Laatst heb ik tweedehands spullen overgekocht.(Van een betrouwbaar persoon, die altijd op SATA werkte, naast zijn cdrom die op een primaire ide kanaal was aan gesloten)
A8N32-SLi-Deluxe
AMD Athlon 64 4400+
2x1GB TwinMos
Met huidige onderdelen die ik al had.
Asus Geforce EN7900GT
Sound Blaster Live! 5.1
Chieftec 450Watt / Chieftec 560Watt
Maxtor 80GB
Western Digital 250GB
Medion LightScribe DVD brander
Beide hardschijven zijn Ata133.
Eerste problemen die ik had waren continu blauwe schermen. Na veel geflikflooi(Geheugen gewisseld met oude geheugen die ook altijd stabiel was) hield het op toen ik Windows herinstalleerde en de IDE drivers achterwege liet. Tot zover was het probleem op gelost en heb toen ook Company of Heroes single player demo helemaal kapot gespeeld.
Sinds vandaag heb ik een nieuwe voeding binnen Chieftec 560Watt Modulair. Blij als ik was oude voeding netjes uitgebouwd en nieuwe netjes ingebouwd. Vol met enthousiasme start ik de PC op, en hoor een hoge pieptoon door mijn headset heen, iets wat ik eerst ook had tijdens de crashes van toen. Eerst voltages gecheckt en zagen er netjes uit, idle weliswaar.
Ik dacht er niks van en ging blij Company of Heroes demo spelen. Na ongeveer een kwartier, weer een blauw scherm. PC opnieuw opgestart en weer demo gespeeld, en ja hoor weer een blauw scherm na een half uur.
Machine exception error, zelfde als met de IDE drivers gerelateerde crashes.
Het mobo heeft de nieuwste Bios en het is GEEN warmteprobleem.
Dingen die ik dus zover heb geprobeerd/uitgesloten.
- Geheugen functioneer gewoon goed.
- Voeding is helemaal aangesloten, 4 en de 24 pins. Heb geprobeerd met EZ plug en zonder.
Dingen die ik nu nog ga proberen.
- Geheugen wisselen van bankjes.
- Andere spellen proberen en kijken op die ook crashen.
- Met oude voeding testen.
Nu heb ik altijd met Asrock mobotje gewerkt en de opties in de Bios van dit mobo zijn overweldigend. Kan iemand nog meer suggesties verzinnen of misschien een directe oorzaak aanwijzen?
EDIT: Probleem denk ik opgelost, geheugen andere bankjes en hij geeft geen error meer in Company of Heroes.
A8N32-SLi-Deluxe
AMD Athlon 64 4400+
2x1GB TwinMos
Met huidige onderdelen die ik al had.
Asus Geforce EN7900GT
Sound Blaster Live! 5.1
Chieftec 450Watt / Chieftec 560Watt
Maxtor 80GB
Western Digital 250GB
Medion LightScribe DVD brander
Beide hardschijven zijn Ata133.
Eerste problemen die ik had waren continu blauwe schermen. Na veel geflikflooi(Geheugen gewisseld met oude geheugen die ook altijd stabiel was) hield het op toen ik Windows herinstalleerde en de IDE drivers achterwege liet. Tot zover was het probleem op gelost en heb toen ook Company of Heroes single player demo helemaal kapot gespeeld.
Sinds vandaag heb ik een nieuwe voeding binnen Chieftec 560Watt Modulair. Blij als ik was oude voeding netjes uitgebouwd en nieuwe netjes ingebouwd. Vol met enthousiasme start ik de PC op, en hoor een hoge pieptoon door mijn headset heen, iets wat ik eerst ook had tijdens de crashes van toen. Eerst voltages gecheckt en zagen er netjes uit, idle weliswaar.
Ik dacht er niks van en ging blij Company of Heroes demo spelen. Na ongeveer een kwartier, weer een blauw scherm. PC opnieuw opgestart en weer demo gespeeld, en ja hoor weer een blauw scherm na een half uur.
Machine exception error, zelfde als met de IDE drivers gerelateerde crashes.
Het mobo heeft de nieuwste Bios en het is GEEN warmteprobleem.
Dingen die ik dus zover heb geprobeerd/uitgesloten.
- Geheugen functioneer gewoon goed.
- Voeding is helemaal aangesloten, 4 en de 24 pins. Heb geprobeerd met EZ plug en zonder.
Dingen die ik nu nog ga proberen.
- Geheugen wisselen van bankjes.
- Andere spellen proberen en kijken op die ook crashen.
- Met oude voeding testen.
Nu heb ik altijd met Asrock mobotje gewerkt en de opties in de Bios van dit mobo zijn overweldigend. Kan iemand nog meer suggesties verzinnen of misschien een directe oorzaak aanwijzen?
EDIT: Probleem denk ik opgelost, geheugen andere bankjes en hij geeft geen error meer in Company of Heroes.