_Dune_ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:10:
De Maxtor Diamondmax 10 schijven hebben een maximale bedrijfstemperatuur van 50 graden, dat staat gewoon bij de specificaties op de Maxtor site. Zelf heb ik acht Diamondmax 10 200GB S-ATA II (S-ATA150, 1.5GB/s) 8MB cache 7200rpm schijven. Deze zitten in twee 4-in-3 cases van mijn CM stacker. Op één na worden ze zo rond de 30~35 graden, er zijn er twee die vaak iets warmer worden waarvan er één meestal rond de 40 garden zit. Ze worden gekoeld door de standaard lowrpm 12cm fan's van de CM Stacker. Ik lees de temperatuur overigens uit via de management tool van mijn RAIDcore BC4852 RAID5 controller waar ze alle 8 op aangesloten zijn. Daarnaast gebruik ik Speedfan of MBM5.
Overigens is de Diamondmax 10 te vergelijken met de Maxline III.
Duid dat erop dat mijn schijven niet in orde zijn?
ben wel benieuwd heb namenlijk een soortgelijke setup en momenteel varieeren mijn temperaturen van 55 graden tot maarliefst 61 graden
Heb bij mijn stacker de frontfans op intake staan en een 12cm outtake achter en 4 maal 8 cm outtake (1 boven 1 rechts en 2 aan de achterzijde)
Alles is van het merk scythe omdat deze een grotere luchtverplaatsing hebben dan de standaard fans van de coolermaster.
En echt ik belast mijn schijven totaal niet zwaar het enigste wat ik met mijn pc doe dat is gamen en de overgebleven schijven gebruik ik van alternatieve besturingssystemen met een bootmanager.
Ben geen downloadfreak en mijn pc staat hier niet 24/7 aan.
verdere specs kan je in mijn sig lezen heb nergens op bezuinigd en op de frontpage members kan je exact lezen wat ik erin en erop gebouwd heb.