Toon posts:

kortsluiting Dell pc

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag probeerde ik mijn nieuwe lcd tv (met een monitor aansluiting) op mijn Dell-pc aan te sluiten terwijl de pc nog aanstond, deze maakte toen kortsluiting. De pc doet het nu niet meer, hij heeft wel stroom( lampjes branden) maar start niet op. Het lijkt erop dat de videokaart kortsluiting heeft gemaakt. De videokaart is echter on-board, en kan er dus niet uit (toch?)

Via de site van Dell vind ik ook geen oplossing.

Wie heeft voor mij een oplossing?

Gr. Peter

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ten eerste: probeer geen apparaten aan te sluiten die niet hot pluggable zijn terwijl je PC aanstaat...

Wat je kan proberen is de stekker uit je computer te trekken en een aantal keer op de powerknop te duwen (diegene die je gebruikt om je PC aan te zetten).

Verwijderd

Topicstarter
ja, is achteraf natuurlijk het stomste wat ik kon doen. Ik heb alle stekkers eruit gehaald, paar keer op de powerknop gedrukt, ook lang vast gehouden, geen succes. De computer gaat wel aan, maar start verder niet op. Monitor reageert ook niet op de pc, blijft gewoon in slaapstand helaas!

zijn er nog meer oplossingen?

groet, Peter

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zit er nog een AGP of PCI-e slot op het moederbord desnoods een PCI slot waar je nog een simpel VGA kaartje in kunt steken? Probeer dat dan eens, mocht je geen kaart hebben informeren eens in je vrienden kring. Overigens zou ik niet testen met een dure VGA kaart, aangezien je system verder defect geraakt akn zijn dan alleen de onboard GPU, want dat is wat ik denk dat er aan de hand is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan altijd eens proberen je BIOS te resetten hoewel ik vrees dat het niet veel gaat helpen. Hiervoor moet je een jumpertje op je moederbord verzetten. Deze zal clear_CMOS oid noemen en je moet het jumpertje één pinnetje verplaatsen en het na een goede 30 seconden terugzetten. Je kan ook het batterijtje er even uithalen en een paar keer op de powerknop duwen (zonder de stekker erin) en dan het batterijtje terugplaatsen.

Verder zou ik eens proberen een PCI videokaart te vinden om te zien of de PC zo wel opstart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je een simpele fix wilt, bel de Dell helpdesk. Wil je op GoT dat we helpen, begin eens met de troubleshooter volledig door te nemen. Met name de delen over voeding en moederbord zijn relevant :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.