Toon posts:

Probleempje met VB.Net

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal :P

Ik ben sinds kort aan het programmeren in vb.net en vorder op zich best snel al zeg ik het zelf.
Nu is het zo dat ik de tekst of in dit geval getallen die in een aantal verscheidene messageboxen staan op 1 groot textboxje wil plaatsen. Nu is dit op zich niet zo'n groot probleem.

Het enige probleem waar ik maar niet langskom is het invoeren van de tekst. Ipv alles op 1 regel te hebben wil ik graag zoiest:

test
test

ipv "test test".

Ik heb heel GoT doorgespit en heb wel wat andere topics hierover gevonden (ik ben vaker iets van
VbCrLf en NewLine tegengekomen), maar ik heb al weetik hoelang geprobeert maar ik krijg het nog steeds niet voor mekaar.

Zou het misschien mogelijk zijn om me een precies stukje code door te geven zodat dit probleem opgelost is en ik verder kan gaan met mijn progje?

Alvast heel erg bedankt.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
vbNewLine ?

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:02

AceRimmer

What a guy...

Precies,
"Regel 1" & vbNewLine & "Regel 2" & vbNewLine & "Regel 3"

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Verwijderd

Je moet het & teken gebruiken om variabelen of strings te koppelen. Bijvoorbeeld.

code:
1
Textbox1.text = "Dit is een voorbeeld: " & vbNewLine & "Item1" & vbNewLine & "Item2"

óf bij variabelen:

code:
1
Textbox1.text = Variabelen1 & vbNewLine & Variabele2 & ...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe je een regeleinde in een string plakt wordt prima uitgelegd in diverse boeken en tutorials, daar heb je GoT niet voor nodig. ;) Volgende keer iets meer moeite doen, graag. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.