Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een mp4 speler bij de Mediamarkt gekocht voor 59 eurotjes.:)
Ik kreeg een krantje door de brievenbus gefrommeld met daarin een Difrnce MP1100 mp3 speler.
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/difrncemp1100.jpg
Het formaat is 90.4x40.7x8.7mm, ongeveer net zo groot dus als een iPod Nano.

Specs:
*USB 2.0 version with capacity: 128MB/ 256MB/ 512MB/ 1GB/ 2GB
*1.5" screen; 65,000 full-color OLED display
*Electronic album and picture browse
*Multi formats support: MP1, MP2, MP3, WMA, WMV, ASF, WAV etc.
*ID-3 tag support with repeat, follow-read and contrast function
*Built-in FM radio
*Super-long and VOX voice digital recording from mic or radio
*7EQ: Normal/ Rock/ Pop/ Classic/ Soft/ Jazz/ DBB
*13 languages support: English/ French/ German/ Italian/ Spanish/ Portuguese/ Swedish/
Czech/ Dutch/ Danish/ Polish/ Japanese/ Chinese
*Lithium rechargeable battery playing up to 8-10 hours
*Additional functions: Password setting/ 9 folder support
*Electronic file storable and readable
*Unit size: 90.4*40.7*8.7mm, weight: 45g

De eerste kennismaking valt tegen, op het minicdtje staat "Windows 98" terwijl in de gebruiksaanwijzing staat dat daarop de software staat die nodig is om .AMV bestanden te maken, tevens is de schijf nodig om te formatteren en firmware te installeren. Het cd-tje tegen beter weten toch maar geprobeerd maar helaas geen succes.
Op zoek naar de website van de fabrikant, helemaal nakka. Verder zoeken dan maar naar vergelijkbare apparaten met een ander "merknaam". Een paar uur later was 't raak, ik vond de fabrikant, ze heet Shenzhen YAGU Electronic Technology Co., Ltd.
Op de website vond ik ook originele (nieuwere) software die wel werkte.
Hierna wat filmpjes omgezet, geen wereldschokkende kwaliteit maar het ziet er aardig uit.
Helaas geeft 't apparaat geen albumart weer maar daarnaast krijg je er wel een 230 Volt USB oplader bij maar weer geen hoesje :?
Verders kan ik er nog weinig over zeggen behalve dat de bediening even wennen is, er is zitten 5 knoppen op de voorkant en daar moet je 't mee doen, ik had liever gezien dat er een draaiknop op zat zodat je niet als een bezetene hoeft te blijven klikken als je naar muziek zoekt.
O, en er zit Suduku op. _/-\o_
Zijn er nog andere mensen die dit apparaat gekocht hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 05:23 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56

Polycom

Poes van goud

imho is het niet slim op een mp3speler op impuls te kopen, en zeker niet van een onbekend merk. Misschien had je eerst wat reviewtjes kunnen lezen en op de site van de fabrikant kunnen kijken. Dan had je zeer waarschijnlijk dit probleem niet gehad.

offtopic:
je kan het ding altijd nog terug brengen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geld is het zeker een goed ding.
Reviews zijn er niet te vinden, dit soort bedrijven steekt veel minder geld in reclame-reviews dan bijvoorbeeld Apple, als je op de gebruikerservaringen van de Apple Nano moet afgaan kun je die beter ook niet kopen. :D
Terug breng ik 'm zeker niet, hij is zeker niet slecht, anders dan de boonvormige mp3 speler van Sony, die ging na één dag terug in de doos.

Verwijderd

Heb 'm wel voorbij zien komen op http://www.mympxplayer.org/, staat zeker ergens in het fotoalbum daar. Tot voor kort heb ik hem bij uxcell te koop gezien. Tis waarschijnlijk gewoon dezelfde hardware als de Paris e.d., het frontje wisselt alleen per model, soms de knoppen ff anders geplaatst. Ben benieuwd of je accu ook inderdaad een uur of 10 levert, dat is wel eens een zwak punt aan de chipods.

