Toon posts:

hoe kun je je systeemeisen zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet goed in welk forumgedeelte ik dit moet vragen,dus vraag ik het hier maar even. misschien staat het wel ergens, maar weet niet goed hoe ik moet zoeken.

ik weet dat je via je configuratiesysteem al je systeemeisen kunt opzoeken, maar hier staat lang niet alles vermeld.

nou weet ik ook dat je via start --> run een code kan intoetsen en dan krijg je in een oogopslag alle specificaties te zien. maar ik weet bij god niet meer welk woord ik dan moet intoetsen....
weet iemand het hier misschien??

BVD

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 20:06
dxdiag ?

zou t anders ook 123 niet weten :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:22:
dxdiag ?

zou t anders ook 123 niet weten :p
Klopt helemaal. Als je dat doet kun je de uitkomst opslaan als een textbestandje.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:50
Ik denk dat je systeemspecificaties bedoelt en niet systeemeisen ;) Maar je kan beter een programma ala Everest of Sisoft Sandra gebruiken, die laten wat overzichtelijker zien wat je allemaal aan hardware in je computer hebt zitten.

The devil is in the details.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SysteemEISEN is de minimale configuratie waar je PC aan moet voldoen om een bepaald programma te kunnen draaien. Jij bedoelt denk ik systeemeigenschappen.

Is MSINFO32 het woord dat je zoekt?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja systeemeigenschappen bedoelde ik, haha!! ik zal eens wat proberen, dat dxdiag komt me wel wat vaag bekend voor!

Verwijderd

Topicstarter
ja fantastisch gasten, zowel msinfo32 als dxdiag doen het. bedankt!!!!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 20:06
P_de_B schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:24:
Is MSINFO32 het woord dat je zoekt?
die had ie ook wel kunnen vinden met start > programma > Bureau-accessoires > systeemwerkset > systeem info

maar die msinfo32 kende ik nog niet :) ook weer wat geleerd

btw lijkt me duidelijk ie systeem specs bedoeld en niet eisen dus om daar nou met zijn alle op te gaan hameren :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook die everest gedownload, prachtprogrammatje! wist helemaal niet dat suks bestond!!! evengoed bedankt voor alle snelle reacties!!! ik schrik ervan, deze desktop heb maar 256 intern geheugen, en 128 mb videokaart... echt een oud beesie, maar ja hij staat er dan ook al weer ruim 5 jaar!!!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:40:
ik heb ook die everest gedownload, prachtprogrammatje! wist helemaal niet dat suks bestond!!! evengoed bedankt voor alle snelle reacties!!! ik schrik ervan, deze desktop heb maar 256 intern geheugen, en 128 mb videokaart... echt een oud beesie, maar ja hij staat er dan ook al weer ruim 5 jaar!!!
Meer ram erin en overklokken dan maar he :9

Goedkoop bellen via VoIP

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

De beste manier om systeemspecificaties te bekijken is een blik werpen op de hardware die in de PC zit. Programma's zijn softwarematig en kunnen het bij het verkeerde eind hebben. Om nog maar te zwijgen over de overload aan nutteloze informatie :z
Dat laatste is meteen de reden waarom ik bij 'specificaties vermelden' in een probleemtopic liever geen Everest uitdraai zie ;).

Anyways, dit is wel héél erg basic. Dicht.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.