Toon posts:

[outlook2003] kan niet rechtsklikken op emails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een formatering, loop ik tegen hetvolgende probleem aan: Als ik wil rechtsklikken op een email in mijn leesvenster, dan kan ik dat niet. Er komt geen foutmelding, noch een foutief geluid. Al wat ik zie is dat mijn muiscursor even beweegt als zijnde dat hij iets aan het zoeken is, en een seconde later is er niks gebeurd. Mijn muiscursor blijft dus op dezelfde plaats hangen, zonder een nieuw 'menuutje' te openen waar ik voorbeeld kan kiezen: markeren als (on)gelezen, voeg toe aan veilige zenders enz.

Ik gebruik Outlook 2003 NL en Windows XP Prof NL, met een eigen Exchangeserver 2003 (mijn laptop hangt in een domein). Ik heb mijn laptop sinds vorige week en zoals steeds gooi ik er een formattering over om zeker te zijn dat alle 'fabrikanten programmas' weg zijn. De installatie is dus behoorlijk vers.

Naast Outlook draait Bitdefender 9.5 Prof. plus met de anti-spam functie uit, als dat van enig belang kan zijn (spam wordt tegengehouden op de eigen mailserver).

Wat heb ik al geprobeerd:
Na wat googlen kreeg ik het idee om mijn menubalken te 'refreshen': Menu Beeld - werkbalken - aanpassen, tabblad Opties en klikken op : gebruikersgegevens van menus en werkbalken opnieuw instellen. Nadat ik dit gedaan heb, outlook afsluiten = geen resultaat. Daarna heb ik nogmaals hetzelfde gedaan, maar met een reboot = geen resultaat.

Een volgende optie was om mijn profiel te wissen en opnieuw aan te maken, done that = geen resultaat.

Nog iemand stelde voor om office eraf te gooien en van scratch te beginnen. Geen probleem, heb ik gedaan (met een profiel wissen erbij) = geen resultaat. Dit heb ik nogmaals herhaald met een andere doellocatie van installeren : weer kan ik nog steeds niet rechtsklikken op mijn emails.

Mijn probleem is en blijft dus dat ik niet kan rechtsklikken op boodschappen in mijn leesvenster. Als ik een email wil makeren als ongelezen, dan kan dat wel via het menu Bewerken - markeren als ongelezen.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft hoe dit op te lossen valt zonder een formattering. Google kan veel, mijn vriend kan veel, maar noch hij, noch google en noch ik weten niet meer waar te kijken nu.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Blijkbaar is dit een probleem dat vaker voorkomt en lijkt toch te duiden op een corrupt profiel.

hier een linkje

probeer de save mode optie eens uit?

ff voor de duidelijkheid, ik ben haar vriend en kan nu thuis niet checken aangezien het werktijd is

haar laptop hangt aan een windows2k3 domain met een exchange2003 server. Wanneer ik op mijn pc een mailprofile aanmaak voor haar mailbox werkt alles naar behoren, ik kan rechtsklikken waar ik wil en het gaat goed.

Ik vermoed dat met het exporteren van haar profiel (gedaan met de office wizzard) er een fout in is gekropen.
Probleem is, wanneer je office deinstalleerd, hij de settings onthoud. Wanneer je dan office weer opnieuw erop zet dan wordt je weer geconfronteerd met dezelfde problemen, zelfs wanneer je een nieuw kaal profiel aanmaakt.

Weet iemand een tip hoe echt volledig maar dan ook alles te verwijderen van office?

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft de Safe mode van Outlook ook niks opgeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
kleine bump, heeft iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen voor ik een format doe?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Probeer office eens te repareren via de setup.
Heb je dit probleem ook in de andere office programma's ?
Doet de rechtermuisknop het wel in de verkenner ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Een reparatie van Outlook, noch Office compleet helpt. Ik blijf het probleem hebben dat ik niet kan rechtsklikken op de emails. Dit gaat over de leesvensters van de inbox, maar ook outbox en alle andere mappen die ik eventueel zelf aanmaak of ooit aangemaakt heb.

Andere office programma's lijken niet geïnfecteerd te zijn, maar aan de andere kant, ook Outlook is niet compleet geïnfecteerd: ik kan namelijk wel aan de linkerzijde waar de boomstructuur staat van inbox, outbox, verzonden items etc. rechtsklikken. Het is enkel het leesvenster waar het probleem zich voordoet.

Windows lijkt ook niet aangetast, rechtsklik op start om in de verkenner te komen werkt, rechtsklik op bureaublad om in eigenschappen te raken lukt, rechtsklik op een bestand om eigenschappen te zien lukt ook.
Elke rechtsklik werkt, ook andere programma's, enkel Outlook in combinatie met het leesvenster laat het afweten.

Dank u aan diegenen die meedenken.

edit: typfoutje
Pagina: 1