Edit: voorbeeld http://www.mympxplayer.org/album_showpage.php?pic_id=32

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:23 ]

Verwijderd

Oe, en hoe heb jij dit ding werkende gekregen? Bij mij ziet windows xp wel dat er een usb apparaat voor massaopslag aan hangt, maar hoe krijg ik daar nu bestanden op?

Verwijderd

Topicstarter
Naar de Map Music (eventueel maken) de bestanden slepen.

Verwijderd

Map? Waar zit die map dan?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In explorer? Is het trouwens een MTP device?

Verwijderd

Topicstarter
Als het nog niet gedaan is moet je eerst de schijf formatteren (kan met de software), staat in de gebruiksaanwijzing.

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 08:46
ik zou deze mp3-speler waarschijnlijk ook willen kopen, als dit de enige probleempjes zijn ermee ga ik hem binnenkort bestellen, er is overigens maar een halve pagina bij google als je op het product of de merknaam zoekt.

BUH

• RoD
  • Niet online

RoD

Sja, de speler is ook niet erg bekend.
Ik heb em zelf bij de MM zien liggen en vond het een onding. Goedkope rommel. Maargoed, je betaald ook niet veel :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 06-11-2006 23:34 ]

Verwijderd

Ik raad het echt niet aan, ik heb dit flutding vandaag gekocht.
Hij ziet er prima uit enso, maar het blijkt dat de ingang van de oordopjes kleiner is dan normaal.
Zelfs de oordoppen die je erbij krijgt passen er niet in!

Ik heb geen zin om speciale oordoppen voor dit ding te kopen steeds, vooral aangezien ze het bij mij niet langer dan een paar maand volhouden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Woow, dat is slecht :/

Er zijn wel adapters te koop die een 2,5" aansluiting (wat ik denk dat het is) omvormen naar een 3,5" aansluiting zodat je gewone oordopjes kunt gebruiken. Maargoed, zit je wel met die adapter.

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 08:46
ik ga denk ik ook gewoon voor de sandisk sansa c240, wel wat degelijker en die kan je ook uitbreiden.

BUH

Verwijderd

(deleted)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 13:20 ]

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:51
ik heb zelf laats de ux-palladium gekocht die is wel ietsje beter, voor 70 euro inclusief bezorgingskosten, het heeft 2 inch ipv. 1,5 inch . 2 gig ipv. 1 gig. speelt avi af ipv. amv etc. en heeft een 3,5 mm ingang ipv. 2,5 mm.

en voor 59 euro kan je mooiere wanna-b nano'tjes kopen met 2 gig en 1.8 inch scherm...

[ Voor 6% gewijzigd door xminator op 23-12-2006 16:35 ]

Verwijderd

Heb laatst eveneens difrnce mp 1100 gekocht bij mediamarkt kosste 69,00 euro. leuk apparaat alleen bij de radio geeft hij geen nederlandse menuinstellling maar een spaanse ofzo. als ik bij setup taalinstelling wijzig in engels dan krijg ik bij de radio wel een engelse menuinstelling. Ligt dit aan mij of hebben meerdere mensen hier last van want ik wil gewoon een nederlandse gebruiksaanwijzing en nederlandse menuinstellingen.
Is dit op een of andere manier op te lossen zodat ik gewoon een nederlands menu krijg anders moet ik hem helaas terugbrengen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:42:
Heb laatst eveneens difrnce mp 1100 gekocht bij mediamarkt kosste 69,00 euro. leuk apparaat alleen bij de radio geeft hij geen nederlandse menuinstellling maar een spaanse ofzo. als ik bij setup taalinstelling wijzig in engels dan krijg ik bij de radio wel een engelse menuinstelling. Ligt dit aan mij of hebben meerdere mensen hier last van want ik wil gewoon een nederlandse gebruiksaanwijzing en nederlandse menuinstellingen.
Is dit op een of andere manier op te lossen zodat ik gewoon een nederlands menu krijg anders moet ik hem helaas terugbrengen.
Lijkt mij een foutje in de firmware. Ze hebben waarschijnlijk de verkeerde settings aan de nederlandse taal gekoppeld.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Hee deze heb ik ook :D was eerst van mn vriendin maar die heeft nu een Creative MuVo ding gekocht :P Hij werkt inderdaad best relaxed alleen crasht Sudoku als je op de verkeerde toets duwt daar. Ook als een mapje leeg is geeft hij een 'Nugireos Archivos!' foutmelding :P Dus de firmware is inderdaad wat brak. Verder ziet het er wel netjes uit en heeft het schermpje moderne kleurtjes en geeft heerlijk veel informatie tijdens het spelen :)

