Weer eens een basic vraag voor de afwisseling
, of althans, zou basic moeten zijn.
Ik heb een paragraaf (div) van 80% schermbreedte met daarin tekst enzo en ook een svg object.
Nu wil ik dat dat object net zo breed wordt als de paragraaf, iets wat met plaatjes erg simpel gaat:
nu de svg, hetzelfde geeft een probleem, er veranderd namelijk niks, de svg blijft het formaat houden dat intern is gespecificeerd. Met een expliciete height aangegeven werkt het wel. Het object neemt het formaat aan wat je specificeerd en de svg erin schaalt proportioneel zo groot mogelijk mee. Dus met
Allebei op 100% zetten geeft ook niet het gewenste resultaat.
Any clues?
Ik heb een paragraaf (div) van 80% schermbreedte met daarin tekst enzo en ook een svg object.
Nu wil ik dat dat object net zo breed wordt als de paragraaf, iets wat met plaatjes erg simpel gaat:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| img { width: 100%; } |
nu de svg, hetzelfde geeft een probleem, er veranderd namelijk niks, de svg blijft het formaat houden dat intern is gespecificeerd. Met een expliciete height aangegeven werkt het wel. Het object neemt het formaat aan wat je specificeerd en de svg erin schaalt proportioneel zo groot mogelijk mee. Dus met
Cascading Stylesheet:
heb ik altijd 600px hoogte gereserveerd, zelfs al wordt m'n breedte kleiner zodat de svg niet meer heel die hoogte vult (logisch als je expliciet px opgeeft).1
2
3
4
| object[type="image/svg+xml"] { width: 100%; height: 600px; } |
Allebei op 100% zetten geeft ook niet het gewenste resultaat.
Any clues?