[Vista RC1] Harde schijf doet raar (aan-uit-aan)

Pagina: 1
Acties:

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Beste tweakers,

ik heb eens rondgezocht op internet en tweakers naar een verklaring voor het volgende verschijnsel:

sinds het installeren van vista RC1 hoor ik dat mijn schijven na een bepaalde tijd ?uitvallen?.
ook als ik gewoon bezig ben op de computer. ga ik dan naar de verkenner dan gaan ze weer aan.
zet vista de schijven die ik niet gebruik dan stil of zo? en als ik ze nodig heb dat hij ze weer aan zet?

vind het wel grappig, want dit heb ik nog nooit gehoord.

kan iemand mij hier wat meer over vertellen??
bvd!!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Dat jij het niet kent zegt natuurlijk helemaal NIKS :O.
Misschien wat beter zoeken in je control panel, Power Management ofzo...

Laat maar.. .

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kijk eens of alle kabels goed zijn aangesloten. Vervang ze eventueel. Bij mij waren de SATA kabels niet helemaal lekker. Vervangen en alles werkt nu prima.

• abcor2003
Ik vraag het dus omdat er dus NIKS van weet, en de volgende keer houdt je die opmerking maar voor je...

offtopic:
Kabels zitten goed aangesloten, want in XP heb ik het "verschijnsel" niet.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bugje van vista meende ik, kijk maar eens in het grote vista ervaringen topic

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom is een powersave optie van een harddisk een bug?

Feitelijk zit in XP een 'issue' dat er voor zorgt dat disken bijna nooit gaan slapen (heeft geloof ik iets te maken met de uptime counter van XP ofzo), schijnbaar heeft Vista dat gefixed en dus gaan harddisks netjes slapen als dat zo ingesteld staat.

• abcor2003
nou ik kan me eigenlijk niet indenken dat het gezond is voor ee harde schijf

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38

YellowCube

Wait...what?

waarom niet? Veel HD gebaseerde MP3 spelers doen precies hetzelfde.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 09:48
Toevallig heb ik vanacht mijn Vista weer verwijderd, aangezien er steeds een andere schijf uit mijn Raid 5 array uitviel. De drivers van mijn intel raid chip deden het ogenschijnelijk prima onder vista, maar ik vermoedt dat het uitvallen van m'n schijven er toch mee te maken heeft....

Nu onder xp heb ik het nog niet opnieuw zien gebeuren.

Erg jammer eigenlijk, want dit is absoluut het enige wat ik ben tegengekomen in vista dat me eingelijk niet bevalt. Ik vindt Vista tot nu toe echt een toppertje :) !

Verwijderd

Dit werkte ook al zo in Windows 2000. Als het je niet bevalt, gewoon uitzetten onder Power Settings in je Control Panel. Daar kun je de sleep timer instellen voor je HD's.
Pagina: 1