afhankelijk van je rol

3) Goed mogelijk (afhankelijk waarvan je woont), als je trouwens elke dag om 5 uur thuis wil zijn zou ik een andere bedrijfstak zoeken als ik jouw was.

4) Afhankelijk van de vraag, ik ben wel eens 4 * over mijn trainingsbudget gegaan.

5) Afhankelijk van je rol.
ik had ergens gelezen dat jullie vaak met avanade collega's samen werken. klopt dit? zo ja wat doen de ATS'ers en Avanaders in zon project? ATS --> programeren Avanaders--> integereren met oa microsoft producten?

en mijn engels (spreken) is niet zo denderd heeft dat nog bepaalde consequenties? of kan je dat nog bespreken met je hr manager kwa inzet voor bepaalde opdrachten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 15:41 ]

Pagina: 1