Netwerk op internet zonder server???

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Hoe kan ik een netwerk op het internet krijgen zonder gebruik te maken van een computer met twee netwerkkaarten?
Kan dat door middel van een router en een hub of zie ik dat helemaal verkeerd?

Earth is nice, heaven is better...

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

met een routertje, no problem.. beetje duur, dat wel...

IP Rocks

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

met een hub zal niet lukken tenzij je een heel aardige kabelboer hebt (heb je kabel?) of niet bang voor problemen bent.

als die kabelboer op zoek gaat kan ie namelijk zien dat je meerdere pc's aan 't lijntje hebt gehangen (en meerdere ip-adressen inpikt) en dat zullen ze niet weten te waarderen.

als je een router gebruikt (of een pc met 2 netwerkkaarten als router gebruikt) is dat niet te zien mits die router aan nat (network address translation) doet.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Hangt ervan af wat voor Internet connectie je hebt.

Je hebt niet persee een router (= prijzig) nodig, maar als je gewoon ISDN Dial-Up hebt, kun je ook gewoon 1 PC als proxy-server inrichten.

Als je kabel hebt, verandert de zaak natuurlijk. Maar een tweede NIC'je is toch niet zo'n ramp ? het kan gewoon een 10 Mbit ISA kaartje zijn...

Aannames zijn fataal.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Nou, je hebt dus sinds een tijdje Sygate v4.0 en die ondersteunt dus single NIC (enkele netwerkkaart dus).
Je kan dan de kabel vanuit je kabelmodem in je HUB prikken (ik geloof in de uplink poort) en je pc met de netwerkkaart voor je internet is dan de server (die dus wel aan moet staan). Sygate regelt dan dus alles via die ene netwerkkaart naar je HUB en de rest van de clients.
suuk6,
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Je hebt ook relatief goedkope kabel-Internet-routers.
Zoiets bv:
http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=55

Of zoiets:
http://www.smc.com/smc/pdf/Barricade.pdf
Pagina: 1