Leuk is dat je bij VBR-files de bitrate onder het spelen ziet veranderen :)

Maargoed, dankzij TS heb ik nu dus ook de juiste software want mn vriendin was (natuurlijk) het cdtje kwijt :P
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:42:
Dat heb ik dan weer niet, mijn radio is wel in het "Nederlands" a la babelfish translator :P

[ Voor 37% gewijzigd door Noxious op 30-12-2006 22:07 ]

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Ik heb deze gratis gekregen bij de FBTO. Leuk dingetje, alleen zit ik met een probleempje. Ik heb via mn Apple MBP enkele mapjes met mp3's op het ding gezet. Als ik hem aanzet en 'music' kies start ie altijd op in hetzelfde mapje. Ik heb ontdekt dat de menuknop anders reageert als de mp3 niet speelt. Je krijgt dan de optie 'Local folder'. Ik zie dan een lijst van alle nummers en bovenin een ' / '. Meestal ga je met die optie een map naar boven dus ik zou dan de 4 mappen moeten kunnen zien. Niet dus, hij lijkt dan te rebooten. Weet iemand hoe je snel een andere map kan selecteren?

Verwijderd

Zo zou je toch in de root moeten kunnen. Misschien eens formatteren en opnieuw beginnen, deze spelers zijn gevoelig voor gaten tussen de data, soms doet een vbr file of een folder met teveel nummers (99 is max per folder) de speler rebooten. Weet niet welke chip er in zit (action?=ACT) maar je kan ook eens ogg files proberen, deze willen bij mij in tegenstelling tot mp3's wel goed fast forwarden.

Verwijderd

hallo, wie kan mij helpen. Ik heb de mp3 mp1100 van difrece gekocht, maar ik krijg alleen loading op het schrm te zien, er is dus iets fout gegan. Wie kan me helpen dit te herstellen, wat moet ik doen. De MP3speler is neit zichtbaar als harddisk by mycomputer
mail me op reymerink@wanadoo.nl ovv mp3hulp
Bedankt Jan

Verwijderd

Pinobot wil je aub reageren op mijn vraag want jij hebt de oplossing voor mijn probleem zoals je het beschrijft. Ik kan die software wel downloaden, maar het ondersteunt niets dus hoe zit dat, je zou me een groot plezier doen om te reageren en een stappenplan mailen!!! Grote vriend help me!!
jan

Verwijderd

MAP weergeven gelukt!

Heren/Dames ik heb het ook maar van internet gehaald maar het werkt:

Ga naar apparaatbeheer-->mtp speler--> Rechter muisknop op MTP Player -> stuurprogramma bijwerken -> Zelf Kiezen -> Selecteer "zelf kiezen" -> Selecteer USB-Apparaat voor Massa opslag. e dan de driver installeren.

Evoilla het werkte voor mij :D

Verwijderd

heeft iemand al eens de firmware van dat ding geupdate ? hoe gaat dat en waar vind ik die firmware?

Verwijderd

Heb Nederlandse gebruiksaanwijzing !. Kreeg hem als kerstgeschenk. Ga hem nu proberen ;-)

Verwijderd

Ik heb hem ook, en hij werkt prima, maar één ding doet hij niet.
Als ik er een .LRC file op zet met dezelfde naam als de muziek, kan ik de lyric niet bekijken.
Hebben meer mensen dit probleem?
Pagina: 1