CPU of mobo stuk, of zie ik iets over het hoofd.

Pagina: 1
Acties:

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 16:01

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Laatst heb ik tweedehands spullen overgekocht.(Van een betrouwbaar persoon, die altijd op SATA werkte, naast zijn cdrom die op een primaire ide kanaal was aan gesloten)

A8N32-SLi-Deluxe
AMD Athlon 64 4400+
2x1GB TwinMos

Met huidige onderdelen die ik al had.

Asus Geforce EN7900GT
Sound Blaster Live! 5.1
Chieftec 450Watt / Chieftec 560Watt
Maxtor 80GB
Western Digital 250GB
Medion LightScribe DVD brander

Beide hardschijven zijn Ata133.

Eerste problemen die ik had waren continu blauwe schermen. Na veel geflikflooi(Geheugen gewisseld met oude geheugen die ook altijd stabiel was) hield het op toen ik Windows herinstalleerde en de IDE drivers achterwege liet. Tot zover was het probleem op gelost en heb toen ook Company of Heroes single player demo helemaal kapot gespeeld.

Sinds vandaag heb ik een nieuwe voeding binnen Chieftec 560Watt Modulair. Blij als ik was oude voeding netjes uitgebouwd en nieuwe netjes ingebouwd. Vol met enthousiasme start ik de PC op, en hoor een hoge pieptoon door mijn headset heen, iets wat ik eerst ook had tijdens de crashes van toen. Eerst voltages gecheckt en zagen er netjes uit, idle weliswaar.

Ik dacht er niks van en ging blij Company of Heroes demo spelen. Na ongeveer een kwartier, weer een blauw scherm. PC opnieuw opgestart en weer demo gespeeld, en ja hoor weer een blauw scherm na een half uur.

Machine exception error, zelfde als met de IDE drivers gerelateerde crashes.

Het mobo heeft de nieuwste Bios en het is GEEN warmteprobleem.

Dingen die ik dus zover heb geprobeerd/uitgesloten.
- Geheugen functioneer gewoon goed.
- Voeding is helemaal aangesloten, 4 en de 24 pins. Heb geprobeerd met EZ plug en zonder.

Dingen die ik nu nog ga proberen.
- Geheugen wisselen van bankjes.
- Andere spellen proberen en kijken op die ook crashen.
- Met oude voeding testen.

Nu heb ik altijd met Asrock mobotje gewerkt en de opties in de Bios van dit mobo zijn overweldigend. Kan iemand nog meer suggesties verzinnen of misschien een directe oorzaak aanwijzen?

EDIT: Probleem denk ik opgelost, geheugen andere bankjes en hij geeft geen error meer in Company of Heroes.

Systeempje

Verwijderd

Probeer eerst de Stop Error die je Blue Screen geeft te achterhalen. (Control Panel - System - Advanced - bij Startup & Recovery -> Settings - bij System Failure "Automatically Restart" uitvlaggen.) Zoek dit op op http://support.microsoft.com/search/?adv=1.

Heb je de voltages in de Bios gecheckt of met een applicatie onder Windows? Zeker nakijken in Bios!

Het gekke is die hoge fluittoon. Als je je SoundBlaster er eens uithaalt en je PC zo een tijdje laat bollen? En trek gelijk ook maar die Medion los zou wel eens kunnen dat die er mee te maken heeft dat je met je IDE drivers problemen hebt. Ik veronderstel dat je zo een audio kabeltje hebt van je geluidskaart naar je DVD-speler?

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:41:
Probeer eerst de Stop Error die je Blue Screen geeft te achterhalen. (Control Panel - System - Advanced - bij Startup & Recovery -> Settings - bij System Failure "Automatically Restart" uitvlaggen.) Zoek dit op op http://support.microsoft.com/search/?adv=1.

Heb je de voltages in de Bios gecheckt of met een applicatie onder Windows? Zeker nakijken in Bios!

Het gekke is die hoge fluittoon. Als je je SoundBlaster er eens uithaalt en je PC zo een tijdje laat bollen? En trek gelijk ook maar die Medion los zou wel eens kunnen dat die er mee te maken heeft dat je met je IDE drivers problemen hebt. Ik veronderstel dat je zo een audio kabeltje hebt van je geluidskaart naar je DVD-speler?
Zal het eerste wel even doen voor de zekerheid.
En ja heb ook in de bios voltages gecheckt en met Asus Probe II.

Medion heb ik al eerder een tijd je los gehad en met IDE drivers geinstalleerd, toen ging het ook een tijdje goed, maar ja, maar een tijdje ;).
SoundBlaster heb ik ook al een keer inactief gezet in windows, probleem is dat onboard sound enorm kut is. Ga binnen kortwel even een nieuwe geluidskaart halen.

Iig bedankt voor de suggesties.

Systeempje

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Sorry voor kick/double post, maar heb weer een niet zo'n leuke bevinding gedaan.
Vanochtend heb ik geprobeerd om de audio drivers van SB live te installeren, reboot, blauw scherm.

Veilige modus heb ik de drivers verwijdert en alles leek goed, tot dat ik een weer een crash(IN WINDOWS! Is nog niet eerder gebeurd) kreeg met hoge pieptoon, blauw scherm.(Terwijl ik muziek afspeel)

Machine_Exception_error.

Ik word hier serieus wanhopig van. Kan soms zijn dat de SBLive voor een dergelijk conflict/crash verantwoordelijk is?

Systeempje

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Bejit schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:39:
Sorry voor kick/double post, maar heb weer een niet zo'n leuke bevinding gedaan.
Vanochtend heb ik geprobeerd om de audio drivers van SB live te installeren, reboot, blauw scherm.

Veilige modus heb ik de drivers verwijdert en alles leek goed, tot dat ik een weer een crash(IN WINDOWS! Is nog niet eerder gebeurd) kreeg met hoge pieptoon, blauw scherm.(Terwijl ik muziek afspeel)

Machine_Exception_error.

Ik word hier serieus wanhopig van. Kan soms zijn dat de SBLive voor een dergelijk conflict/crash verantwoordelijk is?
1 manier om erachter te komen... trek die soundblaster eruit, en draai even op je onboard geluid.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)