*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
De belettering is overigens wit hoor
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 13-09-2006 21:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er rijden ook zat us-copcars rond hier...
In elk geval zeiden ze dat het verboden was om die bestickering te gebruiken, omdat het verboden is de huisstijl van de Politie te kopiëren zonder toestemming. Klonk meer als een soort copyright ofzo, dus misschien zou het niet eens zo'n hele zware boete zijn. Maar kan me bijna niet voorstellen dat er geen wet voor is. aan de andere kant zie je ook vaak genoeg oude ambulances rijden met volledige bestickering nog erop.
hoe het in Duitsland zit weet ik ook niet, dus ik kan je niet helpen, vond het alleen vreemd dat ze op TV niks zeiden dat het verboden is om Politie op je auto te schrijven.
Ik typ traag blijkbaar
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
en het zou idd een optie zijn om ipv POLIZEI mijn nick TUSK te gebruiken o.i.d.
ik weet dat je geen Nederlandse politieauto mag namaken, maar hoe zit het met een buitenlandse ?
of iets als dit
[ Voor 12% gewijzigd door Tusk op 13-09-2006 21:59 ]
Die is wel icm met de Duitse Politie gemaakt dus die is gewoon legaal, die hebben toestemming om de huisstijl te gebruikenRoamor schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:57:
[afbeelding]
De versie in de Gumball.![]()
Maar wat wil je er eigenlijk mee bereiken?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Ik vermoed echter dat de kans dat je die toestemming krijgt zo ongeveer 0 is.
Dat denk ik toch niet ...Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:38:
Ik denk dat je meer kans hebt met carabinieri
Een originele 75 Carabinieri is hier ook niet op kenteken te krijgen.
Incidenteel rijd de wagen op garage-platen naar een evenement, maar 't is wachten tot die van de weg geplukt wordt.
BMW 535D
Verwijderd
.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Toch vind ik dat niet hetzelfde.Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:18:
Op Amerikaanse automeetings zie je regelmatig auto's in politieuitmonstering, uiteenlopend van jaren '50 Dodge's tot jaren '90 Caprice's, incl sirenes, zwaailampen etc.
Van die oude amerikaanse auto's weet je dat ze hier niks te zoeken hebben, en dat het dus hobbyisten zijn.
Echter duitsland is een buurland en lid van allerlei EU regelingen. En zeker in de grensstreken is is het dus helemaal niet duidelijk of dit nu een nep of echte politie-auto betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 14-09-2006 00:24 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat zou fraai zijn, word ik hier straks langs de kant gezet door een politiewagen uit Spanje.
een buitenlands hulpdienstvoertuig heeft geen enkel recht of rechtspositie hier, en je geeft je niet uit alszijnde een NL agent of diender. Waarom rijden er mensen in legervoertuigen rond, in oude ambulances en US patroll cars... omdat dit gewoon mag. Zolang je geen werkende licht en geluid signalen hebt en je auto niet aan het al dan niet gelden NL Politie patroon/copyright voldoet kunnen ze je niks maken want je auto is gewoon een auto. Zij het in andere kleurstelling.
( Mijn broer heeft een bedrijf dat importeerd US cars waaronder dus ook oude patroll cars. Mag gewoon hoor. )
Making an ass of myself since the 70's
Fout.shaggy8675 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:31:
Het copyright even buiten beschouwing gelaten. Wat voor recht heeft een buitenlands politie auto hier? Geen enkel, alleen NL voertuigen van de hulpdiensten zijn van de staat. Een buitenlandse politiewagen heeft niks met NL copyright of wetshandhaving of de staat te maken.
Het komt vaak genoeg voor dat een achtervolging doorgaat in België of Duitsland, en andersom.
De enige voorwaarde die wel geldt is dat er toestemming moet worden verleend door justitie van het betreffende land (locale politie dus).
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
In grensgebieden zo ongeveer dezelfde rechten als de Nederlandseshaggy8675 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:31:
Het copyright even buiten beschouwing gelaten. Wat voor recht heeft een buitenlands politie auto hier?
Nou, niet helemaal: sindskort mag de Duitse politie wel degelijk hier hun politietaken uitoefenen. Niet dat ze dan alcoholcontroles kunnen gaan houden in Arnhem ofzo, maar bijv. bij achtervolgingen van verdachten die de grens overgaan, mogen ze die in NL gewoon aanhouden zonder dat ze eerst de Nederlandse politie erbij moeten halen. Ook kunnen ze bijv. meegaan met de trein om Duitse voetbalsupporters te begeleiden. Hetzelfde geldt omgekeerd voor de Nederlandse politie in Duitsland.shaggy8675 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:31:
Het copyright even buiten beschouwing gelaten. Wat voor recht heeft een buitenlands politie auto hier? Geen enkel, alleen NL voertuigen van de hulpdiensten zijn van de staat. Een buitenlandse politiewagen heeft niks met NL copyright of wetshandhaving of de staat te maken.
http://www.nu.nl/news/816...chieten_in_Nederland.html
Hoe dan ook, ik denk dat je met Duitse politiebeletterling op je auto problemen gaat krijgen en dat ze er altijd wel iets op vinden. Desnoods "hinderen van politiewerkzaamheden" ofzo..
