Toon posts:

[alg] Opmaak text in (i18n) resource bundles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik al een tijdje mee zit is het probleem dat je in i18n'ed (web) applicatie dikwijls zinnen tegen komt die je als 1 key wilt hebben in je resource bundle.

Bv:

code:
1
data_anyl.warnings.not_saved = Als u nu verder gaat worden de veranderingen niet opgeslagen.

In dit geval wil ik dat het woordje "niet" onderlined wordt. Een snelle hack is dan het volgende:

code:
1
data_anyl.warnings.not_saved = Als u nu verder gaat worden de veranderingen <u>niet</u> opgeslagen.

Probleem is natuurlijk dat ik nu mijn resource bundles 'vervuil' met markup, in dit geval HTML. Zelf lijkt me dit niet echt de bedoeling, zeker niet omdat de view technology waarin je de teksten gebruikt niet altijd HTML hoeft te zijn. Als ik bijvoorbeeld teksten zou weergeven met JSTL's <c:out> of JSF's <h:outputText> zou ik dan standaard xmlEscape op false moeten zetten.

Een mogelijkheid zou zijn om de markup als params mee te geven:

code:
1
data_anyl.warnings.not_saved = Als u nu verder gaat worden de veranderingen {0}niet{1} opgeslagen.

Als je echter meerdere params hebt, wordt het al snel onduidelijk wat placeholder voor markup is, en wat ontbrekende woorden zijn. Ik vraag me dus af hoe andere mensen hier met dit probleem om gaan.