[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 14-09-2006 00:44 ]
_██_
(ಠ_ృ)
De enigste manier waarop dat gebeurt is als er in de auto zowel een NL als bijv. een BE agent zit zoals op het bekende drugs runner traject Antwerpen-Breda-Roterdam etc.
Anders krijgen zij in 99% van de gevallen geen toestemming, ook al is er overleg geweest.
In theorie kan je mischien in sommige gevallen gelijk hebben, maar in de praktijk gebeurt het in principe niet.
Ik woon zelf op de grens NL/BE heb al jarenlang achtervolgingen gehoord via de scanner, en zij mogen allemaal netjes stoppen bij de grens, waar hun BE collega's het overpakken.
Dit is kennelijk een wet die komt uit Brussel ( weet zo niet meer welke precies. )
Dus helaas, dat is geen reden, al snap ik je standpunt volkomen.
Edit, idd klopt het met DE gesloten verdrag, maar let wel Alleen DE, geen Spanje, USA, Venezuela etc.
I stand corrected voor een gedeelte. Want het blijft bij bijzonder gebeurtenissen dat dit mogelijk is, niet voor elk wissewasje. http://www.europadecentraal.nl/emc.asp?pageId=184
[ Voor 28% gewijzigd door Shaggy op 14-09-2006 00:59 ]
Making an ass of myself since the 70's
Er worden de laatste tijd toch steeds meer verdragen tussen de NL en Belgische/Duitse politie gesloten over grensoverschrijdende werkzaamheden in het grensgebied? Hier een recent voorbeeld. Zelfs het hierboven genoemde uitvoeren van alcoholcontroles is mogelijk.shaggy8675 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:47:
Mmhh, alleen raar dat die toestemming door eoa verdrag uit Brussel nooit verleend word.
De enigste manier waarop dat gebeurt is als er in de auto zowel een NL als bijv. een BE agent zit zoals op het bekende drugs runner traject Antwerpen-Breda-Roterdam etc.
Anders krijgen zij in 99% van de gevallen geen toestemming, ook al is er overleg geweest.
In theorie kan je mischine in sommige gevallen gelijk hebben, maar in de prakthijk gebeurt het in principe niet.
Ik won zelf op de grens NL/BE heb al jarenlang achtervolgingen gehoord via de scanner, en zij mogen allemaal netjes stoppen bij de grens, waar hun BE collega's het overpakken.
Dit is kennelijk een wet die komt uit Brussel ( weet zo niet meer welke precies. )
Dus helaas, dat is geen reden, al snap ik je standpunt volkomen.
De blauwe lichten etc. etc. kun je natuurlijk vergeten, als je daar mee gaat rijden ben je zo van de weg en in het cachot
Als je met een
Er is ook een nederlander die zo'n Duitse 'polizei' Trabi heeft, hij is wel een paar keer door de Duitse politie staande gehouden, maar dat was alleen maar om te bekijken (en te bewonderen)
Met een 'moderne' auto zou ik het niet doen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Een USA patrol komt nou ook niet direct ff de grens over gereden he...shaggy8675 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:31:
( Mijn broer heeft een bedrijf dat importeerd US cars waaronder dus ook oude patroll cars. Mag gewoon hoor. )
Klein verschil.
Maar een Carabinieri krijgen we hier in Nederland niet op kenteken. Is overigens wel een beter vergelijk dan een USA car... Aangezien de Carabinieri ook Europees is.
BMW 535D
Conclusie : Het mag misschien wel is niet echt verboden maar het levert ongetwijfeld veel gedoe op. De leukste onderdelen mogen niet en je kan never nooit in Duitsland rijden. Ik zou hem lekker wit laten of een ander kleurtje gevenTusk schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:37:
sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een witte opel vectra
en ik wilde hem graag wat opleuken, nu dacht ik eraan om hem te beletteren (heb connecties) als de duitse polizei versie
[afbeelding]
nu mijn vraag, mag dit?
ik kan het antwoord wel een beetje raden, maar misschien dat hier mensen zijn die dit meer zwart/wit kunnen beamen.
het gaat dus puur om de groene belettering en niet om zwaailicht en toestanden.
Verwijderd
Zwaar irritant iig.
zeker weten nietTusk schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:59:
ok, copyright schending daargelaten, is het wettig toegestaan?
volgens mij staat in de wegenverkeerswet een artikel die beschrijft dat een auto niet te opzichtig mag zijn etc. denk hierbij bijv ook aan die gozer die een aantal jaar geleden 100.000 kerstlampjes in zn auto had gebouwd, mag niet. die auto van de AH met al die wuppies, zal ook niet mogen rondrijden. leidt namelijk veels te veel de aandacht van de medeweggebruikers af.
en in dat artikel staat vast niet dat je duitse politie niet na mag doen maar iedereen die jouw auto ziet rondrijden zal denken van "hmm wat is er aan de hand, ff kijken"
immers veel files ontstaan doordat mensen naar een ongeluk op de andere weghelft kijken enzow.
bovendien, wat nou als er iemand in nood is en die rent naar jouw auto toe voor hulp ipv 112 te bellen, jij legt uit dat je geen cop bent en de hulpdiensten komen dan toch te laat aan, kan voor gevaarlijke situaties leiden wanneer er eerste hulp vereist is...
met andere woorden: niet doen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)